Kapotte hoofdremcilinder volvo 360?!
- V300 register
- Verbannen
Ik heb een volvo 360 2l uit 1985. Ik had daarmee het probleem dat als ik de rem lang ingedrukt hield, het pedaal steeds verder naar beneden ging. Op de sloop een 2de hands hoofdremcilinder gehaald. Deze ingebouwd. Ging allemaal goed. PEdaal zakt niet meer naar beneden. Maar nu moet ik het circuit ontluchten en op 1 of andere manier blijft er maar lucht in de leidingen zitten. Ook al is het bakje al meerdere malen bijgevuld en de leiding al 324324 keer doorgelopen De remdruk komt ook pas heel ver als ik het pedaal indruk. Het lijkt wel of hij ergens lucht aanzuigt tijdens het omhoog komen van het pedaal? Hoe komt dit? Heb ik een slechte hoofdremcilinder gekocht? (wat natuurlijk kan van de sloop)
Marcel
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Doeke Dobma (GAST)
- Nieuw lid
- Berichten: 9
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Probeer zo'n ontluchtingsapparaat te regelen. Ik kreeg hem met de hand vaak niet goed ontlucht.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Hoeveel moet je ontluchten? Lastige vraag, totdat je rempedaal hard is. Er mag geen lucht meer uit de ontluchtingsnippel komen.
Beginnen linksachter, daarna rechtsvoor en uiteindelijk linkvoor.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Frans;29737 schreef : By the way, een hoofdremcilinder vervangen omdat het pedaal naar beneden zakt is niet de juiste weg om tot oplossing te komen. Wie heeft je verteld dat het de hoofdremcylinder is die lekt? Het lekt, maar waar? Mischien was het wel een enkele leiding. Net zoals wordt gezegd, meestal is het een remcilinder in het achterwiel.
Wanneer je rempedaal langzaam zakt maar je verliest geen remvloeistof, dan heb je te maken met een lekkende hoofdremcilinder.
Ik heb enige tijd geleden ook m'm hoofdremcilinder vervangen. Tegelijkertijd heb ik ook de remslang achter vervangen omdat deze namelijk vaak haarscheuren vertonen.
Het ontluchten heb ik heel simpel gedaan. Ik heb een oude dekseltje van een remoliepotje afgehaald, gat in geboord en er een oud-autoband-ventiel ingezet. Daarna ontluchtingsnippel linksvoor, losgedraaid, slangetje erop, kannetje eronder. Langzaamaan druk gezet op het remvloeistofpotje.......net zolang totdat er geen luchtbellen en troep meer naar buiten kwam. (ondertussen niet vergeten het potje met remvloeistof bij te vullen) nippel dicht. Volgende nippel (rechtsvoor) en daarna de laatste (linksachter).
Zonder te pompen in m'n eentje alles bijgevuld. Half uurtje werk (inclusief hoofdremcilinder vervangen).
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.