Nog meer varioproblemen
- V300 register
- Verbannen
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
ik zie dat je je aangemeld hebt als V3C lid!
goeie bak.
kom je 8 januari ook naar de toertocht van de 200 club? (waar we voor uitgenodigd zijn)
ik wil wel eens kijken naar je vario. Diagnose zal wel lukken. Reparatie is wat moeilijker want ik heb geen goede garage mogelijkheden.
we hebben de sleuteldagkalender van volgend jaar nog niet geheel vast staan, maar er staat voor de eerste maanden van t nieuwe jaar nog geen sleuteldag op het programma, dat zou een mooie kans voor je zijn.
Groetjes Wouter
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
als de garagehouder ze bestelt zijn ze 175 euro. dat vind ik nogal duur!
mocht er nog een keer een sleuteldag komen of zo, dan ben ik wel van de partij denk ik. het zit namelijk zo, achteraf weet ik wel wanneer die aandrijfriem geklapt is. en sindsdien maakt de vario inderdaad meer toeren. daarvoor vond ik dat ie ook al aardig veel toeren maakte. dus daar wil ik toch ook wel eens naar kijken.
ik houd jullie op de hoogte in ieder geval, en als iemand een goedkoop setje riemen weet, dan houd ik me aanbevolen!
groetjes,
Chris-Jan
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
het kan zijn dat de riem nu slipt of dat er een slang losgesprongen is.
als ie slipt (te kleine of geen afstand tussen de secundaire schijven) zal de 2e riem ook snel breken.
lid worden van de dafclub en daar riemen kopen is al stukken goedkoper dan de prijs van je garagist!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
antiekeradio;7232 schreef : emvk kan ik nog niet helemaal uitsluiten, dat kan pas als het vacuum echt goed is. (meten dus)
de doorvoerpotjes zijn de draaibare afdichtingen (1 aan iedere kant) die zorgen dat je een slang op een draaiende trommel kunt aansluiten.
de afdichting werkt met 'keerringen' en die willen wel eens verslijten. zeker als de lagertjes iets uitgejutterd raken.
het membraam is niet zo snel verdacht, want een kleine lekkage (zoals je omschrijft) zou een klein gaatje moeten zijn. Zo'n membraam is gewoon een rubberen flap die af en toe best uitgerekt wordt, als je daar een klein gaatje in maakt wordt dat heel snel een groot gaatje!
Groetjes Wouter
Is het desalniettemin geoorloofd (verantwoord) een sec. poelie te vullen met olie (geadviseerd wordt hier ergens op het forum per sec. poelie 70ml ATF-F) via inbrengen door het membraan met een injectiespuit fijne naald? (De rechter sec. poelie van mijn vario heb ik gevuld (70ml ATF-F) toen de moer van die poelie eraf was gelopen en die poelie op mijn werkbank stond. Beide poeliehelften iets uit elkaar dan schuiven [was het geloof ik] en [dan] olie erin gieten. In die situatie komt er dus helemaal geen injectiespuit met naald aan te pas die een klein gaatje [eigenlijk kleine beschadiging] in het membraan aanbrengt).
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
bij de secundaire versnellingsbak zijn de rubberen membramen van buitenaf zichtbaar achter de poelies, en dienen ze alleen als flexibele afdichting om de olie in de poelies te houden. die mag je gerust lekprikken met een naald om de olie erin aan te brengen, poelies demonteren en dan de zaak vullen is uiteraard de net iets nettere methode maar de keuze injectienaald vs demonteren is snel gemaakt als het spul nog intact onder de auto hangt:D
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.