Nog meer varioproblemen

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
18-11-2005 17:16 #624715 door V300 register
Nog meer varioproblemen is gemaakt door V300 register
ook bij mij draait mn volvo veel te veel toeren naar mijn idee
vooral boven de 90 km per uur is het abnormaal. durf er gewoon niet meer mee op de snelweg te rijden
nou heb ik gecontroleerd of mn membramen het kunnen zijn door op die slangen bij je EMVK te blazen
mijn vraag is de volgende
als je op de ene slang blaast. mag er dan helemaal geen lucht uit de andere slang komen???
ik voel wel tegendruk maar er komt wel wat lucht uit de andere slang.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
18-11-2005 18:54 #644849 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Nog meer varioproblemen
Ik heb zo het idee dat je volvo rijd als een vliegtuig wat op het punt staat om op te stijgen.

Helaas kunnen onze variomatisch aangedreven voertuigen nog niet vliegen. Dus ga er dan maar van uit dat je membraam lek is. Ook doordat er uit de andere slang weer lucht komt.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
18-11-2005 19:16 #644850 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Nog meer varioproblemen
zou best kunnen dat de membranen lek zijn maar denk eerder dat de bergrem aanstaat of dat de slangen verwisseld zijn.
als de emvk het niet meer doet merk je dat vooral bij ca 50 km als je een schakelauto gewend bent zou je dan willen schakelen.
Maar bij veel hogere snelheden valt dat veel minder op en voor de top maakt het niets uit.
Dus ik zou zeggen probeer es zonder vacuum (slang naar spruitstuk even losnemen van de emvk wel de slang afdichten anders krijgt de motor te veel valse lucht.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
18-11-2005 23:31 #644851 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Nog meer varioproblemen
klinkt als lekkage via de doorvoerpotjes.

je zou eens moeten gaan rijden, met een vacuummeter die via een T-stukje aangesloten wordt op de dunne leiding bij de EMVK. dan weet je meer.

Groetjes Wouter

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
19-11-2005 17:00 #644852 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Nog meer varioproblemen
okee, bedankt voor jullie reakties!
de EMVK kan ik dus voorlopig schrappen als mogelijke oorzaak. we gaan nu eerst naar het tacho-relais kijken (volgens mij is het vervangen van zon weerstandje niet zo heel moeilijk)
maar wat zijn precies de doorvoerpotjes?? ja, sorry hoor, ben echt een groentje op het gebied van auto's) en wouter, jij denkt dus niet dat het de membramen zijn, waarom denk je dat??
groetjes, Chris-Jan

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
19-11-2005 20:05 #644853 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Nog meer varioproblemen
emvk kan ik nog niet helemaal uitsluiten, dat kan pas als het vacuum echt goed is. (meten dus)

de doorvoerpotjes zijn de draaibare afdichtingen (1 aan iedere kant) die zorgen dat je een slang op een draaiende trommel kunt aansluiten.

de afdichting werkt met 'keerringen' en die willen wel eens verslijten. zeker als de lagertjes iets uitgejutterd raken.

het membraam is niet zo snel verdacht, want een kleine lekkage (zoals je omschrijft) zou een klein gaatje moeten zijn. Zo'n membraam is gewoon een rubberen flap die af en toe best uitgerekt wordt, als je daar een klein gaatje in maakt wordt dat heel snel een groot gaatje!

Groetjes Wouter

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
19-11-2005 21:49 #644854 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Nog meer varioproblemen
heb maar twee vacuummeters ingebouwd (vaccuum is een deel van mijn vak).ook maar een toerenteller er in .
Kan dan meteen zien of mijn emvk weer gaat lekken
Je kunt het dan al zien voordat je het hoort aan het toerental


Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
24-11-2005 16:49 #644855 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Nog meer varioproblemen
nou, ik heb de grote vacuumtest uitgevoerd. heb je niet eens een vacuummeter voor nodig. ik heb gewoon een stuk luchtslang en een t stukje van de aquariumzaak gebruikt. aan de andere kant van die slang een trechter aangesloten en daarop met elastiek een boterhamzakje gemaakt. je kon nu precies zien wanneer ie vacuum trekt
nou, als ik maar een beetje gas geef, ook in zn vrij trekt ie meteen vacuum. wat ik wel raar vond is dat als ik de bergversnelling aanzet, dat ie dan ook vacuum trekt. maar in ieder geval, ik denk dat het tacho relais en de emvk goed werken dus. en nu??
zouden het dan toch de membramen zijn, of kan het ook nog iets anders zijn

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
24-11-2005 17:48 #644856 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Nog meer varioproblemen

die 'vacuummeter' met de trechter en boterhamzakje is zo gevoelig dat ie, zelfs als het membraan heel is nog drukverschil "laat zien" omdat het membraan vervormt als er aan de andere kant vacuum ontstaat.
uiteindelijk lekt het geringe vacuum weg via het luchtfilter, maar dan heeft het zakje al respons gegeven.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
24-11-2005 17:50 #644857 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Nog meer varioproblemen
ik stel voor om zondag in Groningen eens te kijken of een proefrit te maken

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD