Rem wordt weer warm
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
12-10-2010 21:16 #850460
door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic Rem wordt weer warm
Toch is het frappant; ik heb nooit meer last van die rem gehad, ook niet in/na Frankrijk.
In de zomer heeft 'ie een paar maanden stilgestaan, misschien dat dat het is. Maar ik heb inmiddels nieuw spul besteld dus ik doe het nu gelijk maar goed.
In de zomer heeft 'ie een paar maanden stilgestaan, misschien dat dat het is. Maar ik heb inmiddels nieuw spul besteld dus ik doe het nu gelijk maar goed.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
16-10-2010 12:00 #850753
door 16673-dummy
Zijn de remklauwen van een links- en rechtsgestuurde trouwens hetzelfde/uitwisselbaar?
Ik weet dat de klauwen van voor '79 niet passen, maar in Engeland wordt zat spul aangeboden (voor rechtsgestuurde...).
Ik weet dat de klauwen van voor '79 niet passen, maar in Engeland wordt zat spul aangeboden (voor rechtsgestuurde...).
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
16-10-2010 12:02 #850754
door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Rem wordt weer warm
jep, is hetzelfde
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
16-10-2010 12:14 #850755
door 16673-dummy
Bedankt. Stomme vraag, maar zijn links en rechts ook hetzelfde?
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
16-10-2010 12:34 #850756
door Anjo van den Akker
nee, ivm remslangmontage/ontluchting.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
17-10-2010 19:39 #850858
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Rem wordt weer warm
Kan dit niet ook verstopping zijn? Dat je wel de remvloeistof erin perst, maar dat die niet goed terugstroomt? Volgens mij is daarvoor bij mij wel eens een leiding vervangen.
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
17-10-2010 19:49 #850859
door 16673-dummy
Ja ik vermoed dat de remslang van binnen aan het ontbinden is.
De remklauwen zijn in bestelling, morgen nog even twee nieuwe remslangen bestellen en hopelijk is het spul dan vrijdag hier, dan heb ik een dagje vrij en die kan ik mooi hieraan spenderen.
De remklauwen zijn in bestelling, morgen nog even twee nieuwe remslangen bestellen en hopelijk is het spul dan vrijdag hier, dan heb ik een dagje vrij en die kan ik mooi hieraan spenderen.
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
21-10-2010 19:33 #851088
door 16673-dummy
Morgen ga ik de rechter remslang vervangen. Links werkt gewoon naar behoren, maar rechts blijft af en toe plakken. Vreemd genoeg hoor ik alleen in een bocht naar rechts de rem piepen. Soms is na een rit het wiel gewoon koud, maar vanmiddag was 'ie zo warm dat ik mijn hand er nauwelijks op kon houden.
Als ik die remslang vervangen heb, moet ik de zaak natuurlijk ook ontluchten. Alleen rechtsvoor, of ook linksvoor en linksachter (of rechtsachter, aan een van beide kanten zit een nippel). En in welke volgorde moet dat dan gebeuren?
Hopelijk is het morgen verholpen, mag ook wel want ik kan aan het verbruik zien dat die rem blijft hangen. 1:10,5 terwijl 1:11,5 normaal is.
Als ik die remslang vervangen heb, moet ik de zaak natuurlijk ook ontluchten. Alleen rechtsvoor, of ook linksvoor en linksachter (of rechtsachter, aan een van beide kanten zit een nippel). En in welke volgorde moet dat dan gebeuren?
Hopelijk is het morgen verholpen, mag ook wel want ik kan aan het verbruik zien dat die rem blijft hangen. 1:10,5 terwijl 1:11,5 normaal is.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
22-10-2010 08:15 #851122
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Rem wordt weer warm
Zou het eerlijk gezegd eerder bij de zuigers zelf gaan zoeken, dat je drukverlies hebt in de slang, dat kan ik aannemen, maar dat het bij het terugstromen stroef loopt, is volgens mij volledig te wijten aan remklauwen die niet uit zichzelf terug willen gaan...
Lijkt mij een beetje plausibel dat het hiermee opgelost zou zijn en als je dan toch bezig bent, en moet ontluchten, waarom niet ineens de klauwen aanpakken?
Lijkt mij een beetje plausibel dat het hiermee opgelost zou zijn en als je dan toch bezig bent, en moet ontluchten, waarom niet ineens de klauwen aanpakken?
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
22-10-2010 16:53 #851161
door Anjo van den Akker
slangen is zeer goed mogelijk Karsten,
door de remvloeistof defragmenteert het rubber op een gegeven moment, hierdoor ontstaan verstoppingen (vergelijk het met hartklepjes) welke op druk (bij bediening van de rem) direct doorlaten, maar bij retour (wat altijd een lagere druk heeft) n?et direct doorlaten.
door de remvloeistof defragmenteert het rubber op een gegeven moment, hierdoor ontstaan verstoppingen (vergelijk het met hartklepjes) welke op druk (bij bediening van de rem) direct doorlaten, maar bij retour (wat altijd een lagere druk heeft) n?et direct doorlaten.
Moderators: Mark Smeets