Klakkend geluid bij klinkerweg
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
01-09-2011 22:01 #884395
door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Klakkend geluid bij klinkerweg
veerpoot compleet uit elkaar halen
in principe kan dat lager zelf niet gaan rammelen omdat die altijd onder spanning gehouden wordt door de veer, wat evt wel kan is dat je bovenste veerschotel doorgezakt is en dat rare geluiden veroorzaakt.
in principe kan dat lager zelf niet gaan rammelen omdat die altijd onder spanning gehouden wordt door de veer, wat evt wel kan is dat je bovenste veerschotel doorgezakt is en dat rare geluiden veroorzaakt.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
01-09-2011 22:07 #884396
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Klakkend geluid bij klinkerweg
Ok, het geklak is ook vrij snel en alleen op een klinkerweg (korte snelle veerweg). Opvallen is dat het geluid ook voelbaar is in het stuur. Of dit een aantal zaken uitsluit weet ik niet. Het stuurhuis zo kunnen, maar ook als je licht stuurt, blijft het onverminderd aanwezig (dit zou eventueel iets kunnen veranderen als het puur in het centerpunt van het stuurhuis zou zitten).
Nu ja. Ik ben nu dus bezig verschillende kleine dingetjes die mij al tijden irriteren op te lossen. Vandaar dat het nu lijkt dat er veel met de auto aan de hand is
. Verder rijdt hij als een zonnetje :yesyes:.
Nu ja. Ik ben nu dus bezig verschillende kleine dingetjes die mij al tijden irriteren op te lossen. Vandaar dat het nu lijkt dat er veel met de auto aan de hand is

- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
14-08-2012 21:37 #914144
door V300 register
Topic-kick! Ik heb zelf sinds kort ook last van een tikkend geluid vanaf de voorkant van de auto. Ik heb de beide voorwielen eraf gehaald, en ben er achter gekomen dat het aparte segment waar de remblokken inzitten, rammelt in de remklauw. Heeft iemand dit al eens eerder bij de hand gehad? Er zit een speling in, alsof het metaal is uitgelubberd na al die jaren ofzo.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
16-08-2012 18:54 #914254
door V300 register
Niemand? Lijkt mij dat er wel meer mensen moeten zijn die dit probleem hebben gehad?
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
16-08-2012 19:15 #914255
door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic Klakkend geluid bij klinkerweg
speling op de geleidepennen in de remklauw gebeurt wel eens. Bedoel je dat?
Dus als je de remklauw "omhoog klapt" om de blokken te vervangen, dan kun je hem heen en weer schuiven over de geleidepen. En daar zit speling op begrijp ik?
Dus als je de remklauw "omhoog klapt" om de blokken te vervangen, dan kun je hem heen en weer schuiven over de geleidepen. En daar zit speling op begrijp ik?
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
16-08-2012 21:54 #914271
door V300 register
Ik denk inderdaad dat dat het is. Ik kan ook de hele remklauw heen en weer halen, daar zit wat speling op, en dan hoor je hetzelfde geluid.
Zou dat op te lossen zijn met nieuwe geleidepennen? Of moet dan de klauw of de 'remblokhouder' vervangen worden?
Zou dat op te lossen zijn met nieuwe geleidepennen? Of moet dan de klauw of de 'remblokhouder' vervangen worden?
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
30-08-2012 21:44 #914875
door V300 register
Heeft niemand hier eerder mee te maken gehad? Ik heb de Volvodealer gebeld, en die hebben geen onderdelen voor mij. Is er niemand die hier ervaring mee heeft, en die weet hoe het op te lossen is? Ik rij nu rond alsof m'n kunstgebit los zit, ik hoor de hele tijd irritant geklapper tijdens het rijden :+
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
03-09-2012 12:59 #914980
door V300 register
Ik heb aan 1 kant hetzelfde. Ga er ook eens naar zoeken.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
12-01-2013 11:47 #922562
door V300 register
Het is al even geleden dat ik dit draadje ben gestart, maar het probleem is nog steeds niet opgelost. De reklauwen zitten bij mij wel spelingsvrij. Nu heb ik toch het idee dat het mogelijk de rubbers zijn van de vertikale pen (waarmee hij op de wieldraagarm zit gemonteerd) en waarmee de stabilisatorstang op de draagarm zit gemonteerd. Deze lijken best wel uigedroogd en ze kieren een beetje. Ik kan mij voorstellen dat dit kan gaan rammelen tijdens het rijden. Alleen deze rubbers kan ik nergens vinden. Op verschillende sites, bij wielophanging etc., kom ik dit tot nu toe niet tegen.
- Floris Schropp
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
12-01-2013 12:06 #922563
door Floris Schropp
Beantwoord door Floris Schropp in topic Klakkend geluid bij klinkerweg
Deze mensen hebben al het rubber in de voor-ophanging leverbaar, maar dan in modern PU.
www.performance-parts.nl/
www.performance-parts.nl/
Moderators: Mark Smeets