Achterwiel staat iets scheef
- V300 register
- Verbannen
Sinds een paar dagen ben ik de trotse bezitter van een izgst verkerende 340DL sedan uit '88 en ik ben er ook erg blij mee. Hij rijdt ook als een zonnetje. Echter, toen ik gisteren de wagen van achter bekeek leek het linker achterwiel iets scheef te staan. Tijdens het rijden merk ik hier verder niets van, ook geen rare bijgeluiden van een lager enzo.
Toch vandaag maar even voor de zekerheid langs Profile gegaan, waar ik eerst beledigd werd : "zo lang die ouwe bak rijdt zal ik er verder geen kosten aan maken". Na even tot tien geteld te hebben toch maar even doorgevraagd> volgens de man zijn de achterwielen niet uit te lijnen omdat het een starre achteras zou zijn en met doorrijden zou ik hierdoor verder ook niets kapot maken aan de wagen, behalve dan dat de band wat sneller zou slijten. Als ik het echt zou willen fiksen zou ik er andere naaf op moeten zetten en dan zou het weer recht staan.
Mijn vraag is of iemand hier ervaring mee heeft. Kan ik idd zo door blijven rijden en is een andere naaf echt de oplossing? Zo ja : is dat enigzins te betalen als ik dat laat doen (zelf ben ik niet echt een sleutelaar).
Alvast bedankt!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Jeroen van Bodegom
- Nieuw lid
Zulke opmerkingen zul je wel vaker krijgen. We rijden niet in een geliefd automobiel...miesdevries;24636 schreef : "zo lang die ouwe bak rijdt zal ik er verder geen kosten aan maken".
Ik zou er niet mee door blijven rijden. Laten doen is meestal veel te duur.miesdevries;24636 schreef : Als ik het echt zou willen fiksen zou ik er andere naaf op moeten zetten en dan zou het weer recht staan.
Mijn vraag is of iemand hier ervaring mee heeft. Kan ik idd zo door blijven rijden en is een andere naaf echt de oplossing? Zo ja : is dat enigzins te betalen als ik dat laat doen (zelf ben ik niet echt een sleutelaar).
Je kunt het beter zelf doen.
De makkelijkste manier is lid worden en je aanmelden voor een sleuteldag. Daar kun je dan samen met iemand je naaf vervangen. Dan betaal je alleen een nieuwe naaf, die kun je kopen waar je hem het goedkoopst vind. Arbeid hoef je niet te betalen, dat is meestal het duurste.
Succes!
- V300 register
- Verbannen
ik weet niet of je dit bedoelt, maar ik zeg het maar voor de zekerheid...
- V300 register
- Verbannen
Het was niet bij Profile, maar een onafhankelijk bedrijfje. Eerste monteur zei: goh, wat een mooie auto. Tweede monteur zei: heerlijk geluid, die 2 liter motor.
- V300 register
- Verbannen
eigenlijk ben ik geneigd om die monteur gelijk te geven; als het goed rijdt en je hebt geen extreme bandenslijtage; lekker mee blijven rijden!!
- V300 register
- Verbannen
- E. van Oostveen
- Nieuw lid
Ik heb vorig jaar een 360 gehad waar dit het geval bij was. Na het vervangen van de wiellager was het weer goed.
- V300 register
- Verbannen
De achteras kan gewoon uitgelijnd worden door de bouten van de plaat die op de De Dion-as is gelast en waarin de achterschokbreker is gemonteerd drie slagen te lossen. De achteras kan dan in de juiste positie ten opzichte van de voorwielen worden geschoven en gericht. Als de afwijking te groot is vliegen steevast de achterwiellagers eruit. De naaf komt vaak niet los, ook niet met een hydraulische pers. Advies is dan een sloopachteras halen. Montagetijd maximaal 6 uur. Bij sloop altijd de achteras bewaren.
- V300 register
- Verbannen
dus een flinke gasbrander erop, draaien/stoken/draaien/stoken, en dan komt ie op een gegeven moment bijna vanzelf los.
- V300 register
- Verbannen