Remklauw veerpoot
- V300 register
- Verbannen
-
volvofiel;227525 schreef : remmen terwijl je de trommels eraf hebt of de klauw "los" hebt hangen moet je dan ook absoluut niet doen...
Eigenlijk moet je sowieso niet aan de remmen gaan sleutelen als je er geen ervaring mee/verstand van hebt.
Je kunt gerust remmen als het los hangt hoor, daar gaat op zich niks van kapot. Je hebt alleen veel onnodig werk met zuigertjes terugduwen, dus waarom zou je...
Ik vind dat je wel aan remmen kunt sleutelen hoor als je er geen ervaring of verstand mee hebt. Als je er maar een goed boek langs houdt, en eerst een keer test voor je er mee gaat rijden.
Het is niet moeilijk, je moet alleen ff weten waar je mee bezig bent, en zorgen dat je alles terugzet hoe het er uit is gekomen.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Joris;227521 schreef : Als je de remklauw van de poot afhaalt, hoef je de zuiger niet terug te duwen als je de remklauw weer monteert. Je kunt de klauw er gewoon opzetten
wel als je nieuwe blokken monteert.
- V300 register
- Verbannen
-
Eigenlijk zou zo,n klusje toch het beste zijn voor een sleuteldag. Niet onder het mom van, dan doe ik niets, want ik kan alles wel zelf, maar meer van plaats ik het nu ook goed terug, of is dit niet zo verstandig aangesloten.... Ja ja sleuteldag moet je clublid voor zijn. Ik ben niet helemaal achterlijk he...
Daarom lijkt me het ook zie je zo verstandig het per poot te doen, en niet ze er allebei tegelijk er onder vandaan te halen...
Voorremmen zijn ook vrij essensieel. Hoe zit het met de plek waar je de remmen terugplaats, dat is tussen die uitsparing met dat achterbord? Moet haast wel.
Maar wacht even, stel iemand zou dezelfde poot terug zetten. (om wat voor reden dan ook haalt hij eerst heel zijn veerpoot onder de auto) Dan hoeft hij gezien de dikte van de remschijf en oude blokken de cilinder niet meer terug te duwen?
- E. van Oostveen
- Nieuw lid
-

- V300 register
- Verbannen
-
Nu is hij ook onverzekerd. Ja dat zijn echt sleuteldag klusjes. Als je een beetje kunt sleutelen en enkel iemand nodig hebt die zegt, hmm dat slangetje kun je beter zo aansluiten...
- V300 register
- Verbannen
-
Zo ja hoe gaat deze los?
- V300 register
- Verbannen
-