Hij trilt nog steeds...
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
Het begint bij 100 (op de teller) en is er bij 120 nog steeds, het lijkt het ergst bij 110-115 km/h.
De laatste tijd is er behoorlijk wat gesleuteld aan de voortrein; nieuwe remschijven en blokken, nieuwe wiellagers, stuurkogel passagierszijde en de auto is uitgelijnd. Vorig jaar zijn de banden nog gebalanceerd.
Er zit nu nergens meer speling op en de banden zijn 3 jaar oud (en nauwelijks afgesleten).
Omdat vergeleken bij de 343 de 345 toch wel erg heftig trilt in het stuur, vraag ik me af wat er nu nog aan de hand is. Heeft iemand tips?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
- V300 register
- Verbannen
-
En uit ervaring weet ik dat de velg juist monteren ook veel uitmaakt. Dus juiste aanhaalmoment (110 nm) en ik laat de auto nooit helemaal zakken voor ik de wielmoeren aandraai.
- V300 register
- Verbannen
-
edit: daar moest natuurlijk deze bij: :hijack:
- V300 register
- Verbannen
-
Lucluc;201477 schreef : Ik merk trouwens wel dat de achterbanden anders slijten door de ietswat schuine wielstand. Als die banden dan weer voorop legt, dan is dat niet zo fijn voor je wegligging. Zou ik niet doen dus.
Dit is volgens mij bij mij gebeurd, zou dit het scheef afslijten hebben versneld?
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
variomagic;201484 schreef : Wissel de voorwielen van de 343 en de 345 eens uit en beoordeel het trillen dan nog eens. Op deze manier kun je heel snel of je wielen of je voortrein uitsluiten als mogelijke verdachte.
Kijk, dit is dus HET voorbeeld van 'waarom moeilijk als het ook makkelijk kan'.
(ik ook altijd met mijn theorie?n)
Bedankt voor de tip, dit ga ik van het weekend eens proberen!
- V300 register
- Verbannen
-
volvofiel;201492 schreef : Kijk, dit is dus HET voorbeeld van 'waarom moeilijk als het ook makkelijk kan'.
Ook een goed voorbeeld van 'meten is weten'
- V300 register
- Verbannen
-
- V300 register
- Verbannen
-
- V300 register
- Verbannen
-
kogel goed beoordelen kan eigenlijk alleen op een schudbank zoals ze bij de RDW gebruiken. met bandenlepel/waterpomptang kun je maar 1 speling beoordelen.