Licht hakkende CVT

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
16-04-2004 10:03 #644272 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Licht hakkende CVT
Het klinkt mij toch echt eerder in de oren als een mengselprobleem, of toch iets met de ontsteking. Hoewel Tim's volvo uit 1985 stamt zit ik toch te denken aan 'EGR'.....

Groetjes Wouter

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
17-04-2004 21:58 #644273 door V300 register
He iedereen,

Ik verwacht zelf dat het inderdaad de uitgerekte aandrijfriemen kunnen zijn. Ik heb mijn Volvo even bij een dealer laten controleren en volgens hun was het niet nodig om er nu iets aan te doen.
Ik zal verlopig de file s proberen te mijden (hahaha) of maar net doen alsof ik me op een slagschip bevind.

Verder rijdt hij echt geweldig ze hebben mijn motor ook opnieuw afgesteld en ik reed in de winter al 1 l op 13.0 km momenteel zit ik op de 535 Km en mijn lampje knipperd nog niet en als de stand van de meter klopt duurt dat nog wel iets ik hoop met mijn CVT de voormij van de 550 km op een volle tank te kunnen halen (verwacht niet dat dit een probleem gaat worden ik denk dat het er zelfs wel eens 580 km kunnen gaan worden dat is dan bijna 1 l op 14.5 km met een CVT ik ben mijn garage eeuwig dankbaar.

Toen ik mijn auto kocht kon ik op een volle tank ook maar net 400 km rijden soms zelfs nog niet eens

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
17-04-2004 22:31 #644274 door V300 register
ben je bij v Roosmalen geweest?

volgens mij weten die helemaal niks meer over variomatics :-(

maargoed, ben inmiddels wel benieuwd naar wat het probleem nu wel is. woon door de week op kamers in tilburg, wil er een keer voor je naar kijken. mail maar even als je dat wat lijkt.

Groetjes Wouter

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
19-04-2004 16:44 #644275 door V300 register
Hoi Paul, inderdaad ik was nog de rubbers vergeeten, gelukig help jij me uit de brand.
En dat de vario twijfelt tussen de 40 en de 50 is mij ook bekendt. Maar wat ik bedoel is tussen de 0 en 20 kilometer per uur, daar zit bij mij en bij zo ver ik het begrijp Tim ook het probleem. Ik heb echter de schijfafstand dit weekend opnieuw gesteld ,en dat scheelt bij mij al een stuk ,de schijfen zaten namelijk geheel dicht. Nog effe een vraag over dat vacuum tankje, ik ben bang als ik dat vacuumtankje instaleer dat de vario te laat in z'n vrij gaat. Met het gevolg dat ie bij het aanrijden op stoplichten te veel door duwt. Kan iemandt mij vertelen hoe zijn ervaring is met een vacuum tank,alvast bedankt.

Greetz Bart.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
19-04-2004 18:38 #644276 door V300 register
vacuum tankje vermindert de invloed van het in en uitschakelen op het motorvacuum,

maar het enigste wat ik er echt van gemerkt heb is dat het toerental bij kickdown optrekken een stukkie hoger wordt.

Groetjes Wouter

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
27-04-2004 23:32 #644277 door V300 register
He allemaal,

Geen idee wat het nu precies was maar het probleem is verholpen.

Bedankt voor alle tips

Groet Tim

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
29-04-2004 19:47 #644278 door V300 register
Vraag niet hoe het kan!! maar geniet er van.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC