Licht hakkende CVT

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
26-03-2004 14:00 #624759 door V300 register
Licht hakkende CVT is gemaakt door V300 register
Hoi allemaal,

Mijn probleem is niet onoverkomelijk maar vertstoord toch zeker het rijgenot van het cruizen met een volvo 340 GL variomatic.

Het probleem is het volgende:
Als ik onder de 50 km rij (dus ook in een file) en ik moet vaart minderen dan gaat mijn Volvo hokken als of hij niet weet of hij nu op of terug moet schakelen, wanneer ik gas bij geeft is het over (dit kan niet altijd door mede weggebruikers). Ook wanneer ik het gas geheel loslaat en opnieuw gas geef is het probleem weg. Ik kan alleen geen vaart minderen onder de 50 KM p/u zonder het gas los gelaten te hebben. wanneer ik alleen maar minder gas geef hokt mijn Volvo (een beetje) alleen in de file zie je het zelfs aan de auto ( het lijkt een beetje op een eerste rijles bij het weg rijden, een auto waarvan de moter een beetje op en neerspringt en schokt vlak voor hij uit wil vallen)
Mijn volvo wil niet uitvallen maar hokt alleen.

Iemand enig idee wat dit kan zijn?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Thomas de Wit (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
26-03-2004 14:52 #644263 door Thomas de Wit (GAST)
Beantwoord door Thomas de Wit (GAST) in topic Licht hakkende CVT
Zijn de varioriemen onlangs vervangen? Het kan dat die nog wat stroef zijn.

Gr Thomas

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
26-03-2004 15:01 #644264 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Licht hakkende CVT
Ik verwacht van niet. Ik heb deze auto bij een km-stand van 110.000 gekocht, staat nu op 121.000 km. In het begin bokte hij niet (in iedergeval niet merkbaar. Als de riemen koud zijn rammelen ze wel een beetje, wat een indicatie kan zijn dat het niet de orginele riemen zijn (heb ik althans begrepen)wat dan zou kunnen beteken dat deze riemen er nu 25.000 km onderzitten. Maar als dat het probleem was had ik het meteen moeten merken.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
26-03-2004 16:21 #644265 door V300 register

Zijn de varioriemen onlangs vervangen? Het kan dat die nog wat stroef zijn.

sorry thomas maar dat is kletspraat.

dit soort problemen wordt veroorzaakt door ontsteking of carburatie, en aangezien de ontsteking elektronisch is zal het eerder de carburatie zijn. heb je ook last dat ie begint te bokken als je bij stationair toerental de bergrem/voetrem gebruikt??

Groetjes Wouter

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
26-03-2004 16:45 #644266 door V300 register
Nee stationair loopt hij erg netjes, ook als ik de voetrem gebruik.

Het is echt alleen maar onder de 50 km als ik langzaam snelheid minder.Ik moet bv 45 km gaan rijden. Ik moet dan het gas echt even los gelaten hebben om hem niet te laten hikken en hem dan van een lagere snelheid naar de 45 km brengen. Wanneer ik minder dan 30 km rij ga je het duidelijker voelen omdat de auto dan gewoon minder vaart heeft. Maar als hij de snelheid eenmaal heeft is het weer over.

• Thomas de Wit (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
26-03-2004 19:05 #644267 door Thomas de Wit (GAST)
Beantwoord door Thomas de Wit (GAST) in topic Licht hakkende CVT
tja, het was maar een ingeving, ik had dat wel eens gehoord. Nou moet ik zeggen dat je dat bij mij ook wel een beetje voelt. Maar niet in dergelijke vervelende mate..... Maar wat dat betreft weet ik er net iets te weinig van af.

Gr Thomas

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
27-03-2004 09:58 #644268 door V300 register
In iedergeval bedankt Thomas

Groet Tim

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
15-04-2004 03:37 #644269 door V300 register
Ik heb dit probleem ook een beetje, en dat licht niet aan hoe de motor loopt. Bij mij is daar ook namelijk niks mis mee. Ik heb het idee dat het komt omdat het vacuum bij lage toeren wat weg valt. En zo de variomaat niet echt weet wat ie wil.Ik zit er over te denken om een vacuum tankje met een terugslagklep te plaatsen tussen mijn luchtfilter en m'n EMVK. En er zo voor te zorgen dat ie wat langer z'n vacuum houdt.

Greetz Bart.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
15-04-2004 03:57 #644270 door V300 register
Oh en wat het eventueel ook nog kan zijn is te veel speeling in de aandrijflijn. dit kan je goed controleeren door stevig te remmen, rem ingetrapt houden tot aan stilstand, beetje gas geefen en rem weer loslaaten. Krijg je nu duidelijk een bonk,dan zit er dus ergens (te veel) ruimte in de aandrijflijn. Dit kan zijn de cardanas of een aandrijfas bij voorbeeld.

Greetz Bart.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
15-04-2004 22:46 #644271 door V300 register
Hoi bart
valt me tegen je advies je slaat te veel over.
namelijk het rubber werk.
Ophang rubbers motor, ophang rubbers vario.
wat jij advizeert is "zet de boel onderspanning en laat dan los" als het knoept is het de aandrijflijn.
Vaak heb je gelijk geef ik toe bij het grotere spul wij testen ook zo maar er is meer, zeker bij de personen wagens.
En dat een vario twijfeld bij de 45/50 is normaal dit wordt geregeld door het tachorelais
dit is net zo,n kloot gebied doe dat nu eens in combinatie met slappe rubbers en het feest is compleet je wordt kots ziek in zo,n ding.
Een vario die op en terug schakeld ,componenten die overmatig mee bewegen, joepie rij plezier.
p.s vacuum tankje doen.
gr paul

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC