Ervaringen en Ritverslagen van evenementen, oa 360(geen modena)Cup, clubspecials etc.
mijn website
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
17-04-2007 11:08 #663700
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic mijn website
toch vreemd dat de klepgeleiders het w?l uithouden dan
die had je toch niet vervangen?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
17-04-2007 11:17 #663702
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic mijn website
Niet vervangen, wel gecontroleerd. Kop had ook nog maar 800 km gedraaid.
Maar zullen we het hier bij houden, gaat beetje offtopic.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
19-04-2007 16:43 #664040
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic mijn website
de rolkooi van een cup auto is fia gekeurd (als het een schroef kooi is) en de vaste rolkooien komen meestal bij
www.wielhoven.nl/
vandaan in dat zijn ook fia en knaf gekeurde kooien
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
19-04-2007 17:36 #664044
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic mijn website
Ja, alleen moet een rolkooi voor een rallyauto volgens homologatie zijn, anders mag je er niet mee rijden. (Tenzij wielhoven de rolkooi volgens rallyspec bouwt...)
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- dennis kampman (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
- Berichten: 2
19-04-2007 23:08 #664092
door dennis kampman (GAST)
Beantwoord door dennis kampman (GAST) in topic mijn website
Er staat wel een voorbeeld kooi van een C2 rally bij hun op de site.
Ik heb direct maar even geinformeerd; wij zijn ook nog op zoek...
groeten Dennis.
www.rallyteam-k-b.nl
Ik heb direct maar even geinformeerd; wij zijn ook nog op zoek...
groeten Dennis.
www.rallyteam-k-b.nl
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
03-05-2007 23:33 #665594
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic mijn website
Ik heb wat contact gehad met iemand in engeland:
i have a 360 glt grp a with the following (brief )spec;
SHELL
Built in 1983 from a new rhd hatchback shell,fully seam welded,chassis rails skidded,full cage
14 points fixing,going through bulkhead to suspension top mounts,with alloy strut brace,door
bars,rear seat plus driver/co driver cross over bars,strut mount and turrets strengthened,foot
well checker plated with co drivers foot rest.Alloy 10mm guards,front chassis mounted,rear
tank/diff/gearbox,utilising a standard fuel tank.Additional oil pressure and temperature
guage,plumbed in and hand held extinguishers,4point harnesses,motordrive and omp seats
with alloy mounting brackets.Battery box and spare wheel carrier(2wheels)in the rear.
ELECTRICAL
lighting; engine bay,interior,rear hatch,co drivers,highlevel,door(flexi)and floor potti point,alloy
spot light brackets with spot and fog points both switched from side or dip fully relayed and all
individually switched using the lucas system off works lotus sunbeams.
switched fan and twin fuel pumps.
STEERING/SUSPENSION
Front; works lhd sunbeam thick tube high ratio rack,rose jointed,strengthened and modified
steering arms, crossmember,bottom arms,2 1/2 "adjustable bilsteens
Rear: competition single leaf springs with competition bushes,sach sockers,panard kit and
rose jointed link bars.
BRAKES
all pipes internal with aeroquip hoses.hydrolic handbrake and adjustable front/rear bias valve.
Front; volvo 240 4pots with carlton vented discs and mintex pads.
Rear; 71 cooper alloy 2 pots and discs with lockhead pads.
TRANSMISSION
Straight cut,close ratio 5 speed box with direct top 5th(excellent choice of ratios),choice of
LSD's clutch or power lock and choice of final drive ratios(3.47,3.91,4.2,4.78)and cosworth
drive shafts
ENGINE
B19E 1986cc 8v,lightened and balanced,grpA camshaft with adjustable gear,BDA belt
tensioner,gas flowed polished and ported big valve head with competition springs and
caps,competition exhaust and 2 inlet manifolds(injection or twin 45).Full 2 1/2"(60mm)
competition exhaust.Lightened and balanced flywheel with alloy cover and paddle
clutch.Sump surge plate and alloy breather catchment tank.
INDUCTION
Twin 45 Dellortos with K&N style filters on competition manifold.
Modified LE injection system with adjustable fuel pressure(dash mounted adjuster)on
competition manifold.
volvo car bv helmond netherlands and cumbrian uk dealer built shell and engine and
HÖR built transmission.
En twee filmpjes:
files.vultures-nest.de/public/TheJanitor.360_02.mpg
files.vultures-nest.de/public/TheJanitor.cheviot02.mpg
Ik heb vandaag het homologatieboek besteld. Inmiddels ook al contact gehad met twee 3 deurs GLT eigenaren. Waarschijnlijk wordt dat niks. Dus verder zoeken.
i have a 360 glt grp a with the following (brief )spec;
SHELL
Built in 1983 from a new rhd hatchback shell,fully seam welded,chassis rails skidded,full cage
14 points fixing,going through bulkhead to suspension top mounts,with alloy strut brace,door
bars,rear seat plus driver/co driver cross over bars,strut mount and turrets strengthened,foot
well checker plated with co drivers foot rest.Alloy 10mm guards,front chassis mounted,rear
tank/diff/gearbox,utilising a standard fuel tank.Additional oil pressure and temperature
guage,plumbed in and hand held extinguishers,4point harnesses,motordrive and omp seats
with alloy mounting brackets.Battery box and spare wheel carrier(2wheels)in the rear.
ELECTRICAL
lighting; engine bay,interior,rear hatch,co drivers,highlevel,door(flexi)and floor potti point,alloy
spot light brackets with spot and fog points both switched from side or dip fully relayed and all
individually switched using the lucas system off works lotus sunbeams.
switched fan and twin fuel pumps.
STEERING/SUSPENSION
Front; works lhd sunbeam thick tube high ratio rack,rose jointed,strengthened and modified
steering arms, crossmember,bottom arms,2 1/2 "adjustable bilsteens
Rear: competition single leaf springs with competition bushes,sach sockers,panard kit and
rose jointed link bars.
BRAKES
all pipes internal with aeroquip hoses.hydrolic handbrake and adjustable front/rear bias valve.
Front; volvo 240 4pots with carlton vented discs and mintex pads.
Rear; 71 cooper alloy 2 pots and discs with lockhead pads.
TRANSMISSION
Straight cut,close ratio 5 speed box with direct top 5th(excellent choice of ratios),choice of
LSD's clutch or power lock and choice of final drive ratios(3.47,3.91,4.2,4.78)and cosworth
drive shafts
ENGINE
B19E 1986cc 8v,lightened and balanced,grpA camshaft with adjustable gear,BDA belt
tensioner,gas flowed polished and ported big valve head with competition springs and
caps,competition exhaust and 2 inlet manifolds(injection or twin 45).Full 2 1/2"(60mm)
competition exhaust.Lightened and balanced flywheel with alloy cover and paddle
clutch.Sump surge plate and alloy breather catchment tank.
INDUCTION
Twin 45 Dellortos with K&N style filters on competition manifold.
Modified LE injection system with adjustable fuel pressure(dash mounted adjuster)on
competition manifold.
volvo car bv helmond netherlands and cumbrian uk dealer built shell and engine and
HÖR built transmission.
En twee filmpjes:
files.vultures-nest.de/public/TheJanitor.360_02.mpg
files.vultures-nest.de/public/TheJanitor.cheviot02.mpg
Ik heb vandaag het homologatieboek besteld. Inmiddels ook al contact gehad met twee 3 deurs GLT eigenaren. Waarschijnlijk wordt dat niks. Dus verder zoeken.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Jeroen van Bodegom
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
04-05-2007 00:05 #665596
door Jeroen van Bodegom
Beantwoord door Jeroen van Bodegom in topic mijn website
Zo! Dat wil wel!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
14-05-2007 12:10 #669124
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic mijn website
Ik heb vandaag het homologatieboek binnen gekregen. Het is me meteen duidelijk waarom er geen 360's meerijden met de rally. Je mag nauwelijks wat veranderen aan de auto. Blokje bijvoorbeeld, mag je niks aan doen. (qua onderdelen)
Daarnaast is alleen de MKII (t/m 85) GLT gehomologeert (welke eigenlijk niet meer te vinden zijn) 3 en 5 deurs.
Wel mag je:
draagarmen
verstelbare hoogte Mc pherson voor
Speciale benzinetank
ratio's
Rondom gev. schijven
Dubbele hoofdremcilinders
ratio stuurhuis
veranderen.
Dat was het wel zo'n beetje
Daarnaast is alleen de MKII (t/m 85) GLT gehomologeert (welke eigenlijk niet meer te vinden zijn) 3 en 5 deurs.
Wel mag je:
draagarmen
verstelbare hoogte Mc pherson voor
Speciale benzinetank
ratio's
Rondom gev. schijven
Dubbele hoofdremcilinders
ratio stuurhuis
veranderen.
Dat was het wel zo'n beetje
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
14-05-2007 12:17 #669132
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic mijn website
en gecertificeerde rolkooi etc gewoon verplicht neem ik aan?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
14-05-2007 12:19 #669136
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic mijn website
Ja uiteraard, net zoals stoelen gordels brandblussers, hoofdstroomschakelaars etc. (veiligheidseisen)
Rolkooi moet je door een gecertificeerd bedrijf laten bouwen, en dan een fia keur op laten zetten.
Rolkooi moet je door een gecertificeerd bedrijf laten bouwen, en dan een fia keur op laten zetten.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Moderators: Mark Smeets