Overleden rembekrachtiger
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
08-03-2013 18:49 #925186
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Overleden rembekrachtiger
Was ik bij vervangen van de remvloeistof wel van plan ja.
Al is het alleen al vanwege de leeftijd van die dingen, misschien dat ik de hoofdremcilinder uit voorzorg ook meteen maar meepak.
Al is het alleen al vanwege de leeftijd van die dingen, misschien dat ik de hoofdremcilinder uit voorzorg ook meteen maar meepak.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
11-03-2013 19:52 #925329
door V300 register
Zou ik je zeker willen adviseren. Kost je ongeveer ?80,- is eenvoudig zelf te monteren en wel zo veilig om dat onderdeel uit te kunnen sluiten.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
16-03-2013 15:43 #925558
door V300 register
Vanmiddag wilde ik met de remmen aan de slag. Helaas bleek de ontlucht nippel zo dun te zijn en zo vast te zitten dat deze wel af moest breken.
Wat een flimsy dingen zijn dat zeg!
zelfs in de Fiat zijn ze steviger :+
Nu maar op zoek naar een ander setje klauwen, nieuw/gereviseerd of gewoon van de sloop en zelf reviseren ben ik nog niet uit.
Wordt vervolgd!
Wat een flimsy dingen zijn dat zeg!

Nu maar op zoek naar een ander setje klauwen, nieuw/gereviseerd of gewoon van de sloop en zelf reviseren ben ik nog niet uit.
Wordt vervolgd!
- Floris Schropp
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
16-03-2013 18:14 #925562
door Floris Schropp
Beantwoord door Floris Schropp in topic Overleden rembekrachtiger
ik doe de ontluchtnippels altijd met een 6kant dopsleutel. nooit meer doorslippen gehad. met de steeksleutel was dat wel anders.
en natuurlijk drenken in een kruipend smeermiddel.
en natuurlijk drenken in een kruipend smeermiddel.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
16-03-2013 18:38 #925563
door V300 register
Had 'm inderdaad al goed gedrenkt in de kruipolie 
Ook had ik een zeskant-dop met toelopende vlakken die zich vastzet op de bout/moer of in dit geval de nippel. Voor de remklauw houder was dit de vorige keer perfect. Een gewone sleutel, ringsleutel of standaard dop schoot er vanaf. Deze bleef zitten.
Met weinig kracht voelde ik de nippel zelf al breken dus het was gauw over.

Ook had ik een zeskant-dop met toelopende vlakken die zich vastzet op de bout/moer of in dit geval de nippel. Voor de remklauw houder was dit de vorige keer perfect. Een gewone sleutel, ringsleutel of standaard dop schoot er vanaf. Deze bleef zitten.
Met weinig kracht voelde ik de nippel zelf al breken dus het was gauw over.

- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
17-03-2013 17:55 #925597
door V300 register
die zeskant doppen met toelopende vlakken zijn naar mijn onbescheiden mening pure troep. worden verkocht onder de naam gripdoppen, en veel budget gereedschaps set hebben ze er standaard in zitten.
mijn ervaring is namelijk dat je met dit gereedschap allerlei bouten en moeren kapot draait die je met normaal zeskantspul nooooit van zn leven stuk zou draaien. deze doppen zetten juist vooral kracht op de hoeken van de zeskant, waar ze het gevoeligst zijn voor doordraaien.
mijn ervaring is namelijk dat je met dit gereedschap allerlei bouten en moeren kapot draait die je met normaal zeskantspul nooooit van zn leven stuk zou draaien. deze doppen zetten juist vooral kracht op de hoeken van de zeskant, waar ze het gevoeligst zijn voor doordraaien.
- E. van Oostveen
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
17-03-2013 21:29 #925608
door E. van Oostveen
Beantwoord door E. van Oostveen in topic Overleden rembekrachtiger
Helemaal mee eens. En dan is de boud of moer er ook nog moeilijk uit te halen. Zie andere topic's voor adviezen over gereedschap.
Moderators: Mark Smeets