Remklauw veerpoot

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
07-04-2014 10:06 #633190 door V300 register
Remklauw veerpoot is gemaakt door V300 register
Ik heb al aardig gezien hoe het 1 en ander werkt hier op het forum.

Mijn vraag, kan ik ten eerste een remklauw helemaal losdraaien en afnemen, zodat deze aan de remslang blijft hangen? (ja waar je hem dus niet aan moet laten hangen dat snap ik ook wel)

Dan snap ik de rest denk ik wel. De remzuiger bij terugplaatsing terugduwen met een grote tang, en dat is het dan, boel weer goed vastdraaien...

Ik heb trouwens geen momentsleutel meer, denk dat dit toch wel handig is voor sommige klussen.

Moet ik alleen nog ergens stofhoezen kopen voor de veerpoten die zijn moeilijk te verkrijgen. Lagers en dergelijke lukt wel.

Nog een vraag aangaande de schokdempers. Deze zijn van boge kan ik die voor er zo inschuiven of moet daar nog iets mee doen? Las ergens van olie bijvullen ed.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
07-04-2014 11:29 #943834 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Remklauw veerpoot
yep er moet bij 'insert' schokbreker elementen altijd vloeistof tussen de nieuwe schokbreker en de buitenhuls zitten.

als je de remklauw dicht laat kun je hem inderdaad losnemen en aan een stukje ijzerdraad ophangen in de wielkast. Bij het terugduwen van de zuiger goed opletten dat je remvloeistofreservoir niet overloopt.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
07-04-2014 12:33 #943835 door V300 register
De vloeistof die nog in de veerpoot zit is nog voldoende, omdat de aftermarket patronen dikker zijn.

Remklauw kan je ook de de draagarm leggen.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
07-04-2014 16:39 #943841 door V300 register
Volgens mij is het enige moeilijke die fusseekogel los krijgen, maar dat kan toch gewoon met zo,n grote tang? Of heeft iemand ervaring met kogeltrekkers?

Wel leuk dat je door zo,n auto zaken kunt die je 10 jaar geleden nooit en nooit had gekunnen....

Ik heb de lagers gecontroleerd van de nieuwe poten, die kwamen ooit eens van Eric vandaan maar ik hoor helemaal niets, als ik op mijn hards met die dingen draai, dus die nieuwe (ja wat is nieuw he) zijn gewoon goed.

Moet wel kijken wat ik er verder mee doe. Ik kan ze uit elkaar halen, maar een roestbehandeling zou wel slim zijn.

Ik dacht eerst goed schuren en dan in de loodmenie, maar iedereen verklaard me dan voor gek, en zegt dat ik beter zinkspray of iets dergelijks kan gebruiken. (ook voor je eigen gezondheid)

Weet er echt niemand een adres voor die stofhoezen van de brekers?

Als die weer goed is wordt ik weer lid van de club, dat is of in 2015 uiterlijk 16. Aangezien ik met het lidmaatschap tot nu toe weinig deed vond ik het een beetje zonde, maar als die weer goed rijd, en ik hem ook kan vertrouwen kan ik ook mee gaan doen aan clubtochten ed.

• k den Besten
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
07-04-2014 19:42 #943847 door k den Besten
Beantwoord door k den Besten in topic Remklauw veerpoot
Stofhoezen van de schokbrekers iets universeels proberen?
Je hebt hoezen die bedoeld zijn voor de stuurinrichting, die op verschillende groottes aflopen. Zodoende is het misschien ook wel passend voor de schokdemper.

Ik weet dat voor de BMW k75 ook hoezen gebruikt worden, die worden dan of universeel of van nissan micra gebruikt.
Dat is ongeveer dezelfde dikte denk ik.

Maar misschien heeft iemand het allang een keer geprobeerd..

• 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
07-04-2014 20:55 #943849 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic Remklauw veerpoot
stofhoezen heb ik een paar maanden terug nog nieuw bij dafhobby gekocht

verder zou ik er gewoon nieuwe wiellagers in zetten. Ik heb nou al 2x een auto gehad (of eigenlijk heb ik ze nog steeds) die een tijdje stil hadden gestaan, bij ingebruikname prima lagers hadden maar na een paar duizend km toch problemen gingen geven (speling). Lagers kosten iets van 15 euro per stuk ofzo?

tot slot... veerpoten kaal halen, laten stralen en poedercoaten. Daar hoef je dan echt tientallen jaren niet meer naar om te kijken.

• Laszlo Mogyorossy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
07-04-2014 21:19 #943852 door Laszlo Mogyorossy
Beantwoord door Laszlo Mogyorossy in topic Remklauw veerpoot
Het is heel wenselijk, om bij het terug duwen van de remzuigers eerst de ontluchtings nippel los te draaien .
Remvloeistof , die terug geduwd wordt in de hoofdrem cylinder kan de afdichtingen van deze beschadigen, zodat je daarna je hoofdrem cylinder mag reviseren .
Bijkomend voordeel is, dat er weer een beetje verse remvloeistof in de remklauw komt.
En natuurlijk aan het einde het remvloeistof niveau controleren.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
07-04-2014 21:28 #943853 door V300 register
Als je de remklauw van de poot afhaalt, hoef je de zuiger niet terug te duwen als je de remklauw weer monteert. Je kunt de klauw er gewoon opzetten

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
07-04-2014 21:39 #943855 door V300 register

Joris;227521 schreef : Als je de remklauw van de poot afhaalt, hoef je de zuiger niet terug te duwen als je de remklauw weer monteert. Je kunt de klauw er gewoon opzetten

Mits je vooral goed van de rem afblijft natuurlijk.

Overigens, als deze nog net recent vervangen is, is dit natuurlijk wel het ideale moment voor nieuwe remvloeistof ;)

• 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
07-04-2014 22:08 #943856 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic Remklauw veerpoot
remmen terwijl je de trommels eraf hebt of de klauw "los" hebt hangen moet je dan ook absoluut niet doen...

Eigenlijk moet je sowieso niet aan de remmen gaan sleutelen als je er geen ervaring mee/verstand van hebt.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC