Pedaal wordt niet hard
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
17-07-2013 17:56 #632797
door 16673-dummy
Pedaal wordt niet hard is gemaakt door 16673-dummy
Vanmiddag heb ik voor de derde keer de remmen van mijn 360 ontlucht.
Linksachter en linksvoor heeft bij het intrappen van het pedaal al meteen een flinke straal vloeistof (zonder lucht), rechtsvoor komt alleen een straal uit als je het rempedaal erg diep intrapt. Maar ook hier komt er zuivere vloeistof uit zonder lucht.
Als je dan een paar keer pompt wordt het pedaal wel hard, daar niet van. Er zit ook geen lucht meer in het systeem, zo lijkt het. Maar zodra je gaat proefrijden moet je het pedaal behoorlijk ver intrappen voor je remt.
Er zijn geen lekkages en de remmerij is rondom vernieuwd/gereviseerd: nieuwe slangen, wielremcilinders, klauwen gereviseerd. De remmen lopen direct goed vrij en de auto trekt tijdens remmen niet naar links of rechts.
De eerste twee keer heb ik met eezibleed ontlucht, vandaag maar op de ouderwetse methode omdat ik dacht dat er misschien ergens een verstopping zat die er even uit "gedrukt" moest worden. De auto heeft immers 10 jaar stilgestaan.
Wat is hier aan de hand?
Linksachter en linksvoor heeft bij het intrappen van het pedaal al meteen een flinke straal vloeistof (zonder lucht), rechtsvoor komt alleen een straal uit als je het rempedaal erg diep intrapt. Maar ook hier komt er zuivere vloeistof uit zonder lucht.
Als je dan een paar keer pompt wordt het pedaal wel hard, daar niet van. Er zit ook geen lucht meer in het systeem, zo lijkt het. Maar zodra je gaat proefrijden moet je het pedaal behoorlijk ver intrappen voor je remt.
Er zijn geen lekkages en de remmerij is rondom vernieuwd/gereviseerd: nieuwe slangen, wielremcilinders, klauwen gereviseerd. De remmen lopen direct goed vrij en de auto trekt tijdens remmen niet naar links of rechts.
De eerste twee keer heb ik met eezibleed ontlucht, vandaag maar op de ouderwetse methode omdat ik dacht dat er misschien ergens een verstopping zat die er even uit "gedrukt" moest worden. De auto heeft immers 10 jaar stilgestaan.
Wat is hier aan de hand?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Floris Schropp
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
17-07-2013 18:57 #933667
door Floris Schropp
Beantwoord door Floris Schropp in topic Pedaal wordt niet hard
ik zou zeggen dat je klauw rechtsvoor gewoon slecht is van binnen. In principe moet zelfs zonder het pedaal in te drukken de vloeistof er al uit kunnen lopen bij opendraaien van het ontluchtventiel wanneer alles in orde is. De kans is vrij groot dat die klauw ook helemaal niet zo goed remt als dat nu lijkt.
met de Corsa A van mijn zusje had ik hetzelfde wat jij beschrijft. Na een tijdje kloten de complete klauw vervangen met een andere, en het pedaal is nog nooit zo hard geweest. geen zuchtje, vanaf de eerste keer hard.
met de Corsa A van mijn zusje had ik hetzelfde wat jij beschrijft. Na een tijdje kloten de complete klauw vervangen met een andere, en het pedaal is nog nooit zo hard geweest. geen zuchtje, vanaf de eerste keer hard.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
17-07-2013 19:12 #933670
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Pedaal wordt niet hard
Hoofdremcilinder inwendig lek? Reviseren?
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
17-07-2013 19:20 #933672
door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic Pedaal wordt niet hard
Het pedaal komt goed en vlot terug, remmen blijven niet hangen dus ik zou zeggen dat de hoofdremcilinder nog prima is.
- Erick Janssen (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
17-07-2013 19:36 #933673
door Erick Janssen (GAST)
Kan toch een inwendige lekkage zijn, trap de rem in en houd 'm vast het kan zijn dat de remdruk na een tijdje minder wordt en dat de rempedaal langzaam naar onder gaat.
Ook kan je, als je een compressor heb, de betreffende remleiding even door blazen om te zien of er iets in zit
Beantwoord door Erick Janssen (GAST) in topic Pedaal wordt niet hard
volvofiel;219352 schreef : Het pedaal komt goed en vlot terug, remmen blijven niet hangen
Kan toch een inwendige lekkage zijn, trap de rem in en houd 'm vast het kan zijn dat de remdruk na een tijdje minder wordt en dat de rempedaal langzaam naar onder gaat.
Ook kan je, als je een compressor heb, de betreffende remleiding even door blazen om te zien of er iets in zit
- Wouter Borsje
-
- Premium lid
-
Minder
Meer
17-07-2013 19:39 #933674
door Wouter Borsje
Beantwoord door Wouter Borsje in topic Pedaal wordt niet hard
Defecte rembekrachtiger?
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
17-07-2013 19:53 #933676
door 16673-dummy
Ja het viel me na aanschaf al op dat je enkele keren het pedaal in moet trappen voor 'ie hard wordt, ook als de motor al lang is afgezet (of zelfs al jaren niet meer gelopen heeft).
Het pedaal zakt trouwens niet langzaam naar beneden als je het pedaal ingetrapt houdt.
Momenteel is de auto niet in staat om gestart te worden (er ontbreekt e.e.a.), kan ik de bekrachtiger nog op een andere manier controleren?
Toch lijkt een verstopping me erg onlogisch, omdat de vloeistof die eruit kwam erg helder, schoon en zelfs nog gelig was (leek wel nieuw). Met loshangende remslangen bleef de vloeistof er ook maar uit druppelen. En met het eezibleed aangekoppeld blijft het ook overal even hard doorlopen. Het lijkt dus een beetje willekeurig, of, zoals Wouter al oppert, alsof er gewoon te weinig remdruk is a.h.g.v. een defecte bekrachtiger.
Het pedaal zakt trouwens niet langzaam naar beneden als je het pedaal ingetrapt houdt.
Momenteel is de auto niet in staat om gestart te worden (er ontbreekt e.e.a.), kan ik de bekrachtiger nog op een andere manier controleren?
Toch lijkt een verstopping me erg onlogisch, omdat de vloeistof die eruit kwam erg helder, schoon en zelfs nog gelig was (leek wel nieuw). Met loshangende remslangen bleef de vloeistof er ook maar uit druppelen. En met het eezibleed aangekoppeld blijft het ook overal even hard doorlopen. Het lijkt dus een beetje willekeurig, of, zoals Wouter al oppert, alsof er gewoon te weinig remdruk is a.h.g.v. een defecte bekrachtiger.
- Floris Schropp
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
17-07-2013 20:27 #933678
door Floris Schropp
Beantwoord door Floris Schropp in topic Pedaal wordt niet hard
en toch zeg ik je dat je klauw zelf defect is. een andere kost je niet de kop en je bent er gelijk ?chter. je weet dat ik de juiste hrc+bekrachtiger heb liggen en graag kwijt ben, maar toch zeg ik: klauw
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
17-07-2013 21:22 #933683
door 16673-dummy
zou best kunnen Floris, maar als je bij zo'n grote remdruk (hoeveel bar druk ontstaat er wel niet bij intrappen van het pedaal?) zo weinig vloeistof krijgt (en de zuiger dus niet of heel stroef zou bewegen), hoe kan het dan dat 'ie wel meteen weer terugkomt als je het pedaal loslaat?
zodra je de nippel losdraait als je het pedaal ingetrapt hebt, zakt 'ie wel onmiddellijk weg (als je hard genoeg trapt tenminste)
zodra je de nippel losdraait als je het pedaal ingetrapt hebt, zakt 'ie wel onmiddellijk weg (als je hard genoeg trapt tenminste)
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
17-07-2013 21:29 #933686
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Pedaal wordt niet hard
remmen ontluchten is niet heel makkelijk. Het kan ook zijn dat je remblokken nog wat moeten inlopen; weet niet of je die al vernieuwd had?
Moderators: Mark Smeets