Kokende koelvloeistof en remmen die blijven hangen

• Jeroen van Bodegom
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
21-06-2007 20:37 #673138 door Jeroen van Bodegom
Beantwoord door Jeroen van Bodegom in topic Kokende koelvloeistof en remmen die blijven hangen

Ovlov 3.6L;29105 schreef : Misschien trouwens inderdaad nog wel een leuke optie (dat van die B230FB)..........:crock:

Maar wel voor in een 360... want daar is het plug & play, op het carter na.
In een 340 lijtk het me een onverstandige operatie.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• E. van Oostveen
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
25-06-2007 18:07 #673376 door E. van Oostveen
Beantwoord door E. van Oostveen in topic Kokende koelvloeistof en remmen die blijven hangen
Vergeet de schroevendraaiers niet. Mijn fout bij het uitbouwen is vaak geweest dat ik vaak de koppelingskabel vergeet los te maken. Overigens kabelboom, bobine etc. kun je als 1 geheel met spruitstukken, koppelingshuis etc. aan de motor vast laten zitten. Haal wel de anti-trilsteun l.a. bij de motor weg en je kunt voor het gemak de hoofdremcylinder uitbouwen. Aandrijfas er af halen en de motor er schuin uittillen met de staart naar beneden. Succes.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
29-06-2007 01:04 #673569 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Kokende koelvloeistof en remmen die blijven hangen
Heb wellicht een raar vraagje. Als je je voor wielen met de hand draaid,(opgekrikt) de voor wielen hoort dit dan geen geluid te geven? Als je dan iets hoort aanlopen, is dit dus een rotte lager of een aangelopen rem?

(of uh is het dan normaal)

• Jeroen van Bodegom
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
29-06-2007 10:43 #673590 door Jeroen van Bodegom
Beantwoord door Jeroen van Bodegom in topic Kokende koelvloeistof en remmen die blijven hangen
Volgens mij is het normaal, mits je wiel wel vrij ronddraait en niet meteen stopt. Een schijfrem hoort/mag volgens mij heeeel licht aanlopen toch?

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
29-06-2007 10:44 #673592 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Kokende koelvloeistof en remmen die blijven hangen
Volgens mij mag je voor niet al teveel geluid horen, achter wel.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
29-06-2007 12:39 #673605 door V300 register
Je moet het wiel in ieder geval met 1 hand gemakkelijk rond kunnen draaien. Daarna moet het wiel nog wel eventjes blijven draaien.
Je mag hoogsten een licht schuivend geluid horen. Hoor je echt een schrapend geluid dan zul je eens moeten gaan kijken of je remblokken niet op zijn.
De remblokken van een schijfrem lopen altijd lichtjes aan, dit hoort gewoon zo.

Je wiellagers kun je het beste controleren door je auto op de krik te zetten en het wiel onder en boven goed vast te pakken en eens heen en weer te bewegen. Als het goed is voel je een minimale speling. Wanneer je het duidelijk *kloekloek* hoort, dan zul je er eens aan moeten gaan denken om de wiellagers te verstellen.

• Jeroen van Bodegom
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
04-07-2007 08:16 #676558 door Jeroen van Bodegom

Ovlov 3.6L;29599 schreef : Als het goed is voel je een minimale speling. Wanneer je het duidelijk *kloekloek* hoort, dan zul je er eens aan moeten gaan denken om de wiellagers te verstellen.

Of je wielmoeren vastdraaien. Zo heb ik eens 3 loslopende wielmoeren gehad, de draad was niet goed meer. Gelukkig had ik nog een doos vol met verchroomde wielmoeren staan.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC