slijtagetolerantie remschijven

  • Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
17-02-2009 18:39 #758879 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic slijtagetolerantie remschijven
afhankelijk van de dikte van de remschijf, kun je er dus voor kiezen om enkel de blokken te vervangen.

doe ik bij de blauwe ook, nieuwe remvloeistof, remslangen en blokken, en de schijven rem ik toch wel krom per 2000 km, dus ik zorg voor een reservesetje en draai ze om de beurt recht tot de minimale dikte bereikt is.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
17-02-2009 18:57 #758884 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic slijtagetolerantie remschijven
Minimale schijfdikte is 11.2 mm. Mijn schijven zijn 11.4 en de blokken hebben nog een voering van 4 mm (minimale dikte voering 2mm). Ik rij deze blokken op en vervang dan wel de hele zaak. Ik ben inderdaad al op zoek naar kroonmoeren voor op de naaf aangezien ik de hele remmerij los gehad heb.
Vriend van me had een bijna losgelopen voorwiel.

@Karsten, na verloop van tijd zul je op je schijf groefvorming krijgen. Dit houdt in een niet zuiver vlak remvlak op de schijf. Overdreven gezien zal het raakvlak waar de blokken de schijf raken in radiale richting wat gaan golven door het onregelmatig wegslijten van het materiaal.
Daar komt nog bij dat de blokken bijvoorbeeld door aantasting van roest scheef tegen de schijf gedrukt worden.

Als je dus nieuwe blokken monteerd op bijna versleten schijven dan zal maar een bepaald percentage van je blok daadwerkelijk de schijf raken en dus een vertragende werking veroorzaken. De blokken zijn nieuw immers recht en niet aangetast door roest dus zij zullen relatief vlak tegen de scheve remschijf gedrukt worden. Dit heeft overmatige slijtage van blokken en schijven tot gevolg.

Nieuwe blokken op nieuwe schijven = voorruit eruit koppen.

Nu even zo'n mooie doorlopende middenconsole rond de handrem monteren. Net voor 5 euri op de kop getikt. Vind het een leuke aanvulling op het interieur.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
17-02-2009 19:00 #758886 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic slijtagetolerantie remschijven
Dankje voor de tips frank! Dan ga ik morgen maar is meten en heb de nieuwe remschijven,blokken en nog heel wat andere zooi op mijn verlanglijstje gezet, dat gaat binnenkort naar de dealer en die wou wel een speciaal prijsje maken voor mij! Weet iemand nog dingen voor op het lijstje?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
17-02-2009 19:02 #758888 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic slijtagetolerantie remschijven

fmfvansteene;90482 schreef : Nieuwe blokken op nieuwe schijven = voorruit eruit koppen.


nee hoor, zelfs dit icm nieuwe remvloeistof is een heerlijk sporty remsysteem, ik draag altijd m'n gordel en de eerste keer dat ik er shirtloos (was in de zomer) vol mee ankerde vanaf 100 kmh had ik de rode striemen op m'n borstkas staan:D

zelfs 195 breed rubber op 2 bar is strepen trekken met nieuwe en goede remmerij.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
17-02-2009 19:03 #758889 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic slijtagetolerantie remschijven

Dendorssers;90484 schreef : Weet iemand nog dingen voor op het lijstje?


3 remslangen (2 voor 1 achter) en een flinke kan dot4 remvloeistof;)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
17-02-2009 19:15 #758894 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic slijtagetolerantie remschijven
Worden bij deze bijgevoegd!
Zit er aan de achterkant dan maar 1 slang!

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
17-02-2009 22:04 #758931 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic slijtagetolerantie remschijven
anjo, ik denk dat hij dat ook precies bedoelde :)

voorruit eruit koppen = heuuule goede remmen

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
17-02-2009 23:08 #758945 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic slijtagetolerantie remschijven
ja ok, maar de voorruit eruit koppen is als je grip op je banden houdt, GOEDE remmen op een 340 is dusdanig overkill dat je zelfs 195 breed direct vol blokkerend krijgt

het komt wel ong op 'tzelfde neer ja:)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
17-02-2009 23:08 #758946 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic slijtagetolerantie remschijven

Dendorssers;90492 schreef : Worden bij deze bijgevoegd!
Zit er aan de achterkant dan maar 1 slang!


ja! rechtsachter wel te verstaan!

linksachter moet je voor de achterremmen ontluchten;)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Laurens Post
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
18-02-2009 21:23 #759050 door Laurens Post
Beantwoord door Laurens Post in topic slijtagetolerantie remschijven
Die fout heb ik ooit gemaakt. Als je gewend bent 4 ontluchtingsnippels te hebben en je gaat op de 360 een nieuwe WRC monteren en je mist er een. Dan ga je toch gauw naar de auomaterialenzaak je beklag doen dat je een nippel mist. Je krijgt een nippel erbij en komt later tot de ontdekking dat links doorgelust is via rechts.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD