Past dit ook
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
27-09-2004 08:32 #637969
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Past dit ook
Leuk! kan ik hem misschien in de toekomst van jou kopen als het je niet lukt :-)
Ik denk dat ik bij de APK komende februari mijn schokdempers moet laten vervangen, het vervoeren van 3 slaapkamerkasten (in een keer!!) en een achteras+wielen en een hele zoot onderdelen van een Vauxhall Ventora zijn niet best geweest voor de schokdempers haha.
Ik hoor veel goeds over "De verstelbare koni's" als ik tegen die tijd nog even na kan kijken hoe dat werkt met het verlagen (blokken op/onder/bij/naast de achteras)komt dat helemaal goed. heeft iemand daar trouwens nog foto's van?
Ik denk dat ik bij de APK komende februari mijn schokdempers moet laten vervangen, het vervoeren van 3 slaapkamerkasten (in een keer!!) en een achteras+wielen en een hele zoot onderdelen van een Vauxhall Ventora zijn niet best geweest voor de schokdempers haha.
Ik hoor veel goeds over "De verstelbare koni's" als ik tegen die tijd nog even na kan kijken hoe dat werkt met het verlagen (blokken op/onder/bij/naast de achteras)komt dat helemaal goed. heeft iemand daar trouwens nog foto's van?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- van Strik
- Nieuw lid
Minder
Meer
- Berichten: 1
01-10-2004 12:06 #637970
door van Strik
Beantwoord door van Strik in topic Past dit ook
Niet om rot te doen, maar de B6304 gaat dus NIET passen. Zelfs in een 960 (niet 760) vult het ding de complete lengte van de motorruimte op.
Wil je een Volvo-zescilinder inbouwen, ga dan voor de motor van een 760 (liefst een B280E, met 170 pk). Dat is een V6, dus veel korter, en ik heb eens gehoord dat een dealer dat ooit gedaan heeft. Die auto at alleen wel tussenassen en versnellingsbakken...
(Bericht gewijzigd door wstrik op 01 oktober 2004)
Wil je een Volvo-zescilinder inbouwen, ga dan voor de motor van een 760 (liefst een B280E, met 170 pk). Dat is een V6, dus veel korter, en ik heb eens gehoord dat een dealer dat ooit gedaan heeft. Die auto at alleen wel tussenassen en versnellingsbakken...
(Bericht gewijzigd door wstrik op 01 oktober 2004)
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- van Strik
- Nieuw lid
Minder
Meer
- Berichten: 1
01-10-2004 12:10 #637971
door van Strik
Beantwoord door van Strik in topic Past dit ook
Oh, en als je een viercilinder wilt plaatsen: de laatste B230ET's uit de 760 haaden 182 pk, met turbo-pluskit (een soort overdrukventiel, net als Saab APC) zelfs 198 pk.
En dan is er nog de B204FT of GT, een 2 liter 16-kleppen turbo voor de italiaanse en belgische markt, met nog iets meer pk's.
En dan is er nog de B204FT of GT, een 2 liter 16-kleppen turbo voor de italiaanse en belgische markt, met nog iets meer pk's.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
03-10-2004 11:43 #637972
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Past dit ook
Kan de aandrijflijn al die pk's wel aan?
Mij lijkt het beter een B230E in te bouwen.
Mij lijkt het beter een B230E in te bouwen.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Thomas de Wit (GAST)
- Nieuw lid
Minder
Meer
03-10-2004 15:23 #637973
door Thomas de Wit (GAST)
Beantwoord door Thomas de Wit (GAST) in topic Past dit ook
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
04-10-2004 10:11 #637974
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Past dit ook
Komt toch iets meer bij kijken dan alleen "omhangen". Heb er zelfs inmiddels ook dingen aan aangepast die eigenlijk wel noodzakelijk zijn.
Hou er wel rekening mee dat het blok zwaarder is (nadeel) en meer veel meer koppel heeft (pk's vallen wel mee). De aandrijving krijgt het dus zwaarder. Als je normaal rijdt heb je er geen last van.
Turbo lijkt mij onbegonnen werk, er past niet een fatsoenlijk turbohuis op. Of je moet deze geheel aanpassen of ergens anders plaatsen. De eventuele vermogenswinst van een turbo lijkt mij dan weer teniet gedaan.
Om een 360 op te voeren kun je nog het beste een carburateur uitvoering nemen en daar een R-sport blok inhangen. Deze heeft een dik koppel, veel pk's .... en carburateur loopt naar mijn idee toch mooier. Ook het koppel "onderin" ligt bij een carburateur motor beter dan bij een injectie.
Hou er wel rekening mee dat het blok zwaarder is (nadeel) en meer veel meer koppel heeft (pk's vallen wel mee). De aandrijving krijgt het dus zwaarder. Als je normaal rijdt heb je er geen last van.
Turbo lijkt mij onbegonnen werk, er past niet een fatsoenlijk turbohuis op. Of je moet deze geheel aanpassen of ergens anders plaatsen. De eventuele vermogenswinst van een turbo lijkt mij dan weer teniet gedaan.
Om een 360 op te voeren kun je nog het beste een carburateur uitvoering nemen en daar een R-sport blok inhangen. Deze heeft een dik koppel, veel pk's .... en carburateur loopt naar mijn idee toch mooier. Ook het koppel "onderin" ligt bij een carburateur motor beter dan bij een injectie.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
07-10-2004 08:55 #637975
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Past dit ook
Er is hardware beschikbaar voor een 2.3 turbo:
www.marktplaats.nl/markt/autodiversen/ondvo lvo/26970.htm
Niet duur voor een complete motor!
www.marktplaats.nl/markt/autodiversen/ondvo lvo/26970.htm
Niet duur voor een complete motor!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Moderators: Mark Smeets