'Klakkend'' geluid op voorwielen bij klinkerstraat

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
29-06-2014 09:16 #948974 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 'Klakkend'' geluid op voorwielen bij klinkerstraat
Heb alleen zelf niet van die veerspanners. Of zijn er andere methoden?
En dat rubber deel bovenaan. Zit daar ook automatisch het lager in?

Off-topic: werkt deze site ook via Tapatalk? Dit is mij nog niet gelukt namelijk, maar zou wel heel veel makkelijker typen op een telefoon.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• BartJu
  • Elite lid
  • Elite lid
  • 245DL 1976 B21a AW71
Meer
29-06-2014 10:12 #948976 door BartJu
Beantwoord door BartJu in topic 'Klakkend'' geluid op voorwielen bij klinkerstraat
Off-topic antwoord: Werkt helaas niet met tapatalk...
Kan straks proberen te kijken naar dat deel voor ontopic deel.

• Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
29-06-2014 11:30 #948977 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic 'Klakkend'' geluid op voorwielen bij klinkerstraat
die topmounts zien er op het oog wel redelijk versleten uit, alleen veroorzaken die vrijwel nooit een klakkend geluid/rammel, dan zou elke 300 dat wel moeten hebben (op m'n 343 na dan, die heeft nieuwe aluminium topmounts)

denk zelf dat de bovenste veerschotel doorgescheurd is, dan gaat die schotel los tegen de topmount aan liggen en bij uitveren komt er dan wel wat beweging op dat een rammel kan veroorzaken. veerpoten zullen zowieso verwijderd moeten worden om dat vast te stellen

overigens enkel en alleen met verenspanners doen, heb al wel eens gezien dat er spanbanden of zelfs tyrips gebruikt worden om de veren te spannen maar die veer vliegt je echt om de oren mocht er een tyrip/spanband breken!

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
29-06-2014 21:52 #948980 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 'Klakkend'' geluid op voorwielen bij klinkerstraat
Het klakkende geluid is vooral bij klinkerstraatjes wanneer de veerweg snel en kort is.

Zo'n veerspanner, zijn die prijzig?

Wellicht moet ik toch eens langsrijden Anjo, zoals je eerder voorstelde, voordat ik dingen vervang die geheel niet nodig zijn...

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
30-06-2014 09:45 #948984 door V300 register
Voorste schokbrekers vervangen is niet ?cht een eitje.

• Floris Schropp
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
30-06-2014 12:01 #948988 door Floris Schropp
Beantwoord door Floris Schropp in topic 'Klakkend'' geluid op voorwielen bij klinkerstraat
om je vraag in de eerste post te beantwoorden: ja, als de rubbers van de reactiearm helemaal droog of doorgescheurd zijn, dan kan hij via de kom waar hij in steekt tegen het chassis aan tikken.

vraag (Anjo had het al voorgesteld): heb je al eens aan de remblokken gevoeld? misschien liggen die wat losjes.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
30-06-2014 12:16 #948989 door V300 register
Jazeker, ik heb de remblokken bekeken, maar die zitten normaal strak. Het geluid is ook iets zwaarder en in het stuur voelbaar. Remblokken kunnen het naar mijn mening niet op dit niveau veroorzaken.

Jammer ook dat ik gezien de drukte op mijn werk de laatste sleuteldag heb misgelopen. Was hier vlakbij.

Ik denk dat ik er eerst even iemand naar moet laten kijken. Zelf kom ik er even niet meer uit. Mijn apk garage heeft niet echt kaas gegeten van deze auto en die weten het ook niet een twee drie. Ik zou zelf ook even naar Volvo Van Vliet kunnen rijden, of zij zitten te wachten op dit soort vragen die net iets meer tijd kosten?

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
25-02-2015 20:07 #956243 door V300 register
En? Is het probleem opgelost?
Ikzelf ervaar ook een luid klakkend/krakend geluid als ik achterwaarts een bocht naar rechts neem (dus mijn stuur helemaal naar links draai). Fuseegedoe of eerder schokbrekers?

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
25-02-2015 21:59 #956246 door V300 register

Nicholas;235297 schreef : En? Is het probleem opgelost?
Ikzelf ervaar ook een luid klakkend/krakend geluid als ik achterwaarts een bocht naar rechts neem (dus mijn stuur helemaal naar links draai). Fuseegedoe of eerder schokbrekers?

Kriksteun tegen bladveer wellicht?

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
25-02-2015 22:03 #956247 door V300 register
Het lijkt van vooraan te komen.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC