Schakelen
- Jeroen van Bodegom
- Nieuw lid
Minder
Meer
10-05-2005 00:25 #639045
door Jeroen van Bodegom
Beantwoord door Jeroen van Bodegom in topic Schakelen
Het ziet er uit als een soort 2e EMVK maar dan kleiner. Waarschijnlijk links op het binnenscherm?
Er zitten 2 slangetjes en 2 kabeltjes op geloof ik.
Er zitten 2 slangetjes en 2 kabeltjes op geloof ik.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
10-05-2005 00:30 #639046
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Schakelen
hangende koppeling? Is dat een kwestie van weer juist afstellen? Alleen zou je onder her rijden dan ook iets moeten merken denk ik, is alleen niet zo! Ontkoppelklep, is dat dat ding tegen het spatbord aan de linkerkant waar al die slangen naar toe gaan??? Of, hoe ziet hij er anders uit, ik heb namelijk wel die cabarateur losgehaald om die moter te vervangen, maar wel alle slangen teruggedaan!
- Jeroen van Bodegom
- Nieuw lid
Minder
Meer
10-05-2005 00:48 #639047
door Jeroen van Bodegom
Beantwoord door Jeroen van Bodegom in topic Schakelen
Je hrbt een EMVK, een wit kunststof gevel, kokervormig met 2 rubberen, puntige doppen er op, daar gaan 4 slangen naar toe.
Daar vlak in de buurt heb je waarschijnlijk nog een onderdeel van hetzelfde (witte) kunststof waar 2 slangen op zitten. Ongeveer half zo groot en haaks op het plaatmateriaal gemonteerd.
Eentje gaat naar de hoofdremcilinder geloof ik? De ander gaat naar de koppelingsbalg.
Ik kan er zo snel geen foto van vinden.
Daar vlak in de buurt heb je waarschijnlijk nog een onderdeel van hetzelfde (witte) kunststof waar 2 slangen op zitten. Ongeveer half zo groot en haaks op het plaatmateriaal gemonteerd.
Eentje gaat naar de hoofdremcilinder geloof ik? De ander gaat naar de koppelingsbalg.
Ik kan er zo snel geen foto van vinden.
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
10-05-2005 06:24 #639048
door V300 register
Zo,n wit geval met twee slangen idd, en twee electrische draadjes... Wat raar is, normaal als je die knop indrukt hoor je zo,n licht ontkopel geluid, nu hoor ik dat niet. Zou dat kastje niet gewoon kapot zijn? Emvk werkt zag ik! Of kunnen die dingen gewoon weg niet stuk?
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
10-05-2005 10:17 #639049
door V300 register
Hij zit bij mij recht onder de remvloeistof... DIe eens vervangen? Trouwens ik moet ook iets harder gas geven en heb het idee dat de auto een beetje trilt, zegt dat iets?
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
10-05-2005 12:12 #639050
door V300 register
Andere mogelijkheid.
Je koppeling is een centrifugaal koppeling. Er zitten 3 "asjes" die door magneten op de plaats gehouden worden. Ik heb een 340 gehad met dezelfde vreemde klachten, daar was 1 van de 3 van zijn plek gegaan en drukte daardoor de koppelingsplaat "vast" op het vliegwiel.
Oplossing in dit geval, motor er even uit gehaald en daarna het koppelingshuis eraf gehaald. Asje teruggezet en de 340 rijdt nog (met 235.000 km).
In dit geval kun je beter even het koppelingshuis verwijderen en laat de motor zitten.
Controleer even als de motor uit is of koppeling dan nog vast zit of niet........
Je koppeling is een centrifugaal koppeling. Er zitten 3 "asjes" die door magneten op de plaats gehouden worden. Ik heb een 340 gehad met dezelfde vreemde klachten, daar was 1 van de 3 van zijn plek gegaan en drukte daardoor de koppelingsplaat "vast" op het vliegwiel.
Oplossing in dit geval, motor er even uit gehaald en daarna het koppelingshuis eraf gehaald. Asje teruggezet en de 340 rijdt nog (met 235.000 km).
In dit geval kun je beter even het koppelingshuis verwijderen en laat de motor zitten.
Controleer even als de motor uit is of koppeling dan nog vast zit of niet........
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
10-05-2005 13:39 #639051
door V300 register
Och wat wel zo is, dat witte kastje met 2 slangetjes en 2 stroomdraadjes, daar zit een relais in. Dat relais hoort te KLIKKEN. Doet i alleen helemaal niet! Terwijl er geen lucht lekt, emvk werkt ook gewoon. Mischien (80%...) is gewoon dat relais kapot wat erin zit, of de bedrading, of wat je verteld....
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
10-05-2005 19:33 #639052
door V300 register
bij mij was het witte draadje vanaf de drukknop op het pietere pookje afgebroken op de soldering bij de startblokkeringschakelaar.Dan doet ie het ook niet.Hij klikt allen als knop indrukt in N in P is ie nl al ingedrukt.
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
10-05-2005 23:44 #639053
door V300 register
UH... Dit is dadelijk de OPLOSSING, help help, raeageer als je het weet. Hij blijft hangen in de N, hij klikt in r en d niet in p en OOK NIET IN N, hoort dit want zo gouw die over die N heen gaat is het feest, daar loopt i op vast! Komt dat omdat als i hier in staat er absuluut geen klik te horen is, en wel in r en d? Of, of hoort i in de n stand niet te klikken? (hij klikte dus niet in n en p, wel in r en d....
Moderators: Mark Smeets