Remblokken

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
09-01-2019 07:53 #980363 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Remblokken
Dat is inderdaad een hele goede opmerking Joost. Deze heb ik geloof ik nog liggen. Een paar jaar geleden heb ik 2 veerpoten gekocht welke van verlagingsveren waren voorzien. Die harmonicahoezen en bumpstops waren nog bijna nieuw, dus die wil ik gaan hergebruiken.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-01-2019 19:23 #980371 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Remblokken

General Custom;252815 schreef : Dank je voor het advies, maar dat is precies de rede dat ik eerst wil proberen wat de originele schokdempers met andere olie doen. Niemand probeert dat omdat vervangen door schokdemperpatronen gemakkelijker is en meer voor de hand ligt. Aan het originele systeem kan weinig verslijten maar mocht dat wel het geval zijn dan wordt daar natuurlijk wel wat aan gedaan.

met alle respect maar er komt echt wel meer kijken bij het reviseren van een schokbreker als alleen eventjes de olie vernieuwen.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
03-02-2019 17:11 #980628 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Remblokken

General Custom;252800 schreef : Beste iedereen,

Bonusvraag; ik heb ook een paar veerpoten van een 360 met die extra bevestigingspunten er aan voor de stabilisatorstangetjes. Kan ik daar op een 340 ook wat mee verbeteren met een stabilisatiestang of zo? Iemand die zoiets ooit heeft gemaakt of geprobeerd ?



De bevesting aan de veerpoten ipv van op de draagarm blijkt beter te werken. Ik heb dat wel ooit geleerd maar hoe je dat uitrekend is ergens in de strijd verloren gegaan. dat is ook de reden dat een 360 mk3, die dus die bevestiging heeft, normaal gesproken 'n dunnere stabilisator stang heeft dan de mk2 modellen die de bevestiging aan de draagarm hebben.

Volgens een kennis van me die echt weet waar hij over praat heeft t vooral te maken met de directe verbinding aan de veerpoot...iets met momentum,arm en meer van dat soort termen.

Conclusie : ja dat kan en zal net zo goed of beter werken met een iets dunnere en dus lichtere stabi…...voor wat dat laatste dan ook waard mag zijn.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • alex kokkeler (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
06-02-2019 12:00 #980651 door alex kokkeler (GAST)
Beantwoord door alex kokkeler (GAST) in topic Remblokken

General Custom;252815 schreef : Dank je voor het advies, maar dat is precies de rede dat ik eerst wil proberen wat de originele schokdempers met andere olie doen. Niemand probeert dat omdat vervangen door schokdemperpatronen gemakkelijker is en meer voor de hand ligt. Aan het originele systeem kan weinig verslijten maar mocht dat wel het geval zijn dan wordt daar natuurlijk wel wat aan gedaan.



Een schokbreker heeft bewegende onderdelen, welke slijtage op elkaar maken, dus lijkt me dat je iets meer moet gaan doen dan alleen olie vervangen?
Ik zou even gaan informeren bij een restauratie-bedrijf van de wat exclusievere auto's.




EDIT: Ik lees dit nu pas, excuus:

AvdAkker;252844 schreef : met alle respect maar er komt echt wel meer kijken bij het reviseren van een schokbreker als alleen eventjes de olie vernieuwen.

General Custom;252815 schreef : Dank je voor het advies, maar dat is precies de rede dat ik eerst wil proberen wat de originele schokdempers met andere olie doen. Niemand probeert dat omdat vervangen door schokdemperpatronen gemakkelijker is en meer voor de hand ligt. Aan het originele systeem kan weinig verslijten maar mocht dat wel het geval zijn dan wordt daar natuurlijk wel wat aan gedaan.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD