bangerracen
- V300 register
- Verbannen
Heb lang getwijfeld om dingen te plaatsen over de opbouw van mijn volvo 360 voor de bangerrace in emmen aangezien er toch een aantal mensen het niet kunnen waarderen. Echter heb ik wel het volvo hart op de goede plek zitten en wil laten zien dat het ook best wel gaaf kan zijn om zo'n wagen op te bouwen en er veel plezier van te hebben.
Hopelijk kunnen leden die het niet waarderen dit draadje niet gebruiken om te vertellen hoe zonde het allemaal is en dat er nog zo weinig zijn. Maar gewoon kunnen genieten van het werk wat er in de auto zit en anders gewoon snel op dat kruisje te drukken van je browser om het te laten verdwijnen.
Het klinkt natuurlijk erg absurd om een Volvo 360 kapot te rijden tijdens de bangers. Ik heb ook al vaak hier de haat van mensen gelezen tegen de "hardnekkige bangerracers uit Overijssel". Natuurlijk is het erg jammer om goede volvo's te gebruiken om kapot te rijden. Daarom worden er ook alleen rotte autos voor gebruikt, want laten we eerlijk zijn, we kunnen niet iedere auto restaureren. Alle onderdelen van de autos verkoop ik aan liefhebbers. zodat zij hun auto weer netjes kunnen opknappen.
Als de auto eenmaal kaal is zoals wij dat noemen (al het interieur en het glas eruit), dan begin ik met het bouwen van de auto.
Afgelopen jaar heb ik gereden met een Volvo B200 blok, met een Ford v6 carburateur erop. Ipv de normale ontsteking van een Volvo 360 heb ik ervoor gekozen om de ontsteking van een Volvo 240 te pakken. door deze ontsteking iets te vroeg te zetten is het motorblok een stuk feller. Het differentieel heb ik vast gelast dmv een CO2 sper. Dit differentieel gebruik ik in iedere auto opnieuw, zodat het goede ongeracede differentieel niet verpest word, en dus naar een liefhebber of een cupracer kan.
Dit jaar wil ik het echter een anders aanpakken. Ik ben bezig met de inbouw van een 2L Ford v6 blok in mijn 360. Hiervoor maak ik een pasplaat aan het koppelingshuis waar het v6 blok weer aanpast. De motorsteunen worden zelf gemaakt waardoor alles een stevig geheel word.
Ik hoop dat door dit topic een beetje meer begrip komt voor mijn hobby, want ook al lijkt het niet zo maar ook ik ben echt een Volvo liefhebber. Mijn dagelijkste auto is gewoon een nette 360. En echt niet alle autos koop ik zomaar voor de bangers, de auto die ik nu aan het bouwen ben komt als donor bij een cup rijder weg. Wat kan je anders met een casco zonder kenteken? laat er dan nog iemand plezier van hebben.
Als de reacties positief zijn dan plaats ik graag wat fotos van de autos zoals ik ze opbouw.
en mocht er nog iemand opzoek zijn naar wat onderdelen. ik heb onderhand een heel magazijn opgebouwd met onderdelen. dus heb vanalles voor je liggen!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Maar welkom hier. Je mag uiteraard zelf bepalen wat je met je auto's doet. Er zitten hier diverse mensen met hun eigen beweegredenen om een 360 te rijden. Zelf hou ik van gewoon origineel laten, maar ik waardeer het net zo goed dat er mensen zijn die lekker knutselen. Het inbouwen van een V6 heb ik nog niet eerder voorbij zien komen, dus ik zou zeggen: laat maar zien die foto's!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Lucluc;247679 schreef : Nou Frankie, je hebt wel lef hoor
Het is vooral dat ik wel klaar ben met het negatieve beeld die een aantal hierover scheppen. Alsof alle banger racers een stel doorgedraaide gekken zijn die veel geld neertellen om goede autos kapot te rijden. Dit is natuurlijk niet het geval. Tuurlijk zal er wel is een harde auto sneuvelen. Maar over het algemeen zijn het rotte boten die met een beetje verf weer heel wat lijken
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Albert Jan Algera
- Nieuw lid
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Zelf ben ik iemand die het inderdaad zonde vindt omdat er nog zo weinig zijn. Puur gevoelsmatig, want aan de andere kant, je moet ook realistisch zijn. Je kunt niet alles redden en het is prijzenswaardig dat je zorgt dat de goede onderdelen bij liefhebbers komen. Daarnaast snap ik je hobby niet. Wat is er leuk aan om een auto en jezelf in de kreukels te rijden tot één van de twee het niet meer doet (en dat is dan hopelijk de auto)? Maar ik snap ook niet wat er leuk aan is om met een Volvo 360 op het circuit te rijden terwijl je voor het zelfde geld een Corvette uit dezelfde tijd kunt kopen. Aan de andere kant zijn er genoeg mensen die zich niet voor kunnen stellen dat ik het leuk vind om een 30 jaar oude auto op straat te houden... Ach, ieder zijn hobby toch? En een mens hoeft niet alles te begrijpen. Bovendien, wie ben ik om er wat van te vinden.
Ik denk dat het negatieve beeld ook een beetje wordt veroorzaakt door het soort bangerracers dat nergens wat om geeft en het liefst een zo exclusief mogelijke auto in elkaar rijdt. Zo circuleren er een aantal filmpjes op youtube, vooral uit Engeland. Dat is het soort mensen wat een auto in elkaar rijdt, en dit vervolgens in een liefhebbersgroep post met voor- en nafoto's en een smeuïg verhaal hoe goed de auto nog was, puur om mensen spreekwoordelijk tegen de schenen te slaan en haat te zaaien. Dat is ontzettend jammer...
In elk geval welkom, en veel plezier.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- alex kokkeler (GAST)
- Nieuw lid
Frankie;247681 schreef : Het is vooral dat ik wel klaar ben met het negatieve beeld die een aantal hierover scheppen. Alsof alle banger racers een stel doorgedraaide gekken zijn die veel geld neertellen om goede autos kapot te rijden. Dit is natuurlijk niet het geval. Tuurlijk zal er wel is een harde auto sneuvelen. Maar over het algemeen zijn het rotte boten die met een beetje verf weer heel wat lijken
Ben al een aantal keer wezen kijken, maar op zich voor wat ik zag waren 80% van de wagens niet meer economisch haalbaar om weer op straat te brengen.
Vindt het tof om te zien, maar moet er niet aan denken om er zelf in te zitten! Levensgevaarlijke hobby, alleen voor de échte waaghals! :+
Eigenlijk zit ik wel te wachten om foto's van de ombouw van zo'n rotte boot te zien.
Kokerbalken die helemaal doorgerot zijn en spatborden waar geen bevestiging meer aan zit of deuren waar de ramen zijn uitgerot.
Vervolgens een mooie laklaag erop om al dat roest te doen maskeren...
Mocht je nog een kas hebben met goed plaatwerk, ik heb wel een aantal rotte delen voor je om mee te ruilen?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Iedereen die een liefhebber is van de 300- en 400-series zou zich hier welkom moeten voelen. Dat je een liefhebber bent, blijkt wel uit het feit dat je een goede 360 onderhoudt en de manier waarop je zorgt dat de goede en bruikbare onderdelen aan andere liefhebbers aangeboden worden.
Wat betreft de hobby, zie ik weinig verschil met andere vormen van motorsport. Misschien niet mijn keuze, maar ik denk wel dat ik begrijp waarom je er lol in hebt. Dus ja, ik zou graag wat inzicht willen krijgen in hoe je het doet en wat je allemaal aan de auto gaat verbouwen.
En alvast heel veel succes met het project! :+
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- E. van Oostveen
- Nieuw lid
- Berichten: 7
Wat jij doet is anders. Echter zijn er niet veel 360'tigs meer. Hij moet dan idd, wel erg rot zijn om voor voor dit doel gebruikt te worden. Ik ben er zelf slechts 1 tegengekomen en die heb ik tot het laatste boutje gesloopt. De rest probeer ik te behouden. \is he een optie om een vreselijk rotte Volvo 340 te nemen?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Mark Smeets
- Moderator
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.