Rubbers voorwielophanging/voorveren
- V300 register
- Verbannen
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Robbert Jan Veraa
- Nieuw lid
-
Lucluc;213823 schreef : Born Built Beauties heeft inmiddels ook het hele scala aan PU rubbers, veren en schokdempers in het assortiment.
Ondertussen ook al meer dan een jaar al was het misschien iedereen nog niet opgevallen :y:.
- V300 register
- Verbannen
-
- V300 register
- Verbannen
-
Magoed: back ontopic. ik heb intraxx veren eronder, die verlagen wel wat.. ijk maar even in mijn topic.
- Wouter Borsje
-
- Premium lid
-
(ik stampte overigens nog niet zo hard op het pedaal dat er wielen gingen blokkeren)
Dat was overigens wel een standaard al behoorlijk straf afgeveerde auto, misschien dat onze 300's er wat gevoeliger voor zijn?
- V300 register
- Verbannen
-
- V300 register
- Verbannen
-
Als je op zo'n snelheid in de ankers moet verplaatst het zwaartepunt zich naar de vooras en de achteras verliest dus druk.Heb je dan ook nog eens te stugge of,nog erger, versleten schokbrekers dan krijgen die het niet meer bolgewerkt om het zootje stabiel te houden. Verkeerd ingestelde instelbare schokbrekers leveren hetzelfde resultaat.
En dan is er natuurlijk nog de factor banden.... Winterbanden kunner door hun eigenschappen bijvoorbeeld voor zorgen dat de auto zich anders gaat gedragen. Ik rijd nog met de winterbanden. Aangezien ik rondom instelbare schokbrekers heb kaan ik ze in de winter op de achteras 2 klikken losser zetten om het nadeel van de winterbanden op te heffen
Door het gewicht en de gewichtsverdeling zal een 1700 of een 2 liter er veel meer last van hebben dan 'n 1400 ,en helemaal als die een vario heeft. Weer een pluspunt van een 340 met vario
- V300 register
- Verbannen
-

- V300 register
- Verbannen
-
Ik heb van de week mijn 1986'er vario zijn achterveren vervangen door iets jongere en heb twee oude veren afgeslepen en er extra bij geplaatst. Mijn ervaringen tot nu zijn dat de auto voor het oog recht is, de vering in onbelaste staat (alleen zwaarlijvige bestuurder) comfortabel als origineel is en hij bij drempels veel minder doorslaat als dat hij voorheen deed. Kortom voor mij perfect.
Ga straks met het gezinnetje richting schiedam en ben benieuwd of hij dan ook wat beter veert als voorheen.
Ga stiekem voor mijn 81'er ook vast een setje klaarleggen.:f
- V300 register
- Verbannen
-
For the rear one solution is to have the springs re-worked to correct the ride height. The other solution is to use a coil over damper with a low poundage spring to assist the leaf spring.
Front end to just firm up the front but not to overly stiffen the front 360 GLT springs can be used as an upgrade.
With all the suspension parts in good shape the 300 series is very stable at speed but I have noticed they can suffer worse than some cars with gust of side wind on open roads.