Gereedschap om voorpoot te demonteren
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
23-10-2007 23:53 #626638
door V300 register
Gereedschap om voorpoot te demonteren is gemaakt door V300 register
Hoi allemaal,
Ik ga binnenkort m'n koni schokbrekers eens monteren in de voorpoten van m'n 343. Aangezien het levensgevaarlijk is om de bovenste veerpootmoer zo los te draaien moet ik dus de veren opspannen. Dit kan eventueel met spanbanden (waar ik dus totaal geen fan van ben). Ik heb zelfs weleens verhalen gehoord van m'n pa dat hij het met hele zware ty-rips deed. Onze ARBO-held :crazy2:.
Enfin, ik wil dus zelf eens wat gereedschap hiervoor gaan maken. Om goed te bepalen hoe het ding eruit moet gaan zien zou ik willen vragen of hier toevallig iemand een exploded view heeft van een complete voorpoot.........zo ja, zou je die willen mailen/online zetten/ oid.
Uiteraard komen de tekening in dit topic te staan! :y:
Ik ga binnenkort m'n koni schokbrekers eens monteren in de voorpoten van m'n 343. Aangezien het levensgevaarlijk is om de bovenste veerpootmoer zo los te draaien moet ik dus de veren opspannen. Dit kan eventueel met spanbanden (waar ik dus totaal geen fan van ben). Ik heb zelfs weleens verhalen gehoord van m'n pa dat hij het met hele zware ty-rips deed. Onze ARBO-held :crazy2:.
Enfin, ik wil dus zelf eens wat gereedschap hiervoor gaan maken. Om goed te bepalen hoe het ding eruit moet gaan zien zou ik willen vragen of hier toevallig iemand een exploded view heeft van een complete voorpoot.........zo ja, zou je die willen mailen/online zetten/ oid.
Uiteraard komen de tekening in dit topic te staan! :y:
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Doeke Dobma (GAST)
- Nieuw lid
Minder
Meer
24-10-2007 08:44 #687059
door Doeke Dobma (GAST)
Beantwoord door Doeke Dobma (GAST) in topic Gereedschap om voorpoot te demonteren
Waarom koop je niet gewoon een veerspanner, en bespaar je je de moeite? Ik heb er gister 1 gekocht, 25 euri.
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
24-10-2007 08:45 #687060
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Gereedschap om voorpoot te demonteren
euhm zelf maken?
gewoon bij de brezan een veerspanner halen? is gewoon een soort lijmtang met op de koppen een soort haak. en die kun je samenschroeven.
stukken beter en veiliger dan zelfmaak frutsels
dat deden we zelf vroeger ook.... en geloof mij.. jij wil niet in de buurt van zo'n rondvliegende veer staan
gewoon bij de brezan een veerspanner halen? is gewoon een soort lijmtang met op de koppen een soort haak. en die kun je samenschroeven.
stukken beter en veiliger dan zelfmaak frutsels
dat deden we zelf vroeger ook.... en geloof mij.. jij wil niet in de buurt van zo'n rondvliegende veer staan
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
24-10-2007 15:22 #687079
door V300 register
voor 25 euro gaan je niet ?n veel moeite doen om zo'n ding zelf te maken, ?n het risico lopen dat ie dan NOG niet werkt Toch?? :+
- Jarl Hulsebosch (GAST)
- Nieuw lid
Minder
Meer
24-10-2007 16:34 #687084
door Jarl Hulsebosch (GAST)
Beantwoord door Jarl Hulsebosch (GAST) in topic Gereedschap om voorpoot te demonteren
En als je langs Dronten komt, mag je altijd mijn veerspanners lenen. Voor 15 euro op marktplaats NIEUW gekocht
Jarl
Jarl
- E. van Oostveen
- Nieuw lid
Minder
Meer
24-10-2007 23:06 #687133
door E. van Oostveen
Beantwoord door E. van Oostveen in topic Gereedschap om voorpoot te demonteren
Please, gebruik die veerspanners met drie handjes. Die zijn een stuk veiliger dan die met twee. En dan nog rustig wegleggen en niet in de hoek gooien...
- Jarl Hulsebosch (GAST)
- Nieuw lid
Minder
Meer
24-10-2007 23:31 #687140
door Jarl Hulsebosch (GAST)
Beantwoord door Jarl Hulsebosch (GAST) in topic Gereedschap om voorpoot te demonteren
Die spanners van mij zitten boven en onder 2 "vingers". Enne...met die slappe meuk zijn ze veilig genoeg. Twee spanners per veer gaat prima!!! Beweegt nergens meer heen!
Jarl
Jarl
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
24-10-2007 23:43 #687142
door V300 register
Wees maar niet bang dat ik gereedschap maak dat niet sterk genoeg is. Ik heb niet snel vertrouwen in gereedschap namelijk Bij mij gaat veiligheid nog altijd bovenop!
Volgens mij is een veerspanner ook helemaal niet moeilijk te maken hoor, als het maar wel makkelijk werkt. Ik ben benieuwd hoe die dingen er normaal uitzien.
En kopen........tsja, dat kan iedereen. Ik zie nog altijd uitdaging om iets zelf te maken. Voor 25 euro mag je dan veerspanners hebben. Ik krijg het te gebruiken materiaal nagenoeg gratis op mijn werk. Voor die 25 euro kan ik mooi 3 uur bezig zijn :yesyes:. Bovendien heb je voor 25 euro niet zomaar een stuk veilig gereedschap lijkt me (al kan ik me daar in vergissen).
Iemand misschien een foto van zo'n ding?
Volgens mij is een veerspanner ook helemaal niet moeilijk te maken hoor, als het maar wel makkelijk werkt. Ik ben benieuwd hoe die dingen er normaal uitzien.
En kopen........tsja, dat kan iedereen. Ik zie nog altijd uitdaging om iets zelf te maken. Voor 25 euro mag je dan veerspanners hebben. Ik krijg het te gebruiken materiaal nagenoeg gratis op mijn werk. Voor die 25 euro kan ik mooi 3 uur bezig zijn :yesyes:. Bovendien heb je voor 25 euro niet zomaar een stuk veilig gereedschap lijkt me (al kan ik me daar in vergissen).
Iemand misschien een foto van zo'n ding?
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
25-10-2007 17:16 #687178
door V300 register
namaken is inderdaad helemaal niet moeilijk
als je maar logisch te werk gaat.
en 2 haakjes is meer dan voldoende. t gaat uiteindelijk over spanningverdeling, en meestal zijn de spanners met 3 poten van dunner materiaal gemaakt, en dan start je gewoon verkeerd. hoe dikker t staal hoe beter
als je maar logisch te werk gaat.
en 2 haakjes is meer dan voldoende. t gaat uiteindelijk over spanningverdeling, en meestal zijn de spanners met 3 poten van dunner materiaal gemaakt, en dan start je gewoon verkeerd. hoe dikker t staal hoe beter
- E. van Oostveen
- Nieuw lid
Minder
Meer
25-10-2007 23:02 #687202
door E. van Oostveen
Beantwoord door E. van Oostveen in topic Gereedschap om voorpoot te demonteren
Succes dan maar. Maar zet voor de zekerheid toch maar een ijshockeyhelm op. Ik heb namelijk eens gehad dat ie toch wegschoot. \die jongen loopt nu nog met een veer in zijn.......:nono:
Moderators: Mark Smeets