velgen spuiten
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
03-05-2007 22:21 #625852
door V300 register
velgen spuiten is gemaakt door V300 register
Mijn 340 uit 1990 heeft van die zwarte stalen velgen met van die lelijke plastic wieldoppen. Mijn idee is om de zwarte velgen te gaan spuiten zodat ze er precies zoals op deze foto uitzien.
Ik vind dit er wel cool uitzien. Ik heb nu al deze velgen op mijn auto zitten, maar wil ook graag het oude setje banden oprijden.
Nou wil ik proberen de velgen te spuiten zonder de banden eraf te halen, omdat dat weer de nodige euro's scheelt voor opnieuw balanceren. Graag hoor ik wat advies... of is mijn plan niet zo verstandig?
Ik dacht gewoon goed schuren, de banden aftapen en dan eerst grondlakken en daarna speciale velgenverf erop spuiten en klaar is Lucluc!
Ik vind dit er wel cool uitzien. Ik heb nu al deze velgen op mijn auto zitten, maar wil ook graag het oude setje banden oprijden.
Nou wil ik proberen de velgen te spuiten zonder de banden eraf te halen, omdat dat weer de nodige euro's scheelt voor opnieuw balanceren. Graag hoor ik wat advies... of is mijn plan niet zo verstandig?
Ik dacht gewoon goed schuren, de banden aftapen en dan eerst grondlakken en daarna speciale velgenverf erop spuiten en klaar is Lucluc!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
03-05-2007 22:26 #665583
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic velgen spuiten
Ik denk dat dat niet een heel goed plan is.
Ik heb dat ooit ook bij m`n 240 willen doe en dat is me toen sterk afgeraden omdat dat niet te doen is.
Je kunt je banden niet goed genoeg aftapen.
Ik heb dat ooit ook bij m`n 240 willen doe en dat is me toen sterk afgeraden omdat dat niet te doen is.
Je kunt je banden niet goed genoeg aftapen.
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
03-05-2007 22:46 #665585
door V300 register
jahoor dit werkt best.
vergt wel enige handigheid met schilderstape etc, maar je kunt het rubber gewoon goed afplakken.
het is natuurlijk wel handig om na het eerste randje over te gaan op papier. als je het hele oppervlak met tape moet gaan doen schiet dat inderdaad niet op.
je moet er wel voor zorgen dat de velg GOED schoon is en ook GOED ontvet wordt voordat je er met lak op gaat. anders bladdert het er weer net zo makkelijk af..
vergt wel enige handigheid met schilderstape etc, maar je kunt het rubber gewoon goed afplakken.
het is natuurlijk wel handig om na het eerste randje over te gaan op papier. als je het hele oppervlak met tape moet gaan doen schiet dat inderdaad niet op.
je moet er wel voor zorgen dat de velg GOED schoon is en ook GOED ontvet wordt voordat je er met lak op gaat. anders bladdert het er weer net zo makkelijk af..
- Jeroen van Bodegom
- Nieuw lid
Minder
Meer
03-05-2007 22:53 #665588
door Jeroen van Bodegom
Beantwoord door Jeroen van Bodegom in topic velgen spuiten
Eerste randje tape langs de velg moet je met een zo smal mogelijk rolletje tape doen, dat gaat makkelijker rond.
Daarna een brede rol en dan inderdaad papier.
Daarna een brede rol en dan inderdaad papier.
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
03-05-2007 22:54 #665589
door V300 register
Uiteraard plak ik alles met krant af en de randjes alleen met tape. Lakken gaat me vrij goed af, dus daar ben ik niet zo bang voor. Ik vraag me alleen af of anderen dit ook al eens gedaan hebben.
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
03-05-2007 22:59 #665591
door V300 register
ja dus, is bij de meeste auto's een van de goedkoopste manieren om ze er 200 euro beter uit te laten zien
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
03-05-2007 23:02 #665592
door V300 register
Wow, een vario die 300 euro waard lijkt! Maar bedankt, ik ga eens aan de slag ermee.
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
03-05-2007 23:30 #665593
door V300 register
Nog een tip, als je je banden leeg laat lopen kun je net wat "dieper" achter de band afplakken.
Ik heb mijn witte velgen ook gespoten. Ik had de banden eraf gehaald, maar dat zal voor jou mischien niet zo makkelijk gaan.
Ik heb mijn witte velgen ook gespoten. Ik had de banden eraf gehaald, maar dat zal voor jou mischien niet zo makkelijk gaan.
- Jeroen van Bodegom
- Nieuw lid
Minder
Meer
03-05-2007 23:59 #665595
door Jeroen van Bodegom
Beantwoord door Jeroen van Bodegom in topic velgen spuiten
Neem ze mee naar de BBQ en laat ze in Etten-Leur bij Frits even er af halen...
Dan heb je ze zo gespoten.
Dan heb je ze zo gespoten.
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
04-05-2007 06:46 #665603
door V300 register
Misschien hebben ze het mij afgeraden omdat ze wisten hoe handig ik ben.
(ik ben visboer geen automonteur)
(ik ben visboer geen automonteur)
Moderators: Mark Smeets