Pedaal wordt niet hard
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
17-07-2013 21:53 #933689
door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic Pedaal wordt niet hard
nee, ik wil eerst de schijven even schoonremmen
ik heb wel de "geleiderails" schoongemaakt en voorzien van wat kopervet, dat gaat allemaal heel soepel nu
er schiet me wel wat te binnen nu; de remschijven zijn nog roestig.
Remt dat extra goed of juist extra slecht? Dat zou natuurlijk een heleboel verklaren :woei:
ik heb wel de "geleiderails" schoongemaakt en voorzien van wat kopervet, dat gaat allemaal heel soepel nu
er schiet me wel wat te binnen nu; de remschijven zijn nog roestig.
Remt dat extra goed of juist extra slecht? Dat zou natuurlijk een heleboel verklaren :woei:
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Wouter Borsje
-
- Premium lid
-
Minder
Meer
17-07-2013 21:55 #933690
door Wouter Borsje
Beantwoord door Wouter Borsje in topic Pedaal wordt niet hard
Bij elke auto worden de remschijven roestig na een flinke regenbui/wassen of wat langer stilstaan, het is immers onbeschermd staal.
Na een paar keer flink remmen is dat er al weer vanaf.
Na een paar keer flink remmen is dat er al weer vanaf.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
19-07-2013 19:14 #933739
door V300 register
Roestige schijfremmen leveren bij een eerste keer remmen, een remvertraging op alsof men een anker uitwerpt. Als de roest verdwenen is na een keer remmen, keert de normale remvertraging terug.
Beantwoord door V300 register in topic Pedaal wordt niet hard
volvofiel;219369 schreef : er schiet me wel wat te binnen nu; de remschijven zijn nog roestig.
Roestige schijfremmen leveren bij een eerste keer remmen, een remvertraging op alsof men een anker uitwerpt. Als de roest verdwenen is na een keer remmen, keert de normale remvertraging terug.
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
19-07-2013 19:17 #933740
door 16673-dummy
We zullen zien. Eerst nog verder met het laswerk en dan over een week of twee, als de auto weer rijdbaar is, eens wat testjes doen met de remmen om te zien wat er aan de hand is.
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
06-08-2013 10:44 #934168
door 16673-dummy
bingo voor Wouter
na een paar keer stevig remmen (schoonremmen van de schijven), functioneren de remmen naar behoren. De blokjes moesten even inslijten.
Wouter;219366 schreef : remmen ontluchten is niet heel makkelijk. Het kan ook zijn dat je remblokken nog wat moeten inlopen; weet niet of je die al vernieuwd had?
bingo voor Wouter

na een paar keer stevig remmen (schoonremmen van de schijven), functioneren de remmen naar behoren. De blokjes moesten even inslijten.
Moderators: Mark Smeets