Overleden rembekrachtiger
- V300 register
- Verbannen
-
Vandaag heb ik gereden met een losgekoppelde vacu?mslang (afgedopt op het spruitstuk) en geen last meer van aanlopende remmen.
Op een helling rolde de auto zelfs naar voren wanneer ik niet op de rem trapte, dit heb ik nog niet eerder meegemaakt. (Zowel in de Neutraal als in de Drive)
Kan ik hier uit concluderen dat mijn rembekrachtiger kapot is?
En zijn deze nog nieuw te krijgen? Ik heb de lokale dealer al gesproken en die had 'm niet meer en kon deze ook niet bestellen.
Of is de bekrachtiger te repareren?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Floris Schropp
- Nieuw lid
-
- V300 register
- Verbannen
-
Wat je even moet testen is, nadat je alles weer normaal hebt aangesloten en je weer een aanloopsituatie krijgt, even je voet onder het rempedaal zetten en deze optillen. Is het probleem dan direct verdwenen, dan is het of een klemmend rempedaal of versleten hoofdremcylinder.
De zuiger kan dan niet helemaal naar zijn 'nul punt' en blijft zodoende remdruk uitoefenen.
- Erick Janssen (GAST)
- Nieuw lid
-
motor uitzetten even wachten, rempedaal induwen en motor starten. Als de rempedaal bij het starten verder naar beneden gaat is de rembekrachtiger nog goed
- Wouter Borsje
-
- Premium lid
-

- V300 register
- Verbannen
-
@2 fast 4 u, dat ga ik nog even testen.
@wouter76 ik was in eerste instantie bang dat de koppeling wat bleef hangen maar met in de N zetten rolde die ook door. Overigens doet die dat achteruit minder tot niet, maar dat ter zijde.
@powerflux, het vreemde probleem? Ik kan me zo even niet bedenken wat je bedoelt.
- E. van Oostveen
- Nieuw lid
-
- Check of er olie in de rembekrachtiger of in de slang naar de motor/carberateur loopt?
- dop 1 voor 1 de leidingenuitgangen af en kijk dan of de remmen nog vast zitten.
- Check dan de remmen.
- Remmen kunnen ook vast gaan zitten door verroeste koppelingen etc. Door de druk bij remmen kan het wel 1 kant uit, maar de tegendruk van de veren etc. bij de remmen kan het niet of moeilijk terugduwen.
- Check ook de gangbaarheid van de remcylinders. Het hoeft niet te lekken, maar als het vast zit of met te veel weerstand moet werken, dan werkt het niet.
Als je dit op orde hebt. Check dan of je de remklauwen, remtrommels etc schoon hebt en in de juiste opvallende gele of rode of paarse of groene of ....kleur hebt.
Om de twee a drie jaar remvloeistof vervangen wordt aangeraden.
- V300 register
- Verbannen
-
Erik;213018 schreef : Door een kapotte rembekrachtiger kunnen de remmen niet vast gaan zitten.
dat kan wel degelijk gebeuren, als de doseerklep kapot is.
- V300 register
- Verbannen
-
Stevig pedaal treed op bij aanlopen en nu de vacu?mslang losgekoppeld is.Erik;213018 schreef : Een rembekrachtiger doet niks anders dan het remmen makkelijker te maken. Als deze lek is oid, dan zul je harder het pedaal in moeten trappen om te remmen. Door een kapotte rembekrachtiger kunnen de remmen niet vast gaan zitten.
Maar de Remmen lopen op dit moment met losgekoppelde vacu?mslang van de bekrachtiger niet meer aan.
Geen olieErik;213018 schreef : - Check of er olie in de rembekrachtiger of in de slang naar de motor/carberateur loopt?

Dan zouden de remmen met losgekoppelde vacu?mslang ook aan moeten lopen.Erik;213018 schreef : - Remmen kunnen ook vast gaan zitten door verroeste koppelingen etc. Door de druk bij remmen kan het wel 1 kant uit, maar de tegendruk van de veren etc. bij de remmen kan het niet of moeilijk terugduwen.
Het zijn ook alleen de remmen voor, de velgen waren goed heet.
Gaat soepel genoeg, paar weken geleden nog schijven en blokjes vervangen, als ik nu terugkijk was het aanloop probleem voor het vervangen al aanwezig. Maar uit voorzorg worden de zuigers nog schoongemaakt en rubbers van de zuigers vervangen. Deze rubbers zijn al besteld.Erik;213018 schreef : - Check ook de gangbaarheid van de remcylinders. Het hoeft niet te lekken, maar als het vast zit of met te veel weerstand moet werken, dan werkt het niet.
Opvallende kleur? van de vloeistof? die gaat binnenkort ook vervangen worden, alleen is de levering van de bestelling waar deze bij zat vertraagd.Erik;213018 schreef : Als je dit op orde hebt. Check dan of je de remklauwen, remtrommels etc schoon hebt en in de juiste opvallende gele of rode of paarse of groene of ....kleur hebt.
Om de twee a drie jaar remvloeistof vervangen wordt aangeraden.
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
3 stuks; 2x voor 1x achter (passagierskant)