Hij trilt nog steeds...
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
16-06-2012 18:28 #909428
door V300 register
Is al gedaan. Bij Erik alles nogmaals bekeken en t zag er nog goed uit. Ik denk dat Wouter gelijk heeft.
Beantwoord door V300 register in topic Hij trilt nog steeds...
Bart Manders;201707 schreef : Als ie idd op die pennen rammelt dan wordt t serieus tyd voor n revisie!
Is al gedaan. Bij Erik alles nogmaals bekeken en t zag er nog goed uit. Ik denk dat Wouter gelijk heeft.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
12-07-2012 17:24 #910428
door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic Hij trilt nog steeds...
Nou, en toen stond de auto dus weer een maandje stil 
Vanwege een lastminute naar Frankrijk (met deze 345) vandaag het ding toch maar weer uit de schuur getrokken. Ik wilde de wielen even wisselen maar... zit er toch nog speling in! Na het opkrikken rechtsvoor heb ik flink zitten duwen en morren aan het voorwiel. En wat blijkt? Er zit iets speling op de fuseekogel. Minimaal, echt nauwelijks te voelen en al helemaal niet te zien, maar het is er wel! Na Frankrijk dus maar een nieuwe fuseekogel erop, weer laten uitlijnen (neem ik aan?) en allevier de banden opnieuw balanceren. Als de auto dan nog trilt, zal ik eens andere banden proberen.

Vanwege een lastminute naar Frankrijk (met deze 345) vandaag het ding toch maar weer uit de schuur getrokken. Ik wilde de wielen even wisselen maar... zit er toch nog speling in! Na het opkrikken rechtsvoor heb ik flink zitten duwen en morren aan het voorwiel. En wat blijkt? Er zit iets speling op de fuseekogel. Minimaal, echt nauwelijks te voelen en al helemaal niet te zien, maar het is er wel! Na Frankrijk dus maar een nieuwe fuseekogel erop, weer laten uitlijnen (neem ik aan?) en allevier de banden opnieuw balanceren. Als de auto dan nog trilt, zal ik eens andere banden proberen.
- E. van Oostveen
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
16-07-2012 17:01 #910555
door E. van Oostveen
Beantwoord door E. van Oostveen in topic Hij trilt nog steeds...
Voor een fuseekogel met zo'n minimale speling zou ik hem niet opnieuw uitlijnen. Die heel minimale speling is nog niet eens APK afkeur.
Wat ik bij Renee haar auto heb gedaan is de spoorstangrubbers en stabilisatierubbers vernieuwd. Dat deed het comfort wel toenemen. Bedenk maar eens wat een spoorstang kan doen als daar iets minder veerkracht op zit en er speling op zit (soms door verroeste delen tussen de rubbers). Vervangen is eenvoudig te doen. Verder kan de speling ook nog op een lager zitten.
Wat ik bij Renee haar auto heb gedaan is de spoorstangrubbers en stabilisatierubbers vernieuwd. Dat deed het comfort wel toenemen. Bedenk maar eens wat een spoorstang kan doen als daar iets minder veerkracht op zit en er speling op zit (soms door verroeste delen tussen de rubbers). Vervangen is eenvoudig te doen. Verder kan de speling ook nog op een lager zitten.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
17-07-2012 10:08 #910567
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Hij trilt nog steeds...
Erik, kan jij die rubbers voor spoorstangen etc. nog krijgen?
Moderators: Mark Smeets