mijn website
- dennis kampman (GAST)
- Nieuw lid
-
Daarna interieur wit spuiten en de auto weer opbouwen.
En dan wordt het raggen met de boot...:groovy:
Hier nog een link van een mooi ( om te bouwen) 360.
autos.tweedehands.net/volvo/volvo-360-glt-11-1982-du-kent.html
Dus ik zal zeggen wie waagt zich er aan:worship:
groeten Dennis.
www.rallyteam-k-b.nl
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- dennis kampman (GAST)
- Nieuw lid
-
rwdstudent;23919 schreef : Ik heb wat contact gehad met iemand in engeland:
)spec;
i have a 360 glt grp a with the following (brief
SHELL
Built in 1983 from a new rhd hatchback shell,fully seam welded,chassis rails skidded,full cage
14 points fixing,going through bulkhead to suspension top mounts,with alloy strut brace,door
bars,rear seat plus driver/co driver cross over bars,strut mount and turrets strengthened,foot
well checker plated with co drivers foot rest.Alloy 10mm guards,front chassis mounted,rear
tank/diff/gearbox,utilising a standard fuel tank.Additional oil pressure and temperature
guage,plumbed in and hand held extinguishers,4point harnesses,motordrive and omp seats
with alloy mounting brackets.Battery box and spare wheel carrier(2wheels)in the rear.
ELECTRICAL
lighting; engine bay,interior,rear hatch,co drivers,highlevel,door(flexi)and floor potti point,alloy
spot light brackets with spot and fog points both switched from side or dip fully relayed and all
individually switched using the lucas system off works lotus sunbeams.
switched fan and twin fuel pumps.
STEERING/SUSPENSION
Front; works lhd sunbeam thick tube high ratio rack,rose jointed,strengthened and modified
steering arms, crossmember,bottom arms,2 1/2 "adjustable bilsteens
Rear: competition single leaf springs with competition bushes,sach sockers,panard kit and
rose jointed link bars.
BRAKES
all pipes internal with aeroquip hoses.hydrolic handbrake and adjustable front/rear bias valve.
Front; volvo 240 4pots with carlton vented discs and mintex pads.
Rear; 71 cooper alloy 2 pots and discs with lockhead pads.
TRANSMISSION
Straight cut,close ratio 5 speed box with direct top 5th(excellent choice of ratios),choice of
LSD's clutch or power lock and choice of final drive ratios(3.47,3.91,4.2,4.78)and cosworth
drive shafts
ENGINE
B19E 1986cc 8v,lightened and balanced,grpA camshaft with adjustable gear,BDA belt
tensioner,gas flowed polished and ported big valve head with competition springs and
caps,competition exhaust and 2 inlet manifolds(injection or twin 45).Full 2 1/2"(60mm)
competition exhaust.Lightened and balanced flywheel with alloy cover and paddle
clutch.Sump surge plate and alloy breather catchment tank.
INDUCTION
Twin 45 Dellortos with K&N style filters on competition manifold.
Modified LE injection system with adjustable fuel pressure(dash mounted adjuster)on
competition manifold.
volvo car bv helmond netherlands and cumbrian uk dealer built shell and engine and
HÖR built transmission.
En twee filmpjes:
files.vultures-nest.de/public/TheJanitor.360_02.mpg
files.vultures-nest.de/public/TheJanitor.cheviot02.mpg
Ik heb vandaag het homologatieboek besteld. Inmiddels ook al contact gehad met twee 3 deurs GLT eigenaren. Waarschijnlijk wordt dat niks. Dus verder zoeken.
Hoe kan het dan dat deze man er wel mee rond rijd?:S
Zo opgefokt als ie is? Of gaat dat per land of zo?
Volgens mij wordt die motor ook gebruikt voor de rally amazone's als ik me niet vergis..
Het lijkt me dan niet dat er dan van alles aan de motor mag gebeuren en als ie dan in een 360 ligt in eens niet meer....
Ik snap het allemaal niet zo meer.
Wel super h?? Zo'n 360?

- V300 register
- Verbannen
-
Is het trouwens al gelukt met de cilinderkop? Ik heb helaas echt te weinig tijd. Hoe graag ik je ook wil helpen.
Onze Puma heeft de exotic green rally uit gereden trouwens. 6e sprint.
- dennis kampman (GAST)
- Nieuw lid
-
rwdstudent;30403 schreef :
Is het trouwens al gelukt met de cilinderkop? Ik heb helaas echt te weinig tijd. Hoe graag ik je ook wil helpen.
Onze Puma heeft de exotic green rally uit gereden trouwens. 6e sprint.
Ik heb een aanbieding voor een revisie/tuning van de kop schrik niet 800 euries...maar dat schijnt een hele normale prijs te zijn.
De puma heeft op de laatste proef de 6de plaats gepakt van Edwin Wolves.
Dat had ik al gezien ja. Was jij zelf ook in Hardenberg; ik heb de puma daar wel gezien ( uitgevallen).
Toch vindt ik dat echt super die auto van dat filmpie, maar dat is ook een groffe investering, daar durf ik wel haast om te wedden als ik die lijst zie...
Zo'n auto kan echt voor verassingen zorgen denk ik..
- Jeroen van Bodegom
- Nieuw lid
-
Bij Volvo Bluekens Breda werkt iemand die in zijn vrije tijd Volvomoteren reviseert, volgens mij tegen hobbytarief.
- dennis kampman (GAST)
- Nieuw lid
-
bodejodel;30485 schreef : 800 euro vind ik zelfs nog goedkoop klinken, ik heb al eens hogere bedragen gehoord...
Bij Volvo Bluekens Breda werkt iemand die in zijn vrije tijd Volvomoteren reviseert, volgens mij tegen hobbytarief.
Nou als je dat goedkoop vindt klinken, dan mag je ook wel een "goedkope" donateur van mij worden....:humor:
Dat van mij is trouwens ook hobby tarief...
Complete motor revisie is ongeveer 2500 euro.

Mag wel niet duur zijn, maar je kan je budget maar 1 X uitgeven..dus moet je keuzes maken.
Ik denk dat de kop gewoon door gaat, hier valt het meeste te halen wat betreft vermogen ed.
- dennis kampman (GAST)
- Nieuw lid
-
rwdstudent;24863 schreef : Ik heb vandaag het homologatieboek binnen gekregen. Het is me meteen duidelijk waarom er geen 360's meerijden met de rally. Je mag nauwelijks wat veranderen aan de auto. Blokje bijvoorbeeld, mag je niks aan doen. (qua onderdelen)
Daarnaast is alleen de MKII (t/m 85) GLT gehomologeert (welke eigenlijk niet meer te vinden zijn) 3 en 5 deurs.
Wel mag je:
draagarmen
verstelbare hoogte Mc pherson voor
Speciale benzinetank
ratio's
Rondom gev. schijven
Dubbele hoofdremcilinders
ratio stuurhuis
veranderen.
Dat was het wel zo'n beetje
Ik werd vandaag getipt, dat dat wat je hier boven omschrijft het homologatieboek voor groep N is....
Zou dat mogelijk kunnen zijn. In groep N is het normaal dat je deze dingen mag aanpassen.
- V300 register
- Verbannen
-
5200 is het nummer. Zie link, helemaal bovenaan.
www.knafrallysport.nl/documenten/2006/20...ijst%205200-5299.PDF
- dennis kampman (GAST)
- Nieuw lid
-
rwdstudent;30880 schreef : Het is echt een Groep A homologatie die ik hier heb....
5200 is het nummer. Zie link, helemaal bovenaan.
www.knafrallysport.nl/documenten/2006/20...ijst%205200-5299.PDF
Hoe zit het met de 5201 en de 5202 dan?
Is dat dezelfde homologatie?
- V300 register
- Verbannen
-
Dus de GLT heeft de meest uitgebreide homologatie. In zweden rijdt iemand rally met de GLS, een zo goed als originele auto. Alleen de draagarmen mochten aangepast worden. Ik denk dat voor de GLE precies hetzelfde geldt.
www.volvo300mania.com/forum-uk/viewtopic.php?t=4890&start=0