Achterwiellagers vervangen
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
18-11-2004 15:58 #639020
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Achterwiellagers vervangen
Linker as heeft inwendige vertanding en moet met een trekker van de andere afgehaald worden. Lager zit tussen beide assen in.
Lijkt simpel en dat is het ook. Nadeel, je moet onder de auto om er fatsoenlijk bij te kunnen.
Tevens hoef je zonder trekker volgens mij niet te proberen om de asjes van elkaar af te krijgen!
Het lager zit dus in het huis (achter-as) en daar zit een clip voor zodat het lager er niet uit kan komen.
Lijkt simpel en dat is het ook. Nadeel, je moet onder de auto om er fatsoenlijk bij te kunnen.
Tevens hoef je zonder trekker volgens mij niet te proberen om de asjes van elkaar af te krijgen!
Het lager zit dus in het huis (achter-as) en daar zit een clip voor zodat het lager er niet uit kan komen.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
31-03-2005 23:58 #639021
door V300 register
is dit forum nog actief ?
Want ga dit weekend me achter wiel lager nu echt vervangen en vroeg me dus af of dit het enigste lager aan 1 kant is die je moet vervangen?
Dacht dat er meerdere lagers in zaten ?
Maar als ik het zo bekijk en lees valt het allemaal wel mee.
Want ga dit weekend me achter wiel lager nu echt vervangen en vroeg me dus af of dit het enigste lager aan 1 kant is die je moet vervangen?
Dacht dat er meerdere lagers in zaten ?
Maar als ik het zo bekijk en lees valt het allemaal wel mee.
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
01-04-2005 07:33 #639022
door V300 register
Het is "maar" 1 lager. Je bent wel een speciale trekker nodig! En en een momentsleutel voor het vastzetten van de meor (meende 230Nm).
Succes en mail maar als er vragen zijn.
Succes en mail maar als er vragen zijn.
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
01-04-2005 20:26 #639023
door V300 register
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
07-04-2005 10:09 #639024
door V300 register
Nou na 4,5 uur aan 1 wiel lager te hebben zitten klote sorry voor mijn woorden maar heb er even niks ander voor. Is mijn rechter wiel lager vervangen. En Jezus ik had nooit geweten dat een VOLVO 300 zo stil kon zijn op de weg Echt wat een wereld van een verschil.
Maar wat een geklooi om die twee delen uit elkaar en uit de ophanging te krijgen. We hadden alles geprobeerd. Trekker, slag trekker met 5 kilo er aan gebruik je normaal alleen bij vrachtwagen enzo. En we hebben het ook nog heet gestookt maar hij wou echt niet los. We hebben met 5 man totaal er aan zitten klooien en niemand had zo iets ooit mee gemaakt. Gelukkig was ik bij een maatje van me die monteur is bij een groot bedrijf die vrachtwagen, kranen, 10 tonners enz verhuurd dus spullen hadden we wel, want uit eindelijk was het me niet thuis gelukt. Hier bij LARS bedankt.
Maar goed na de moed te hebben op gegevens en alles er af te halen constateerde we enkele milimeter speling die we in het begin niet hadden dus er gebeurde wel wat. Dus toen hadden we zo iets van we gaan niet verliezen van een stukje pest pokken metaal. Alle trekker er op en we hebben echt met bruut geweld en geloof me BRUUT geweld met de slag trekker met 5 kilo aan de ene kant en een gewoon trekker aan de binnen kant verder gegaan. En op een PANG kwam die los. 3,5 uur verder 1 uurtje bezig geweest met alles terug te bouwen en toen kreeg ik op me lazer van WIE KOOPT ER DAN OOK EEN VOLVO ahahahaa.
Maar goed het is dus uiteindelijk gelukt en daar ben ik blij mee, koste wat moeite maar dan heb je ook wat he. Ik had dit nooit thuis in de garage voor elkaar kunnen krijgen. Aangezien ik de gereedschap en de manschap niet had.
Maar uit eindelijk mag het resultaat er zijn.
EN ik vraag me nog steeds 1 ding af, Waarom zit er in godsnaam locktide tussen de twee assen ?? Het zit toch al muur vast gaat nergens heen maar goed.
Hoi hoi
Maar wat een geklooi om die twee delen uit elkaar en uit de ophanging te krijgen. We hadden alles geprobeerd. Trekker, slag trekker met 5 kilo er aan gebruik je normaal alleen bij vrachtwagen enzo. En we hebben het ook nog heet gestookt maar hij wou echt niet los. We hebben met 5 man totaal er aan zitten klooien en niemand had zo iets ooit mee gemaakt. Gelukkig was ik bij een maatje van me die monteur is bij een groot bedrijf die vrachtwagen, kranen, 10 tonners enz verhuurd dus spullen hadden we wel, want uit eindelijk was het me niet thuis gelukt. Hier bij LARS bedankt.
Maar goed na de moed te hebben op gegevens en alles er af te halen constateerde we enkele milimeter speling die we in het begin niet hadden dus er gebeurde wel wat. Dus toen hadden we zo iets van we gaan niet verliezen van een stukje pest pokken metaal. Alle trekker er op en we hebben echt met bruut geweld en geloof me BRUUT geweld met de slag trekker met 5 kilo aan de ene kant en een gewoon trekker aan de binnen kant verder gegaan. En op een PANG kwam die los. 3,5 uur verder 1 uurtje bezig geweest met alles terug te bouwen en toen kreeg ik op me lazer van WIE KOOPT ER DAN OOK EEN VOLVO ahahahaa.
Maar goed het is dus uiteindelijk gelukt en daar ben ik blij mee, koste wat moeite maar dan heb je ook wat he. Ik had dit nooit thuis in de garage voor elkaar kunnen krijgen. Aangezien ik de gereedschap en de manschap niet had.
Maar uit eindelijk mag het resultaat er zijn.
EN ik vraag me nog steeds 1 ding af, Waarom zit er in godsnaam locktide tussen de twee assen ?? Het zit toch al muur vast gaat nergens heen maar goed.
Hoi hoi
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
07-04-2005 12:37 #639025
door V300 register
Klinkt bekend. Moest op mijn corolla (starre achteras) ook eens de steekassen eruit halen. Nou geloof me ik heb mn handen helemaal blauw geslagen met zo'n astrekker en ik kreeg maar 1 kant los. Het lager dat niet los wou was pas vervangen en met loctite gemonteerd.
Je kunt het met grotere gewichten vaak wel klaarspelen, maar ik heb uiteindelijk een hele andere achteras eronder moeten gooien omdat ik niet lang verder kon met kapot lsd.
Uiteindelijk in de kelder met een sterk stuk hout en zware hamer op de flens staan beuken en het rotding eruit gekregen.
Je kunt het met grotere gewichten vaak wel klaarspelen, maar ik heb uiteindelijk een hele andere achteras eronder moeten gooien omdat ik niet lang verder kon met kapot lsd.
Uiteindelijk in de kelder met een sterk stuk hout en zware hamer op de flens staan beuken en het rotding eruit gekregen.
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
07-04-2005 12:42 #639026
door V300 register
Jah joh, het gaat echt werkelijk helemaal nergens over, de auto vallen de lagers er bijna uit als je het wiel los draaid en bij de andere auto zitten ze vast of er levens vanaf hangen ofzo.
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
27-05-2005 16:00 #639027
door V300 register
Is dit aan de voorwielen ook een rotklus ? Moet voor de APK een wiellager vervangen, links voren, en dacht eigenlijk: "Dat doe ik wel effe volgend week-end".
Iemand ervaring met de voorwiellagers ?
Iemand ervaring met de voorwiellagers ?
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
03-06-2005 13:32 #639028
door V300 register
Achterwielen is echt een hell karwei!!En zal ik zeker niet even alleen doen in een uurtje. Ben er 4 uur mee bezig geweest met 4 man in totaal. Het zit zoooo alle jezus vast dat er gereedschap gebruikt moest worden waar mee ze lager van 10 tonners verweideren.
Dus succes.
Maar de voor wielen lijken mij iets minder werk aangezien je hier geen aandrijf stangen heb en nog wat andere dingen mis die je achter wel heb.
Dus succes.
Maar de voor wielen lijken mij iets minder werk aangezien je hier geen aandrijf stangen heb en nog wat andere dingen mis die je achter wel heb.
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
03-06-2005 19:57 #639029
door V300 register
Voorwiellager was inderdaad een fluitje van een cent. Lager kwam van Ebay af voor 10 Euri. Dus met weinig moeite en kosten weer een jaartje APK ! :-)
Moderators: Mark Smeets