kilometertellerkabel
- V300 register
- Verbannen
kan inmiddels wel inloggen en lezen, maar kan nog op geen enkel bericht replyen of ergens anders posten dan in deze sectie...volgens mij moet mijn account nog even geactiveerd worden ofzo.
Anyways, mijn snelheidsmeter doet t niet want de kabel is gebroken vertelde de vorige eigenaar me. Is dit een beetje zelf te fixen en zo ja hoe? En heeft iemand toevallig nog zon kabel?
Grtz arthur
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Stappenplan:
-Krik je linkervoorwiel op (links als je achter het stuur zit dus)
-PLAATS ASSTEUNEN EN ANDERE OMVAL- EN NAARBENEDENKLAP PREVENTERENDE ZAKEN!!! ALS JE DIE AUTO OP JE HARSES KRIJGT IS DAT HET LAATSTE GEWEEST WAT JE IN JE LEVEN HEBT GEDAAN!!!!! <-- belangrijk dus.
-Haal je wiel los
-Je ziet nu als je goed kijkt de kabelhuls je naaf in lopen. Niet verwisselen met je remleiding, maar dat zie je vrij duidelijk want die gaat niet je naaf in maar richting remklauw. Trek die kabelhuls los, als het goed is komt de kabel nu mee.
-Kruip wat verder onder de auto, de kabelhuls zit op meer plaatsen vast.
-Peuter de kabel helemaal los, en haal de nieuwe kabel (die je op dezelfde manier uit een sloper hebt geregeld) tevoorschijn.
-Leid de nieuwe kabel vanuit de cabine door je schudbord, naar beneden, zoals de oude kabel ook liep.
-Nu komt het leuke: druk de kabel en de huls in het gaatje waar de oude kabel uit kwam. Je zal waarschijnlijk bij het er uit trekken al hebben gemerkt dat die behoorlijk klemt, dus vloeken mag. Zorg dat het allemaal goed aangedrukt en op zijn plaats zit.
-Als laatste nog even alle klemmetjes, tie-wrapjes en andere zooi op hun plaats en vast (vloeken alweer toegestaan), wiel er weer op, auto naar beneden, en testen maar!
- V300 register
- Verbannen
Misschien nog even melden dat je alleen voor de onderste 2 of 3 klemmetjes onder de auto hoeft te zijn, voor de rest kan je er van bovenlangs bij. Sleutelt net wat makkelijker, soms.
- V300 register
- Verbannen
- V300 register
- Verbannen
Steek ik zomaar een veer in mijn eigen achterste oepsie
- V300 register
- Verbannen
setsunakaede;31150 schreef : hmmm.., ja zou best eens kunnen, aangezien Frans geknipt en geplakt heeft en gezien het woordgebruik...
Steek ik zomaar een veer in mijn eigen achterste oepsie
'T is nie van mij.
- V300 register
- Verbannen
- V300 register
- Verbannen
- V300 register
- Verbannen
arthur623;31158 schreef : Hmmm dat klinkt echt als een klote klus. Woont er iemand in de buurt van rotterdam die me kan helpen? hahah:humor:
Ik weet uit ervaring ook dat het best even lastig is. Goed gereedschap is sowieso het halve werk!
Waar je ook even op moet letten is waar de oude km-tellerkabel langs loopt. Ik had per ongeluk de kabel niet helemaal goed gemonteerd, waardoor ie bij het sturen naar links weer uit de naaf liep
Maar nu is het weer opgelost!
- V300 register
- Verbannen
Het is inderdaad een klusje waarvoor je wel een paar uur moet uittrekken, en inderdaad goed gereedschap is half gewonnen. Goede auto-verhogende zaken ook, overigens ik had hem toen ik dat deed, geloof ik op 2 lagen pallets staan. Dan heb je best lekker ruimte rondom, plus dat je niet zo gigantisch door je knieen hoeft.