APK banden & schokdemper

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
18-09-2007 22:54 #684843 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic APK banden & schokdemper
Kriksteun teruggebogen, hierbij viel behoorlijk wat roest op de grond. Rond de kriksteun is de balk aangetast met roest. Hoe groot mag de plek zijn voordat hij hierop wordt afgekeurd? Aan de buitenkant is niets te zien aan de balk. Het is alleen aan de onderkant aan de achterkant.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
18-09-2007 23:11 #684849 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic APK banden & schokdemper
waarschijnlijk wordt het al afkeur als ik dit zo hoor.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • E. van Oostveen
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
18-09-2007 23:17 #684852 door E. van Oostveen
Beantwoord door E. van Oostveen in topic APK banden & schokdemper
JIP AFKEUR. Kriksteunen moeten vast zitten: deugdelijk bevestigd zijn. Dit betekent plaatjes lassen. Als er nu al brokken roest van onder uit vallen heb je waarschijnlijk al een plek van 10 bij 12 cm.
In november heb ik weer tijd om te lassen.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
19-09-2007 14:31 #684873 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic APK banden & schokdemper
Banden worden vaak afgekeurd bij twijfel. Wat zou jij doen als keurmeester? strafpunten riskeren omdat er nog 0.1mm op de banden over is?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
20-09-2007 11:04 #684917 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic APK banden & schokdemper
Bedankt voor alle adviezen.


De felsnaad is opengebroken. De plek is 15 tot 20 cm groot. Ik heb er te lang mee doorgereden. Ik dacht dat het de schokdemper was. Naast 2 banden zijn er ook nog een aantal niet APK zaken die mogelijk tot onkosten gaan leiden. De kosten gaan dan te hoog worden, tijd voor een ander. Ik heb verder niets te klagen. Ik heb de auto 2,5 jaar geleden gekocht voor 290 Euro en heb in totaal 305 Euro aan onderhoud-/APK-kosten gemaakt. Wellicht kan ik de voorbanden nog verkopen, die zijn 1 jaar oud, circa 10.000 km, met nog 5 a 6 cm profiel.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Doeke Dobma (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
20-09-2007 12:40 #684919 door Doeke Dobma (GAST)
Beantwoord door Doeke Dobma (GAST) in topic APK banden & schokdemper

ikbenhet;36252 schreef : Bedankt voor alle adviezen.
de voorbanden met nog 5 a 6 cm profiel.


Je had er zeker trekkerbanden om?:D

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
20-09-2007 20:23 #684946 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic APK banden & schokdemper
Nou, je geeft het wel snel op hoor! Als het voor de rest een goede betrouwbare auto is, dan zou ik voor reparatie gaan. Lassen is geen vies woord ofzo.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • E. van Oostveen
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
20-09-2007 23:43 #684968 door E. van Oostveen
Beantwoord door E. van Oostveen in topic APK banden & schokdemper
Is die felsnaad het enige. Dat is niet veel. Kun je na reparatie nog jaren mee door rijden. Je weet nu wat je voor auto hebt. Ik zou het voordeel nog een aantal jaren uitbuiten.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
24-09-2007 14:10 #685201 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic APK banden & schokdemper
Ik geef het niet zo snel op, maar de asbak is ook bijna vol ;-)

Ik ben niet zo technisch, dus voor het meeste werk moet ik naar de garage. Naast kriksteun probleem ook 2 andere achterbanden, dit staat vast. Het lijkt er op dat ik ook een klein lekje hoor in uitlaat, heb deze echter niet kunnen vinden. Misschien zijn er wel meer APK afkeurpunten, maar kan ik niet beoordelen. Ik had de laatste keer een fuseekogel rechtsvoor, die als een verrassing kwam. Lampen, wissers, gordels etc kan ik wel controleren, maar de onderkant is moeilijk. Ik heb afgelopen jaar een kleine aanrijding gehad, glas knipperlicht voor is gelijmd en van de koplamp waren de ophangsteunen afgebroken, beide inmiddels weer gemonteerd, met alternatieve ophang. Een van de transmissie bakken lekt olie (zweet waarschijnlijk door). Het is een Special, maar het elektrisch schuifdak is er slordig ingezet waardoor de rand van het dak om het schuifdak roest. Auto had bij aanschaf al gebruikers (krassen, deukje) / inbraak sporen (stijl deurbestuurder verbogen geweest en teruggebogen). Dit jaar is de rotor volledig verbrand (zie foto), oorzaak onbekend. De vervanger heeft nog geen schade. Ik heb de Volvo nog niet volledig afgeschreven, ik ben de markt van gebruikte auto?s aan het verkennen, maar de balans slaat wel door naar een andere op dit moment.

De auto rijdt nog steeds lekker, zeker nu de rammel van de kriksteun weg is. Ik heb vroeger bijna alle type Daf?s gereden en een Volvo 66. Ik wilde nog 1 keer CVT rijden voordat er alleen nog klassieke Daf?s en Volvo?s zijn.

Bijlagen:

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
24-09-2007 19:46 #685228 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic APK banden & schokdemper
Je kan ook een beun in de buurt zoeken, bijvoorbeeld via 'markplaats diensten', of bij een lokale sloperij. Die gasten willen best wel lassen en doen het ongetwijfeld veel goedkoper dan bij een garage. Hier in Nijmegen zitten bij de sloop zat Turkse, Poolse en allerhande Afrikaanse autobedrijfjes. Ik heb wel eens wat laten lassen bij een Keniaan en dat was prima gedaan.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD