Geen KM standen maar variomatic ervaringen
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
21-07-2004 08:39 #644376
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Geen KM standen maar variomatic ervaringen
Bij mijn auto was dit apparaatje kapot en dat veroorzaakte klapperende riemen en veel geknars vanachteren vandaan. Het is vervangen na veel zoekwerk (EMVK nagekeken, leidingen en uiteindelijk tachorelais).
Wat ik me nu afvraag is: hoe kan zo'n tachorelais stuk gaan. Komt dat door rijgedrag of ouderdom? Heb ik vergeten te vragen aan Mensink.
Wie weet dat?
Wat ik me nu afvraag is: hoe kan zo'n tachorelais stuk gaan. Komt dat door rijgedrag of ouderdom? Heb ik vergeten te vragen aan Mensink.
Wie weet dat?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
21-07-2004 17:34 #644377
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Geen KM standen maar variomatic ervaringen
Hoi frans
het zwarte kastje (wat als goed is op een beugel zit onder je e.m.v.k.) dikke witte stekker met 8 draden er uit.
@ martijne
Ik heb ook wel eens dat geknars van achter, vaak na uijen soep of chili
lol , paul
het zwarte kastje (wat als goed is op een beugel zit onder je e.m.v.k.) dikke witte stekker met 8 draden er uit.
@ martijne
Ik heb ook wel eens dat geknars van achter, vaak na uijen soep of chili
lol , paul
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
21-07-2004 18:28 #644378
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Geen KM standen maar variomatic ervaringen
Nou dan maak ik voor de sleuteldag iig geen uiensoep!!!! (eten volvo 340-ers dan soep ipv benzine? brrr wat zal dat stinken zeg op de nederlandse wegen, wel lekker rustig!)
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
22-07-2004 23:37 #644379
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Geen KM standen maar variomatic ervaringen
hoi Martijne,
dat tachorelais stuk gaat komt door vermoeidheid van de soldeerverbindingen in tachorelais zie mijn foto elders het eche relais op de print is nogal zwaar ,en na jaren rammelen in de auto gaat die los zitten. (is goed te repareeren).Of door het verkeerd aan sluiten van emvk dan blaas je een transistor op in het tachorelais die beschreven wordt op de site van wouter
groeten, wim
dat tachorelais stuk gaat komt door vermoeidheid van de soldeerverbindingen in tachorelais zie mijn foto elders het eche relais op de print is nogal zwaar ,en na jaren rammelen in de auto gaat die los zitten. (is goed te repareeren).Of door het verkeerd aan sluiten van emvk dan blaas je een transistor op in het tachorelais die beschreven wordt op de site van wouter
groeten, wim
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
23-07-2004 01:06 #644380
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Geen KM standen maar variomatic ervaringen
Ik heb met mijn 340 gl uit 89 weinig probleemen, ook niet met de vario.
Heb bij aanschaf de membranen moeten vervangen, omdat deze dus lek waaren. Ik zag tegen deze klus verschrikkelijk op, maar een maal bezig valt het erg mee (mits de juiste gereedschappen ). Ik rijd zo'n 200 kilometer per werkdag om op me werk te komen en weer naar huis. Ik heb mijn 340 ie gekocht met een kilometerstand van 180 duizend, staat inmiddels 255 op de teller waar van zo'n 50 gereden op Lpg. Het eenige probleem wat ik heb gehad in al die tijd was een lekke waterpomp en een gescheurd membraan, ik denk dat dat toch wel wat wil zegge over de kwalietijd van de vario.
Heb bij aanschaf de membranen moeten vervangen, omdat deze dus lek waaren. Ik zag tegen deze klus verschrikkelijk op, maar een maal bezig valt het erg mee (mits de juiste gereedschappen ). Ik rijd zo'n 200 kilometer per werkdag om op me werk te komen en weer naar huis. Ik heb mijn 340 ie gekocht met een kilometerstand van 180 duizend, staat inmiddels 255 op de teller waar van zo'n 50 gereden op Lpg. Het eenige probleem wat ik heb gehad in al die tijd was een lekke waterpomp en een gescheurd membraan, ik denk dat dat toch wel wat wil zegge over de kwalietijd van de vario.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
30-07-2004 17:37 #644381
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Geen KM standen maar variomatic ervaringen
Ik ben in deze zomerperiode nu enkele keren naar het puntje van Noord-Groningen gereden a 220 km en ik krijg er nu ook wat vertrouwen in.
Bedankt voor de reacties.
Bedankt voor de reacties.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
01-08-2004 23:05 #644382
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Geen KM standen maar variomatic ervaringen
als je al meer dan 10 jaar en ongeveer een gelijk aantal auto's goede ervaringen met vario's hebt, telt dat dan dubbel? :-)
er gaat wel eens wat mis met de vario, maar vergeleken bij gewone automaten rijdt het beter, en is het onderhoud/reparatiewerk nagenoeg nihil.
handbak is ongeveer onderhoudsvrij maar zit je wel heel de tijd met die pook te 'poken'
groetjes Wouter
er gaat wel eens wat mis met de vario, maar vergeleken bij gewone automaten rijdt het beter, en is het onderhoud/reparatiewerk nagenoeg nihil.
handbak is ongeveer onderhoudsvrij maar zit je wel heel de tijd met die pook te 'poken'
groetjes Wouter
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
19-09-2005 00:19 #644383
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Geen KM standen maar variomatic ervaringen
vandaag weer een heerlijk dagje vario genot mogen beleven.
deels in mn eigen auto, maar grotendeels in een open legeruitvoering (van een vriend) diverse eilanden van de provincie zeeland onveilig gemaakt iig :-)
zeker bij toertochten (=rustig stadsverkeer in een mooiere omgeving) is zo'n vario fantastisch. al wat er moet gebeuren bepaal je met je rechtervoet en eventueel een schakelaar.
Groetjes Wouter
deels in mn eigen auto, maar grotendeels in een open legeruitvoering (van een vriend) diverse eilanden van de provincie zeeland onveilig gemaakt iig :-)
zeker bij toertochten (=rustig stadsverkeer in een mooiere omgeving) is zo'n vario fantastisch. al wat er moet gebeuren bepaal je met je rechtervoet en eventueel een schakelaar.
Groetjes Wouter
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
27-09-2005 13:25 #644384
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Geen KM standen maar variomatic ervaringen
Ik las dat als je met dat relais schudt dan mag i niet rammelen? Bij mij rammelt i bijna niet, en als ik mn hand op een van die pinetjes houwt, heel ligt dan al helemaal niet meer. De vorige, die was kapot volgens de garage rammelde veel meer... Veel en veel meer... Daarbij wat moet je dan merken als ik kapot is, dan schakelt hij niet meer goed? Merk ik ook niks meer van..
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
27-09-2005 13:38 #644385
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Geen KM standen maar variomatic ervaringen
He verdorie, ik moet toch eens wat vario-ervaring opdoen, zoals dat ding hier de hemel in geprezen wordt.
Helaas, een prachtige roestvrije blauw metallic, erg luxe en met LPG uitgeruste Vario is de pers ingegaan, omdat de sloper dacht dat niemand dat ding nog wilde hebben...
(ik mocht hem voor 400 euro hebben, maar helaas, hij kwam er toen pas achter dat hij de papieren al vernietigd had)
Anyway, hij leeft tenminste gedeeltelijk voort in mijn 340.
Helaas, een prachtige roestvrije blauw metallic, erg luxe en met LPG uitgeruste Vario is de pers ingegaan, omdat de sloper dacht dat niemand dat ding nog wilde hebben...
(ik mocht hem voor 400 euro hebben, maar helaas, hij kwam er toen pas achter dat hij de papieren al vernietigd had)
Anyway, hij leeft tenminste gedeeltelijk voort in mijn 340.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Moderators: Mark Smeets