Hoofdremcilinder
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
08-01-2004 21:44 #624585
door V300 register
Hoofdremcilinder is gemaakt door V300 register
Hallo 340 liefhebbers
Een vriendin van mij is door de hoofdremcilinder van haar handgeschakelde 340 getrapt.
Dit gebeurde in Den Haag en haar auto staat daar nog.
Zelf woont ze net als ik in Deventer.
Het euvel zou ik zelf kunnen verhelpen door een andere hoofdremcilinder er op te zetten, daar heb ik wel ervaring mee, maar het is ver weg.
Mijn vraag is driedelig:
a)hoe krijgen we de 340 goedkoop naar Deventer.
of b) Weet iemand een adresje in Den Haag waar ze goedkoop een binnenwerk (imitatie) of een goede tweedehands hoofdremcilinder er in kunnen bouwen.
Bij de volvo-garage is dit erg duur.
of c) Heeft iemand nog een goede remcilinder liggen.
Wie kan mij helpen.
groet Kay Auke
Een vriendin van mij is door de hoofdremcilinder van haar handgeschakelde 340 getrapt.
Dit gebeurde in Den Haag en haar auto staat daar nog.
Zelf woont ze net als ik in Deventer.
Het euvel zou ik zelf kunnen verhelpen door een andere hoofdremcilinder er op te zetten, daar heb ik wel ervaring mee, maar het is ver weg.
Mijn vraag is driedelig:
a)hoe krijgen we de 340 goedkoop naar Deventer.
of b) Weet iemand een adresje in Den Haag waar ze goedkoop een binnenwerk (imitatie) of een goede tweedehands hoofdremcilinder er in kunnen bouwen.
Bij de volvo-garage is dit erg duur.
of c) Heeft iemand nog een goede remcilinder liggen.
Wie kan mij helpen.
groet Kay Auke
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
09-01-2004 01:02 #637690
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Hoofdremcilinder
Hebben we het hier over een achter wiel rem cilinder. die cilinder die je remschoenen van je trommel rem naar buiten duwt ?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
09-01-2004 03:07 #637691
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Hoofdremcilinder
Hoi marwin de hoofdremcilinder is de cilinder die onder de motorkap zit tegen het schutbord.
Deze cilinder staat in directe verbinding met je rempedaal.
Greets Bart.
Deze cilinder staat in directe verbinding met je rempedaal.
Greets Bart.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
09-01-2004 03:45 #637692
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Hoofdremcilinder
Hoi Auke,ik weet niet uit welk bouwjaar je vriendin d'r 340 komt. Maar denk er om dat de hoofdremcilinder alleen kan worden gereviceerd met nieuwe cups,als deze voor 1987 is gebouwd.
Is deze van na 1987 is het niet mogelijk om deze te reviseeren. Wat ik je kan aanraden is er een te zoeken op de sloop in de buurt van Deventer en te monteeren in Rotterdam.
Ik kan je wel aanraden als je het zelf gaat doen,dat je het ergens binnen kan uitvoeren.
Dit vanweege de naare eigenschap dat remolie sterk vocht aantrekt,en dit wil je absoluut niet in een te hooge consentratie in je remsysteem hebben.
Tip: Voor een betrouwbaar functioneeren van het remsysteem ,is goed ontluchten van levensbelang.
Ontlucht altijd in de volgorde:links achter, rechts achter, rechts voor, links voor,en gebruik remolie van het type DOT 4.
Greets Bart
Is deze van na 1987 is het niet mogelijk om deze te reviseeren. Wat ik je kan aanraden is er een te zoeken op de sloop in de buurt van Deventer en te monteeren in Rotterdam.
Ik kan je wel aanraden als je het zelf gaat doen,dat je het ergens binnen kan uitvoeren.
Dit vanweege de naare eigenschap dat remolie sterk vocht aantrekt,en dit wil je absoluut niet in een te hooge consentratie in je remsysteem hebben.
Tip: Voor een betrouwbaar functioneeren van het remsysteem ,is goed ontluchten van levensbelang.
Ontlucht altijd in de volgorde:links achter, rechts achter, rechts voor, links voor,en gebruik remolie van het type DOT 4.
Greets Bart
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
09-01-2004 12:04 #637693
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Hoofdremcilinder
Uhhh bart snoek als ik jou nou eens vertel dat mijn 360 glt uit '88 alleen aan rechts achter een ontluchtings nippel heeft.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
09-01-2004 15:25 #637694
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Hoofdremcilinder
Ik heb genoeg cilinders liggen.
Marwin, je moet elke rem apart ontluchten. Beide remcilinders en beide remklauwen moeten dus apart ontlucht worden. Waarschijnlijk zijn dan de nippels afgebroken, zou ik toch maar eens controleren.
Marwin, je moet elke rem apart ontluchten. Beide remcilinders en beide remklauwen moeten dus apart ontlucht worden. Waarschijnlijk zijn dan de nippels afgebroken, zou ik toch maar eens controleren.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
09-01-2004 15:47 #637695
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Hoofdremcilinder
Hallo
Het is een 340 winner uit 1985, handgeschakelt
Past hier een complete hoofremcilinder van een later type op ? De automaatversie heeft een druk contact op de hoofdremcilinder zitten ik neem aan dat dit voor de werking niet uitmaakt.
De tweeliter heeft een ander type?
groet Kay Auke
Het is een 340 winner uit 1985, handgeschakelt
Past hier een complete hoofremcilinder van een later type op ? De automaatversie heeft een druk contact op de hoofdremcilinder zitten ik neem aan dat dit voor de werking niet uitmaakt.
De tweeliter heeft een ander type?
groet Kay Auke
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
09-01-2004 16:13 #637696
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Hoofdremcilinder
Ik heb wel een cilinder van een variomatic (ook 85) voor je. Zit nog in een complete 340 vario.
Volgens mij zijn die dingen trouwens gelijk van de 340 en 360.
Volgens mij zijn die dingen trouwens gelijk van de 340 en 360.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
09-01-2004 17:43 #637697
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Hoofdremcilinder
De 340 en 360 zijn precies gelijk aan elkaar wat betreft de hoofdremcilinder.
De verschillen voor de rest van het remsysteem zijn:trommelrem B200 motoren ten opzichte van B14,B17 en D16 motoren.
En de D16 motor heeft dan appart nog een onderdrukpomp.
Voor de rest is het allemaal van het zelfde.
En Marwin ik heb net nog alle boeken effe na gekeeken. Maar kan niks vinden over het fenomeen dat er op 360 modelen alleen rechts achter een ontluchtingsnippel zit.
Dit zou overegens ook niet mogelijk kunnen zijn ,want stel nou dat er een luchtbel in je leiding van je linker voorrem zit. Hoe krijg je die er dan uit?
Greets Bart.
De verschillen voor de rest van het remsysteem zijn:trommelrem B200 motoren ten opzichte van B14,B17 en D16 motoren.
En de D16 motor heeft dan appart nog een onderdrukpomp.
Voor de rest is het allemaal van het zelfde.
En Marwin ik heb net nog alle boeken effe na gekeeken. Maar kan niks vinden over het fenomeen dat er op 360 modelen alleen rechts achter een ontluchtingsnippel zit.
Dit zou overegens ook niet mogelijk kunnen zijn ,want stel nou dat er een luchtbel in je leiding van je linker voorrem zit. Hoe krijg je die er dan uit?
Greets Bart.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
09-01-2004 21:25 #637698
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Hoofdremcilinder
rechtsachter is idd niet mogelijk, ik heb er ook nog nooit van gehoord.... op elk uiteinde zit een ontluchting, anders krijg je idd nooit die luchtbel eruit.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Moderators: Mark Smeets