Hoofdremcilinder

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
09-01-2004 23:34 #637699 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Hoofdremcilinder
ontluchtnippels breken regelmatig af...

zeker als ze niet met een klein beetje kopervet gemonteerd zijn! die remolie trekt vocht tussen de schroefdraad en zorgt dat het zaakje muurvast komt te zitten.

om zonder al te veel gevloek en getier een hoofdremcylinder te kunnen wisselen moet je speciale wartelsleutels gebruiken, dit zijn 6-kant ringsleutels met een brede bek, en een smalle sleuf waar de remleiding door past. met een steeksleutel aan koperen wartels draaien is vragen om ellende, met de speciale gaat het (bijna) vanzelf. maat 11 is het meest voorkomend.

buiten de leidingen is het simpel schroef- en moer werk. de bekrachtiger kun je in de wagen laten zitten.

Groetjes Wouter

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
10-01-2004 23:32 #637700 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Hoofdremcilinder
Ik vertelde niet helemaal de waarheid zag ik. Maar gedeeltelijk, ik heb voor rechts en voor links inderdaad een ontluchtings nippel. Maar achter heb ik alleen rechts een ontluchtings nippel. Dit kan ik verklaren aangezien er een remleiding in de remcillinder in gaat en dan er weer uitkomt en naar de andere remcillinder gaat en daar kan je hem ontluchten. Anders zal ik een keer foto's maken.

greetz marwin.

ps het staat wel hier in het boek.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
11-01-2004 00:14 #637701 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Hoofdremcilinder
you win :-)

klopt wel dan dat je achter maar 1 nippel hebt, hebben ze gewoon de leiding naar de andere cylinder gemonteerd in het gat waar normaal de nippel in zit.

na werkzaamheden wel heel goed (rustig+langdurig) ontluchten die constructie!!!

Groetjes Wouter

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
11-01-2004 21:01 #637702 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Hoofdremcilinder
Ohhh fijn dat ik gewonnen heb, niet dat dat van belang is. Maar inderdaad het is wel extra lastig ontluchten.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
13-01-2004 19:39 #637703 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Hoofdremcilinder
Heb reeds een bijna nieuwe hoofdremcilinder van de sloop in Deventer gehaald voor 15,- euro.

Wat ik me nog afvroeg is of er verschil zit in de hoofdremcilinder van voor 1985 ? en die erna, dit met betrekking tot positie van de leidingen of zitten de aansluitingen aan dezelfde kant (spatboard zijde)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
18-01-2004 01:24 #637704 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Hoofdremcilinder
Alles is voor elkaar, ben zaterdag naar Den Haag gereden, hoofdremcilinder geplaatst en ontlucht. Remt weer als een ...

groet Kay Auke

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
18-01-2004 09:16 #637705 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Hoofdremcilinder
>>>Anker, mag ik hopen? of wat anders goeds? :p

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
18-01-2004 13:46 #637706 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Hoofdremcilinder
wat je maar wilt, zolang het maar positief is

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD