velgen spuiten
- V300 register
- Verbannen
rwdstudent;23918 schreef : Ik had de banden eraf gehaald, maar dat zal voor jou mischien niet zo makkelijk gaan.
Waar het een beetje om gaat is dat ik drie setjes velgen op mijn 340 heb geprobeerd en dat alleen het lelijkste setje velgen echt trillingsvrij rijdt. Ik heb zo'n hekel aan een trillend stuur! Dus, als ik het lelijkste setje nou eens opkalefater, dan is het dus een win-win situatie. En natuurlijk wil ik niet nog eens geld uitgeven aan balanceren. Jij hebt toch ook geen apparaat om dat te doen? En 10 euro per wiel betaal je al snel.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
- V300 register
- Verbannen
Maar goed, ik ga NU naar een bedrijf om de 360 te laten uitlijnen en zal eens informeren naar hun mogelijkheden.
- V300 register
- Verbannen
Even het volgende: als je ??n setje trillingsvrij kan krijgen, kan je ze allemaal trillingsvrij krijgen. (Dus is het niet nodig te balanceren aan de auto) Mits de velgen gewoon recht zijn. Trillingen kunnen ook veroorzaakt worden door de banden zelf, ondanks dat het geheel goed gebalanceerd is.
- V300 register
- Verbannen
rwdstudent;23945 schreef : Mits de velgen gewoon recht zijn.
Daar zit hem waarschijnlijk het probleem in, want ik heb dezelfde banden op twee soorten velgen geprobeerd. Ik laat volgende week de GT-velgen eens controleren en als het om 1 of 2 velgen gaat die niet 100% zijn en de prijs voor reparatie valt mee, dan heb ik straks nog een setje velgen.
- V300 register
- Verbannen
inderdaad eerst met dunne tape afplakken, daarna dikke tape met krantenpapier eroverheen. dat is een behoorlijk secuur, maar niet zo'n tijdrovend werkje. bij mij kostte het afplakken iets van een kwartier per velg.
niet vergeten om ook het ventieltje dat door de velg steekt apart af te plakken.
ik zou zeggen, vooral doen, kan best met de banden er op!
mijn resultaat zag er zo uit, en daar was ik eigenlijk wel tevreden over (afgezien van de verzamelde remstof):
en met de zon erop:
- E. van Oostveen
- Nieuw lid
- V300 register
- Verbannen
Erik, ik heb 1 velg van de GLS die krom is, die moet gerepareerd worden. Ga ik later even doen.
Hendrik, zijn dat 15" 440 velgen? Ziet er wel mooi uit!
- Jeroen van Bodegom
- Nieuw lid
- V300 register
- Verbannen
...was wel een gepriegel om de Volvo-letters weer zwart te krijgen...