Rubbers voorwielophanging/voorveren

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
26-03-2013 21:02 #925951 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Rubbers voorwielophanging/voorveren
Born Built Beauties heeft inmiddels ook het hele scala aan PU rubbers, veren en schokdempers in het assortiment. Ik heb zijn PU rubbers nu onder m'n blauwe. Een voordeel daarvan, is dat ze zwart zijn. Dat staat niet alleen beter, maar geeft ook minder kans op gezeik bij de keuring, want ziet er origineel uit.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Robbert Jan Veraa
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
27-03-2013 08:31 #925972 door Robbert Jan Veraa
Beantwoord door Robbert Jan Veraa in topic Rubbers voorwielophanging/voorveren

Lucluc;213823 schreef : Born Built Beauties heeft inmiddels ook het hele scala aan PU rubbers, veren en schokdempers in het assortiment.

Ondertussen ook al meer dan een jaar al was het misschien iedereen nog niet opgevallen :y:.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
27-03-2013 08:48 #925973 door V300 register
Nou, ik zwabberde net alle kanten op bij een noodstop. Truttenauto'tje voegde met 60 in en ging meteen naar de linker baan, terwijl lucluc daar met 140 reed. Werkelijk waar alles vernieuwd en toch zwabberen.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
27-03-2013 09:29 #925974 door V300 register
Vind je het heel gek als je zo keihard op de rem gaat, zonder abs etc?

Magoed: back ontopic. ik heb intraxx veren eronder, die verlagen wel wat.. ijk maar even in mijn topic.

• Wouter Borsje
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
27-03-2013 13:14 #925985 door Wouter Borsje
Beantwoord door Wouter Borsje in topic Rubbers voorwielophanging/voorveren
Toch lijkt me dat niet goed hoor, ik heb (weliswaar met een andere auto) ook eens een situatie meegemaakt waarbij ik behoorlijk in de remmen moest maar de auto bleef keurig recht.
(ik stampte overigens nog niet zo hard op het pedaal dat er wielen gingen blokkeren)

Dat was overigens wel een standaard al behoorlijk straf afgeveerde auto, misschien dat onze 300's er wat gevoeliger voor zijn?

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
27-03-2013 13:56 #925994 door V300 register
Tsja, zwabberen is natuurljk subjectief he. Ik ga ook echt wel rechtdoor, maar naja het voelt niet zoals in een moderne auto natuurlijk... Maar we dwalen af, wellicht iets voor JL's eigen topic

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
27-03-2013 14:21 #925996 door V300 register
Dat zwabberen in zo'n situatie komt NIET van de vooras maar van de achteras. Uitzondering.... Alle rubbers ,kogels en schokbrekers zijn tot op de draad versleten en het subframe hangt los. Allemaal zaken die volgens mij bij JL 's auto absoluut niet het geval zijn!
Als je op zo'n snelheid in de ankers moet verplaatst het zwaartepunt zich naar de vooras en de achteras verliest dus druk.Heb je dan ook nog eens te stugge of,nog erger, versleten schokbrekers dan krijgen die het niet meer bolgewerkt om het zootje stabiel te houden. Verkeerd ingestelde instelbare schokbrekers leveren hetzelfde resultaat.

En dan is er natuurlijk nog de factor banden.... Winterbanden kunner door hun eigenschappen bijvoorbeeld voor zorgen dat de auto zich anders gaat gedragen. Ik rijd nog met de winterbanden. Aangezien ik rondom instelbare schokbrekers heb kaan ik ze in de winter op de achteras 2 klikken losser zetten om het nadeel van de winterbanden op te heffen

Door het gewicht en de gewichtsverdeling zal een 1700 of een 2 liter er veel meer last van hebben dan 'n 1400 ,en helemaal als die een vario heeft. Weer een pluspunt van een 340 met vario

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
27-03-2013 14:47 #925997 door V300 register
Ik had het idee dat het met de banden te maken had. Zomerbanden 195-50-15. Blokkeerde misschien wel, maar heb dat niet gehoord. Pluspunt: de remmen doen het! En de vertraging was voldoende om die trut geen whiplash te bezorgen :D

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
31-03-2013 13:15 #926157 door V300 register
Even terug komen op het achter pakket;

Ik heb van de week mijn 1986'er vario zijn achterveren vervangen door iets jongere en heb twee oude veren afgeslepen en er extra bij geplaatst. Mijn ervaringen tot nu zijn dat de auto voor het oog recht is, de vering in onbelaste staat (alleen zwaarlijvige bestuurder) comfortabel als origineel is en hij bij drempels veel minder doorslaat als dat hij voorheen deed. Kortom voor mij perfect.

Ga straks met het gezinnetje richting schiedam en ben benieuwd of hij dan ook wat beter veert als voorheen.

Ga stiekem voor mijn 81'er ook vast een setje klaarleggen.:f

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
29-10-2013 00:38 #939275 door V300 register
Sagging springs is a very common problem on the 300 series and they are affected much worse than any other car I have come across. My Vario is almost sitting on the bump stops at the front with its original springs. The rear however sits much better and is higher at the back than my old 1.7, they all sag but some worse at the front others worse at the rear. Some of the problem I think is down to the thin spring wire and the fact the springs are to soft for the car.

For the rear one solution is to have the springs re-worked to correct the ride height. The other solution is to use a coil over damper with a low poundage spring to assist the leaf spring.

Front end to just firm up the front but not to overly stiffen the front 360 GLT springs can be used as an upgrade.

With all the suspension parts in good shape the 300 series is very stable at speed but I have noticed they can suffer worse than some cars with gust of side wind on open roads.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC