Putcorrosie remleiding
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
12-03-2006 10:22 #624879
door V300 register
Putcorrosie remleiding is gemaakt door V300 register
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
12-03-2006 13:50 #647310
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Putcorrosie remleiding
Wat is putcorrosie -in- de remleiding?
Ze zullen -op- de leiding bedoelen.
De koperen gedeelten.
Vraag eens uitleg. De koperen gedeelten zijn te vervangen met losse lengtes koperen buis. Zelf heb ik het eens gehad bij een 440 en durfde dit zelf niet aan. Was ook niet echt een dure klus.
(Bericht gewijzigd door fransiscus op 12 maart 2006)
Ze zullen -op- de leiding bedoelen.
De koperen gedeelten.
Vraag eens uitleg. De koperen gedeelten zijn te vervangen met losse lengtes koperen buis. Zelf heb ik het eens gehad bij een 440 en durfde dit zelf niet aan. Was ook niet echt een dure klus.
(Bericht gewijzigd door fransiscus op 12 maart 2006)
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
12-03-2006 15:05 #647311
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Putcorrosie remleiding
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
12-03-2006 15:13 #647312
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Putcorrosie remleiding
je kunt de originele stalen remleiding laten vervangen door een koperen exemplaar, dat is niet zo heel moeilijk/ veel werk. Wel gaat het om je remsysteem en moet er naderhand ontlucht worden, dus het is geen klusje voor een zondagmiddag op de stoep.
laat een normaal garagebedrijf daar een uur of anderhalf mee bezig zijn (Dan is het al ruim gerekend); a 45 euro per uur dan weet je het ongeveer.
laat een normaal garagebedrijf daar een uur of anderhalf mee bezig zijn (Dan is het al ruim gerekend); a 45 euro per uur dan weet je het ongeveer.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
12-03-2006 17:20 #647313
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Putcorrosie remleiding
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
12-03-2006 22:20 #647314
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Putcorrosie remleiding
Ja, we dachten te begrijpen waar het om ging. Het is niet zo'n grote klus voor de garage zoals je kunt lezen. En als dat het enigste is bij je wagen mag je blij zijn.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
13-03-2006 19:21 #647315
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Putcorrosie remleiding
Met hele licht putcorrosie op de leidingen kun je het soms verhelpen door de leidingen even te schuren en vervolgens in de tectyl te zetten.
Dit kan alleen als de putcorrosie minder is dan ..% !Maar de hoeveelheid in procenten staat ergens in een APK handboek
Dit kan alleen als de putcorrosie minder is dan ..% !Maar de hoeveelheid in procenten staat ergens in een APK handboek
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
19-04-2008 10:56 #705494
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Putcorrosie remleiding
Ja dat klopt echter moet je wel de remleidingen zelf meenemen om er een nieuwe van te laten maken. (kost niet veel)
Is het wellicht een idee om die remleidingen gewoon te sparen van een volvo 340, van de verschillende moddelen. Ik bedoel de kapotte. Als iemand dan een remleiding nodig heeft neemt die gewoon die kapotte mee van het juiste type om er een koperen van te maken...
Waarom zeg ik dit niet alle mensen kunnen dit zelf. Je moet een aantal dagen, wachten tot dat je een koperenremleiding hebt van de orginele. Minimaal 1 dag maar meestal een paar dagen. Staat je auto echter wel een paar dagen bij diegene die hem moet maken, en dan zijn ze er echt geen anderhalf uur mee bezig geweest en krijg je gewoon een dikke rekening. Vandaar.... (niet bij clubmensen maar wel bij een garage) Van de andere kant kunnen mensen van de club die het wel kunnen maken het geen meteen maken voor diegene en hoeft het niet in meedere dagen te doen.
(eerst loshalen dan namaken en dat kost enkele dagen)
Eventueel wil ik die remleidingen wel opslaan als mensen zeggen welk type die is, en als ze dan zo,n leiding nodig hebben komen ze hem bij mij wel halen... Ja of iemand anders die veel auto,s sloopt die ze appart legt en zegt welk type ze van zijn....
Met mij remleidingen is niks dus das niet de reden dat ik het zeg... Ik denk alleen wel dat het erg gemakkelijk is...
Is maar een idee he....
Is het wellicht een idee om die remleidingen gewoon te sparen van een volvo 340, van de verschillende moddelen. Ik bedoel de kapotte. Als iemand dan een remleiding nodig heeft neemt die gewoon die kapotte mee van het juiste type om er een koperen van te maken...
Waarom zeg ik dit niet alle mensen kunnen dit zelf. Je moet een aantal dagen, wachten tot dat je een koperenremleiding hebt van de orginele. Minimaal 1 dag maar meestal een paar dagen. Staat je auto echter wel een paar dagen bij diegene die hem moet maken, en dan zijn ze er echt geen anderhalf uur mee bezig geweest en krijg je gewoon een dikke rekening. Vandaar.... (niet bij clubmensen maar wel bij een garage) Van de andere kant kunnen mensen van de club die het wel kunnen maken het geen meteen maken voor diegene en hoeft het niet in meedere dagen te doen.
(eerst loshalen dan namaken en dat kost enkele dagen)
Eventueel wil ik die remleidingen wel opslaan als mensen zeggen welk type die is, en als ze dan zo,n leiding nodig hebben komen ze hem bij mij wel halen... Ja of iemand anders die veel auto,s sloopt die ze appart legt en zegt welk type ze van zijn....
Met mij remleidingen is niks dus das niet de reden dat ik het zeg... Ik denk alleen wel dat het erg gemakkelijk is...
Is maar een idee he....
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- E. van Oostveen
- Nieuw lid
Minder
Meer
- Berichten: 7
19-04-2008 11:15 #705495
door E. van Oostveen
Beantwoord door E. van Oostveen in topic Putcorrosie remleiding
Remleidingen krijgen meestal dit soort corrosie omdat de remvloeistof te oud is geworden. Hierdoor gaat het water condenseren. Remleidingen bewaren kan ook roest tot risico hebben. Ik heb er idd. een paar voor nood in de werkplaats liggen (want zo'n aansluitnippel draai je altijd op zondag naar de filestijnen.......toch). Of voor clubleden die een tweedehands remleiding nodig hebben. Ik doe dit meestal op de brug. Op krikjes kan ook; dat betekend "tijgeren" onder de auto. Als je slank bent (zoals ik......'t is moeilijk bescheiden te blijven) is dat een stuk makkelijker. Zorg wel voor een stevige stabiele ondersteuning; bijvoorbeeld blokken hout.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- 16673-dummy
- Nieuw lid
Minder
Meer
- Berichten: 4
19-04-2008 11:37 #705500
door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic Putcorrosie remleiding
Kun je de remvloeistof op de een of andere manier controleren? Ik loop liever niet het risico oude remvloeistof te hebben...
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Moderators: Mark Smeets