Wielbouten en wielmoeren.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
18-09-2016 08:08 #964981 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Wielbouten en wielmoeren.
Ik heb ook altijd een klein beetje kopervet op de schroefdraad waar de wielmoeren opkomen gesmeerd. Van loslopen nooit last gehad. Voordeel is wel dat ze niet vast gaan zitten door het verschil in materiaal, al heb je daar met een 300-serie normaal gezien geen last van.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
18-09-2016 08:31 #964983 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Wielbouten en wielmoeren.
Als je al vet gebruikt...gebruikt dan keramisch vet. Het is hierboven al kort vermeld dat verschillende metalen op elkaar inwerken als ze met elkaar in contact komen.En in kopervet....zit(verrassend)koper....en dat is een metaal.Dus gewoon schoonhouden die tapeindes. Van mijn oplegger zijn laatst een paar achterbanden vervangen.Waarom ze het nu ineens doen weet ik niet maar er zat kopervet op de tapeindes.Normaal trek je zo'n wiel 2 x na en dan is het goed.Ik heb deze 4 x na getrokken(over een periode van 1500km) en toen zaten ze nog niet vast. Uiteindelijk alles los en schoongemaakt en daarna weer gemonteerd. 2x natrekken(+- 100 km en 400 km) en vast! Nou weet ik ook wel dat een wiel van een oplegger meer te verduren heeft dan een wiel van een 300 serie.........maar ik geef t maar als voorbeeld.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD