Rem wordt weer warm
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
09-10-2010 20:19 #630614
door 16673-dummy
Rem wordt weer warm is gemaakt door 16673-dummy
Mei 2009 heb ik de voorste remklauwen gereviseerd omdat de remmen flink aanliepen.
Links doet het nog altijd perfect, maar ik bemerkte dat rechts lichtjes blijft slepen.
Ik heb de klauw even losgehad en toen liep het wiel weer vrij. Daarna een ritje gemaakt en 2x een noodstop gemaakt (ik gebruik de voetrem vrijwel nooit). Helaas blijft hij weer aanlopen.
Loont het om 'm n?g een keer te reviseren of kan ik er beter een nieuwe remklauw opzetten?
Links doet het nog altijd perfect, maar ik bemerkte dat rechts lichtjes blijft slepen.
Ik heb de klauw even losgehad en toen liep het wiel weer vrij. Daarna een ritje gemaakt en 2x een noodstop gemaakt (ik gebruik de voetrem vrijwel nooit). Helaas blijft hij weer aanlopen.
Loont het om 'm n?g een keer te reviseren of kan ik er beter een nieuwe remklauw opzetten?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
09-10-2010 20:21 #850225
door V300 register
Hoor ik hier misschien de oplossing van het probleem? Als je de voetrem nooit gebruikt blijft het ook niet lekker gangbaar allemaal... En waarom gebruik je hem eigenlijk niet?
Beantwoord door V300 register in topic Rem wordt weer warm
volvofiel;157762 schreef : (ik gebruik de voetrem vrijwel nooit).
Hoor ik hier misschien de oplossing van het probleem? Als je de voetrem nooit gebruikt blijft het ook niet lekker gangbaar allemaal... En waarom gebruik je hem eigenlijk niet?
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
09-10-2010 21:50 #850232
door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic Rem wordt weer warm
Ik rem altijd af op de motor. De voetrem gebruik ik meestal ter ondersteuning.
Noem het rustig rijden, noem het zuinig rijden... ik vind het fijn zo
Alleen vraag ik me af wanneer een remklauw "uitbehandeld" is.
Noem het rustig rijden, noem het zuinig rijden... ik vind het fijn zo

Alleen vraag ik me af wanneer een remklauw "uitbehandeld" is.
- J. Ruiter
- Verbannen
-
Minder
Meer
09-10-2010 21:56 #850234
door J. Ruiter
Beantwoord door J. Ruiter in topic Rem wordt weer warm
economisch rijden is prima.,alleen remmen ook...
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
10-10-2010 17:01 #850315
door 16673-dummy
Vandaag heb ik zo'n 25 km gereden en de rem blijft koud. Maar ik heb dan ook niet geremd.
Het lijkt erop dat de zuiger rechtsvoor het laatste stukje dus te langzaam terugloopt de remklauw in.
Als ik vanavond nog tijd heb, ga ik hem nog even gangbaar maken. Maar het lijkt me niet onverstandig om het even uit te stellen en rechtsvoor gelijk een nieuwe remslang te monteren, anders kan ik over een maand de klus weer opnieuw doen.
Volgend voorjaar (voorjaarsvakantie) ga ik de schijven + blokken vervangen en de achterste remslangetjes, op de sleuteldag bleek dat de schijven al aardig afgesleten waren.
Ik zit erover te denken om dan gelijk twee nieuwe remklauwen te monteren. Dan heb ik alles weer tiptop in orde (vorig jaar zijn de achterremmen aangepakt; nieuwe wielremcilinders + voeringen).
Het lijkt erop dat de zuiger rechtsvoor het laatste stukje dus te langzaam terugloopt de remklauw in.
Als ik vanavond nog tijd heb, ga ik hem nog even gangbaar maken. Maar het lijkt me niet onverstandig om het even uit te stellen en rechtsvoor gelijk een nieuwe remslang te monteren, anders kan ik over een maand de klus weer opnieuw doen.
Volgend voorjaar (voorjaarsvakantie) ga ik de schijven + blokken vervangen en de achterste remslangetjes, op de sleuteldag bleek dat de schijven al aardig afgesleten waren.
Ik zit erover te denken om dan gelijk twee nieuwe remklauwen te monteren. Dan heb ik alles weer tiptop in orde (vorig jaar zijn de achterremmen aangepakt; nieuwe wielremcilinders + voeringen).
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
11-10-2010 17:47 #850390
door V300 register
En dan natuurlijk ook de rem regelmatig gebruiken, h??!

- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
11-10-2010 19:50 #850400
door 16673-dummy
Hm. Gisteravond was er ineens vrij weinig meer aan de hand. Hij wordt rechts heel iets warmer dan links (links blijft steenkoud).
Ik heb een noodstop geprobeerd en daaruit bleek dat de auto aardig naar rechts trekt, ik moet 't stuur vasthouden anders sjees ik de berm in.
Dat was "de druppel"; gelijk even marktplaats afgestruind en ik kan uit een restvoorraad een set nieuwe remschijven + blokken voor een kleine 60 euro kopen, incl. verzenden. Dat dus maar even doen.
Nu Ebay maar eens in de gaten houden om goedkoop twee nieuwe remklauwen te bemachtigen.
Ik rij allesbehalve sportief en dito geldt voor het remmen, dus ik hoef echt geen profi of hufterproof materiaal te hebben.
Edit: het spul is van Brembo, volgens de advertentie. Goed merk?
Ik heb een noodstop geprobeerd en daaruit bleek dat de auto aardig naar rechts trekt, ik moet 't stuur vasthouden anders sjees ik de berm in.
Dat was "de druppel"; gelijk even marktplaats afgestruind en ik kan uit een restvoorraad een set nieuwe remschijven + blokken voor een kleine 60 euro kopen, incl. verzenden. Dat dus maar even doen.
Nu Ebay maar eens in de gaten houden om goedkoop twee nieuwe remklauwen te bemachtigen.
Ik rij allesbehalve sportief en dito geldt voor het remmen, dus ik hoef echt geen profi of hufterproof materiaal te hebben.
Edit: het spul is van Brembo, volgens de advertentie. Goed merk?
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
11-10-2010 21:05 #850404
door V300 register
Op veiligheid niet bezuinigen! Je mocht je rem maar een keer echt nodig hebben....
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
11-10-2010 21:43 #850414
door 16673-dummy
Ik bezuinig er ook niet op 
Dit is waarschijnlijk de eerste keer dat ik iets ga vervangen wat nog niet aan vervanging toe is (schijven zijn nog niet op en de blokken zijn nog erg dik).

Dit is waarschijnlijk de eerste keer dat ik iets ga vervangen wat nog niet aan vervanging toe is (schijven zijn nog niet op en de blokken zijn nog erg dik).
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
11-10-2010 23:12 #850434
door V300 register
lijkt me dat het gewoon niet goed uitgevoerd is als de remklauw 'gereviseerd' is en je alsnog dit soort problemen krijgt.
is ook iets wat je niet 'zomaar even' doet natuurlijk
wat vooral erg belangrijk is is om de boring in de klauw goed roestvrij te maken voordat je de rubbers en zuiger er weer in zet.
is ook iets wat je niet 'zomaar even' doet natuurlijk

Moderators: Mark Smeets