- Berichten: 7
Putcorrosie remleiding
- E. van Oostveen
- Nieuw lid
Minder
Meer
19-04-2008 12:27 #705503
door E. van Oostveen
Beantwoord door E. van Oostveen in topic Putcorrosie remleiding
Bij bijna iedere garage hebben ze een remvloeistofmeter. Laat je niet wijs maken dat de kleur wel goed is en dat het niet zo'n vaart loopt. Niet alleen de leidingen roesten, ook en met name de koppelingen roesten. En dan is remslang of remcylinder vervangen wat minder relaxed. Overigens oude remvloeistof heeft ook een negatief effect op de gebruiksduur van de remcylinders.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
19-04-2008 13:49 #705506
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Putcorrosie remleiding
Ik heb ooit eens met een volvo monteur gesproken en die zei dat er andere remleidingen inzaten in het type van voor 86 en na 86. Remcylinder is anders in elk geval voor in de motor...
Je kunt ze na laten maken, das niet echt duur als je een oude veroeste hebt. Nadeel kost een aantal dagen... En vandaar dat ik dus dacht wel ligt een idee om ze te sparen met type en jaartal, dan haalt diegene ze eerst af laat ze namaken en hoeft de wagen niet een aantal dagen bij diegene te laten staan die het maakt.
Das meer het idee, want niet altijd kun je een wagen achterlaten bij iemand omdat die er geen plek voor heeft. Dan is zoiets wel handig!
Je kunt ze na laten maken, das niet echt duur als je een oude veroeste hebt. Nadeel kost een aantal dagen... En vandaar dat ik dus dacht wel ligt een idee om ze te sparen met type en jaartal, dan haalt diegene ze eerst af laat ze namaken en hoeft de wagen niet een aantal dagen bij diegene te laten staan die het maakt.
Das meer het idee, want niet altijd kun je een wagen achterlaten bij iemand omdat die er geen plek voor heeft. Dan is zoiets wel handig!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- 16673-dummy
- Nieuw lid
Minder
Meer
- Berichten: 4
19-04-2008 18:12 #705516
door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic Putcorrosie remleiding
Er zit niet zo'n oude remcilinder in.
Maar dan zal ik bij de volgende onderhoudsbeurt wel even vragen of ze het kunnen controleren.
Maar dan zal ik bij de volgende onderhoudsbeurt wel even vragen of ze het kunnen controleren.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
20-04-2008 21:10 #705557
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Putcorrosie remleiding
als je vervangende leidingen moet hebben, hoef je alleen het type nippels (schroefdraadmaat) en de lengte te weten.
Een centimeter meer of minder is geen probleem.
als je zo'n leiding dan hebt laten maken kun je de benodigde bochten er zo in buigen.
Overigens is putcorrosie altijd vanaf de buitenkant, want corrosie aan de binnenkant is niet te controleren van buitenaf.
PS2 het grootste deel van dit topic is bijna 2 jaar oud, let daar even op bij reageren
Een centimeter meer of minder is geen probleem.
als je zo'n leiding dan hebt laten maken kun je de benodigde bochten er zo in buigen.
Overigens is putcorrosie altijd vanaf de buitenkant, want corrosie aan de binnenkant is niet te controleren van buitenaf.
PS2 het grootste deel van dit topic is bijna 2 jaar oud, let daar even op bij reageren
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
08-05-2008 10:28 #710225
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Putcorrosie remleiding
Ga vandaag de remleiding links + rechts achter vervangen.
Ik heb de volgende onderdelen gehaald:
- 5 meter koperen leiding.
- 6 nippels.
- 1 remslangetje.
Kosten: ?58,31.
Voor de rest heb ik nog een remleiding felssetje (Flaring Toolkit - ?19,15 inclusief verzendkosten) besteld voor het 'persen' van de trompetjes aan de leidingeindes.
Paar maanden geleden de remleiding van een andere wagen vervangen, was in principe vrij snel gebeurd. Het ontluchten is ook redelijk snel gedaan.
Ik zal wat fotokes plaatsen als het klaar is.
Ik heb de volgende onderdelen gehaald:
- 5 meter koperen leiding.
- 6 nippels.
- 1 remslangetje.
Kosten: ?58,31.
Voor de rest heb ik nog een remleiding felssetje (Flaring Toolkit - ?19,15 inclusief verzendkosten) besteld voor het 'persen' van de trompetjes aan de leidingeindes.
Paar maanden geleden de remleiding van een andere wagen vervangen, was in principe vrij snel gebeurd. Het ontluchten is ook redelijk snel gedaan.
Ik zal wat fotokes plaatsen als het klaar is.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Moderators: Mark Smeets