APK banden & schokdemper
- V300 register
- Verbannen
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
- E. van Oostveen
- Nieuw lid
In november heb ik weer tijd om te lassen.
- V300 register
- Verbannen
- V300 register
- Verbannen
De felsnaad is opengebroken. De plek is 15 tot 20 cm groot. Ik heb er te lang mee doorgereden. Ik dacht dat het de schokdemper was. Naast 2 banden zijn er ook nog een aantal niet APK zaken die mogelijk tot onkosten gaan leiden. De kosten gaan dan te hoog worden, tijd voor een ander. Ik heb verder niets te klagen. Ik heb de auto 2,5 jaar geleden gekocht voor 290 Euro en heb in totaal 305 Euro aan onderhoud-/APK-kosten gemaakt. Wellicht kan ik de voorbanden nog verkopen, die zijn 1 jaar oud, circa 10.000 km, met nog 5 a 6 cm profiel.
- Doeke Dobma (GAST)
- Nieuw lid
ikbenhet;36252 schreef : Bedankt voor alle adviezen.
de voorbanden met nog 5 a 6 cm profiel.
Je had er zeker trekkerbanden om?
- V300 register
- Verbannen
- E. van Oostveen
- Nieuw lid
- V300 register
- Verbannen
Ik ben niet zo technisch, dus voor het meeste werk moet ik naar de garage. Naast kriksteun probleem ook 2 andere achterbanden, dit staat vast. Het lijkt er op dat ik ook een klein lekje hoor in uitlaat, heb deze echter niet kunnen vinden. Misschien zijn er wel meer APK afkeurpunten, maar kan ik niet beoordelen. Ik had de laatste keer een fuseekogel rechtsvoor, die als een verrassing kwam. Lampen, wissers, gordels etc kan ik wel controleren, maar de onderkant is moeilijk. Ik heb afgelopen jaar een kleine aanrijding gehad, glas knipperlicht voor is gelijmd en van de koplamp waren de ophangsteunen afgebroken, beide inmiddels weer gemonteerd, met alternatieve ophang. Een van de transmissie bakken lekt olie (zweet waarschijnlijk door). Het is een Special, maar het elektrisch schuifdak is er slordig ingezet waardoor de rand van het dak om het schuifdak roest. Auto had bij aanschaf al gebruikers (krassen, deukje) / inbraak sporen (stijl deurbestuurder verbogen geweest en teruggebogen). Dit jaar is de rotor volledig verbrand (zie foto), oorzaak onbekend. De vervanger heeft nog geen schade. Ik heb de Volvo nog niet volledig afgeschreven, ik ben de markt van gebruikte auto?s aan het verkennen, maar de balans slaat wel door naar een andere op dit moment.
De auto rijdt nog steeds lekker, zeker nu de rammel van de kriksteun weg is. Ik heb vroeger bijna alle type Daf?s gereden en een Volvo 66. Ik wilde nog 1 keer CVT rijden voordat er alleen nog klassieke Daf?s en Volvo?s zijn.
- V300 register
- Verbannen