360 start niet en Brandstofpomp pompt niet
- V300 register
- Verbannen
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Mark Smeets
- Moderator
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Mark Smeets
- Moderator
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- 16673-dummy
- Nieuw lid
- Berichten: 4
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Het stekkertje van de temperatuurssensor zat aangesloten op de startmotor het linker pennetje. Hiermee dachten we de oplossing te hebben gevonden. Het goede stekkertje uit de motorkabelboom aangesloten, maar echter hielp deze oplossing niet.. de zekeringen zijn allemaal heel, de relais zijn goed, de computer is goed. Er zit geen kabelbreuk want dmv doorverbinden loopt de pomp wel.
Zou het kunnen dat het relais geen stuurstroom krijgt? En waar zou deze stuurstroom dan vandaag moeten komen?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Erick Janssen (GAST)
- Nieuw lid
PaulKoerkamp;244967 schreef : ......Zou het kunnen dat het relais geen stuurstroom krijgt? En waar zou deze stuurstroom dan vandaag moeten komen?
heb je geen vraagbaak? daar zit een schema in van de elektro installatie.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
De motorkabelboom zit maar met 2 stekkertjes verbonden aan de normale kabelboom. Ik denk 1 voor de voeding en er zal er dan 1 voor de spanning op de brandstofpomp zijn. Gezien deze word geschakeld in de motorkabelboom.
Ik verwacht dus niet dat dit probleem te maken heeft met andere sensoren in de auto.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Eigenlijk valt er elektrisch gezien maar moeilijk iets over de auto te zeggen van op afstand als dit niet meer standaard is zoals de auto de fabriek heeft verlaten.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Floris Schropp
- Nieuw lid
RoyVolvo;244956 schreef : Ik heb laatst Mn 360 uit de schuur gehaald en daarbij is de startknop blijven hangen en mijn startmotor overleden. De auto is opgebouwd als 360 cupauto. Ik heb vervolgens de startmotor vervangen, echter start de auto nu niet meer. De Brandstofpomp deed het niet meer en ook deze vervangen. Echter de tweede pomp werkte ook niet. Toen alle zekeringen nagelopen (allemaal goed) en relais voor Brandstofpomp (linksvoor bij originele plek van accu nagekeken. Dat relais deed het op een andere 360 wel.. toen nr 30 en 87b van dat relais verbonden via een kabeltje en toen begon de Brandstofpomp wel te pompen. Echter met een pompende Brandstofpomp start de auto nog steeds niet.. toen de computer van de auto eruit gehaald en ook die getest op een andere 360 en die deed het ook gewoon. De bougie's vonken ook goed en er staat spanning op de injectoren. Heeft iemand hier ervaring mee of een idee wat er aan de hand zou kunnen zijn?
Je moet zowel de pomp als de injectoren van stroom voorzien. Dat relais doet dat tegelijkertijd van 30 naar 87 en 87b. De 'pomp test' is dus niet voldoende, je moet een Y-splits kabeltje maken als je het relais in zijn geheel wil overbruggen.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.