garages in het buitenland bij pech

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
31-03-2009 17:05 #628804 door V300 register
garages in het buitenland bij pech is gemaakt door V300 register
Hoi!

Ik ben als het goed is inmiddels lid van de club en ik ben ook al bekend met de monteurs op het forum :) die mij goed geholpen heeft.

Ik zit alleen met het volgende..in het buitenland kwamen mijn achterwielen vast te zitten. Ondanks dat er nieuwe achterremcylinders geplaatst zijn.
Het bleek uiteindelijk om een mini slangetje te gaan die verstopt was.
Toch moest ik het laten maken bij een plaatselijke volvo boer anders zouden mijn banden te heet worden en gaan fikken.
Hij rekende 2,5 uur werk en meer dan 300 euro, terwijl ik bij aankomst in nederland bij mijn garage constateerde dat het binnen 5 minuten vervangen kan worden. Het ging nl niet om de hele slang maar om het mini stukje tussen band en variomatic?
kan je als je afgezet wordt achteraf bij volvo nog iets ondernemen?
want het slangetje zelf is berekend op 25 euro

Groet D.
en ps, het lijkt me zinnig om een europese map te maken met alle goede garages die met volvo 340 werken.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
31-03-2009 17:31 #767753 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic garages in het buitenland bij pech
euh... hebben we het over Franrijk? als dat zo is heb je nog geluk gehad d?t ze het hebben gemaakt.

• E. van Oostveen
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
31-03-2009 17:38 #767759 door E. van Oostveen
Beantwoord door E. van Oostveen in topic garages in het buitenland bij pech
Dit was Zuid-Duitsland. Dit is oplichterij en niet te accepteren. Hoeveel uur zijn ze bezig geweest? Lijkt me iets van 5 uur oid. Dat is veel te lang. Dat is wel heel zuur geld.

Ik zou zeker binnen 7 dagen een aangetekende brief naar de garage schrijven dat je het niet eens bent met de rekening. Ik zou ook de ANWB (als je lid bent) vragen of zij juridisch ondersteuning kunnen bieden. De ANWB zou in dit geval een vereniging moeten zijn die opkomt voor haar leden.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
31-03-2009 17:43 #767764 door V300 register
zo jammer weer, dit verhaal...:no: ... gevalletje creditcrisis?

als de anwb je naar deze garage heeft verwezen kan je het proberen... anders is het je eigen risico geweest...

• Mark Smeets
  • Moderator
  • Moderator
Meer
31-03-2009 18:24 #767775 door Mark Smeets
Beantwoord door Mark Smeets in topic garages in het buitenland bij pech

racousho;97186 schreef : euh... hebben we het over Franrijk? als dat zo is heb je nog geluk gehad d?t ze het hebben gemaakt.

Met Frankrijk hebben wij erg goede ervaringen!
2 jaar geleden was op vakantie opeens een remblokje versleten bij de achterwielen van de 240. Achteraf bleek dat 1 blokje vast was blijven zitten, waardoor de remblok aan de andere kant erg snel kaal gesleten was.
Nu heeft pap wel al zijn gereedschap mee, maar geen goede krik (alhoewel hij op de camping het wiel al eraf had en het probleem had geconstateerd). Op de camping in het Engels uitgelegd wat het probleem was en naar een Citro?n garage verwezen.
Voor 3 kwatier monteren plus nieuwe remblokjes achter (2 zijdes uitteraard) rekende ze iets van 75 euro. Achteraf bleek dat in Nederland alleen al de remblokjes 60 euro zouden zijn geweest :humor:

Dit is overigens de enigste keer in pap zijn leven, dat hij naar een garage is geweest ;)

Owja, wij spreken allemaal geen woord Frans! Met een beetje handen en voeten werk + wat Engels alles geregeld, en niet eens bezeikt :)

EDIT: ik weet niet meer waar deze garage ligt, maar zou he twel op kunnen zoeken, voor op de kaart;)

owja, ontopic: Ik zou de vraag gewoon even bij de dealer voorleggen (hier in NL), wat hij ervan vind. Verder zijn er ook nog instellingen zoals de ombudsman en de consumentenbond.. alhoewel ik niet weet of die ook gaan over zaken in het buitenland?

• Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
31-03-2009 19:22 #767793 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic garages in het buitenland bij pech
zo haha Dela je hebt wel een echte pechauto gekocht zeg;) verouderd remslangetje wat de oliedruk op de remmen houdt.. hmm slangetje 20 euro, diagnose/zoeken "n uurtje", vervangen + ontluchten, half uurtje.

een dealerreparatie van rond de 150 euro max zou ik zeggen. de hobbyist is altijd goedkoper:)

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
31-03-2009 19:50 #767797 door V300 register
effe google;
Name, : SARL F.HERREYRE. Address, : 31 ROUTE DE BORDEAUX. City, : LANTON. Postalcode, : 33138. Country, : FRANCE. Industry Text, : Repair of motor vehicules ...

...een 340 is toch n?t even anders voor een dealer...

• 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
31-03-2009 21:18 #767829 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic garages in het buitenland bij pech
Met een 1400 en/of 1700 zou ik in Frankrijk eerder naar de Renaultgerichte garage gaan, NIET naar een dealer (van welk merk dan ook).

Met een 2-liter zou ik naar de Volvo-dealer gaan.

• Mark Smeets
  • Moderator
  • Moderator
Meer
31-03-2009 21:59 #767859 door Mark Smeets
Beantwoord door Mark Smeets in topic garages in het buitenland bij pech

volvofiel;97263 schreef : Met een 2-liter zou ik naar de Volvo-dealer gaan.

Die zijn daar zeer schaars! Anders waren we ook naar een Volvodealer geweest, maar dat was iets van 80 KM enkel, en nu lieten ze gewoon vanaf die Volvodealer de remblokjes komen. 's morgens besteld, 's middags al daar en geplaatst :yesyes:

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
31-03-2009 22:33 #767879 door V300 register
dat zijn de leukere foto's!

Autopech is ook een onmisbaar deel van mijn vakantie herinneringen;

"ja dat was in dat jaar dat de uitlaat eronderuit klapte"
"weet je nog, toen we vanuit de camping met 180 km/h van garage naar garage gereden zijn omdat de hydrauliekvloeistof via het stuurhuis met een alarmerende snelheid weglekte"
(dit was dus met de citro XM, nadat pa door een midden op de baan rijdende tegenligger met het wiel in een greppeltje was gereden, wat ineens ophield -> boem -> oliespoor)

uiteindelijk is het altijd goed gekomen, met meer of mindere maten van handen-en-voeten communicatie

Slechtste ervaring was bij de Chrysler dealer. Alleen de manier waarop ze de merknaam uitspreken! griesl??r. iew! iets van 150 euro voor motorolie + filter (blokje vond de 6300+ rpm toerentallen die benodigd waren voor het op snelheid houden van auto+caravan toch niet zo'n succes) en lang, erg lang wachten terwijl we de enige klanten in t pand waren.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC