GROOOT PROBLEEM

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
16-04-2005 12:17 #624737 door V300 register
GROOOT PROBLEEM is gemaakt door V300 register
Beste mensen,
Mijn vario start gewoon. Als i in de n staat en je geeft gas, maakt i een normaal woef geluid. Zet je hem echter in de n of r, maakt i een ontzettende teering herrie. Riemen zijn het niet, zitten er goed op en zijn net 4 maanden geleden nieuw vervangen. Wat zou het kunnen zijn?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
16-04-2005 12:17 #644874 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic GROOOT PROBLEEM
Hij gaat dus ook geen cm meer vooruit!

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Thomas de Wit (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-04-2005 13:02 #644875 door Thomas de Wit (GAST)
Beantwoord door Thomas de Wit (GAST) in topic GROOOT PROBLEEM
Ik denk aan een verkeerde afstelling van de schakelpook/stang waardoor de auto niet in de versnelling valt.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Thomas de Wit (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-04-2005 13:11 #644876 door Thomas de Wit (GAST)
Beantwoord door Thomas de Wit (GAST) in topic GROOOT PROBLEEM
Ik zou dus even stoppen met gas geven in deze omstandigheden omdat de tandwielen dus lang elkaar schrapen. Ook wel bekend als tandenpoetsen :-( In de vraagbaak staat de afstelling beschreven. Je hebt wel even een brug of smeerput nodig, wil je er goed bij kunnen.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
16-04-2005 14:23 #644877 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic GROOOT PROBLEEM
Ik moet zeggen dat ik niet zo veel begrijp van jullie welgemeede adviezen...

Maar goed, het geluid komt van voren, waar ook de koppeling zit van de automaat, bij de achteras. Ik heb de anwb laten kijken die zei dat het niet de koppeling zelf was, omdat die niet in een keer uitviel. Hij deed het dus normaal, zonder bij geluiden en in een klap maakte die een gierende herrie. Anwb dacht dat het de achteras was, omdat hier ook wat spelling opzit. In zn n, en p doet i normaal maar gas in r of d, is een teringgierende herrie. Maar stel, een verkeerde afstelling, zou toch raar zijn.. Hij heeft het immers 22 jaar gedaan... Zou die koppeling tussen de achteras en waar die invalt niet versleten zijn?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
16-04-2005 14:24 #644878 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic GROOOT PROBLEEM
En nogmaals hij komt geen cm vooruit~

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
16-04-2005 14:31 #644879 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic GROOOT PROBLEEM
Klein beetje gas, en je hebt zelfs al kei veel gierende (hoog geluid) herrie

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
16-04-2005 14:50 #644880 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic GROOOT PROBLEEM
Ja die as, kan hooguit 1 of 2 mm omhoog, en ik kan hem een kwart draaien. Dat lijkt me normaal

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Thomas de Wit (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-04-2005 14:51 #644881 door Thomas de Wit (GAST)
Beantwoord door Thomas de Wit (GAST) in topic GROOOT PROBLEEM
Ik ken het uit de praktijk. Als je de pook niet goed in de versnelling drukt en je geeft gas krijg je hetzelfde geluid. De hoofdas kan met 3 tandwielen gelinkt worden. Een voor de R, D, en P. Bij de N zet ie geen tandwiel in. Bij P zet ie alles vast. Als je gas geeft in P en de koppeling slaat aan kan er niks overgegeven worden op de achterwielen. De bak staat inmiddels vast. Dan versluit je je kopppeling heel snel.

Maar nogmaals, als dit geluid zich voort brengt in de versnelling lijkt het toch of de tandwielen niet goed in elkaar zitten. Dit ligt toch aan de afstelling van de schakelstang zou ik zeggen.

Over het algemeen weten algemene monteurs, zoals de anwb niet veel van variomatics. Met alle respect, want het zijn mensen met goede kennis, maar met een vario zou ik naar volvo zelf gaan.

Maar misschien zijn er nog meer mensen op het forum die tips of oplossigen hebben.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
16-04-2005 15:00 #644882 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic GROOOT PROBLEEM
Aandrijfas misschien kapot, "fluitje van een cent" dan.....

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD