Een B14-3E en toch niet vooraan in de file.

  • Mark Smeets
  • Moderator
  • Moderator
Meer
08-11-2011 13:20 #891168 door Mark Smeets
Beantwoord door Mark Smeets in topic Een B14-3E en toch niet vooraan in de file.
tsja als je hem origineel wil houden, dan zul je het ook met origineel vermogen moeten doen vrees ik!

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
08-11-2011 13:28 #891170 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Een B14-3E en toch niet vooraan in de file.

v0lv0freak;187737 schreef : tsja als je hem origineel wil houden, dan zul je het ook met origineel vermogen moeten doen vrees ik!


haha true..

Als je 'm niet orgineel wilt houden. t5 blok in jopen en dan kijken hoelang het duurt voordat je alles krom trekt

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Mark Smeets
  • Moderator
  • Moderator
Meer
08-11-2011 13:35 #891171 door Mark Smeets
Beantwoord door Mark Smeets in topic Een B14-3E en toch niet vooraan in de file.

flyhart;187739 schreef : haha true..

Als je 'm niet orgineel wilt houden. t5 blok in jopen en dan kijken hoelang het duurt voordat je alles krom trekt


M90L2 bak erbij, 240 achterasje en custom aandrijfas, dan komt dat wel goed :worship:

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
08-11-2011 13:37 #891172 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Een B14-3E en toch niet vooraan in de file.

v0lv0freak;187740 schreef : M90L2 bak erbij, 240 achterasje en custom aandrijfas, dan komt dat wel goed :worship:


Gok dat na 20 x hard optrekken alsnog alles qua chassis e.d. alsnog krom is

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
08-11-2011 18:08 #891196 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Een B14-3E en toch niet vooraan in de file.
Misschien kun je zo'n dafhobby uitlaatspruitstuk gebruiken of is dat ook uitgesloten omdat het niet origineel is?
Zoals anderen al hebben aangegeven. B14.4E onderdelen over zetten op de huidige motor.
Misschien haal je nog een PK door de uitlaatdelen van een 1.7 te gebruiken door een iets grotere diameter.

Eventueel cillinderkop wegbrengen en laten bewerken. Daar kun je best wat winst behalen. Standaard nokkenas in de B14.4E (heb geen idee of die gelijk is aan eeen B14.3 nokkenas) is scherp zat. Die zou ik niet veranderen dan lever je comfort in.
Andere carburateur en goede sproeierbezetting.

Het klinkt misschien stom maar als je kijkt naar wat het kost in tijd/geld/moeite is de vermogenstoename bij het plaatsen van de B14.4E onderdelen enorm!
8pk voor maar een paar euro en een paar uur werk. 8PK is meer dan 10% van het originele vermogen van de huidige motor.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
08-11-2011 23:09 #891235 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Een B14-3E en toch niet vooraan in de file.
een woest plan zou nog kunnen zijn om het inlaatgedeelte van de spruitstukkenset af te zagen en hier in de plaats een aluminium inlaatspruitstuk van de B14.4 op monteren. Vervolgens een pasflens maken waarin je de aansluitingen van de carburateur verloopt van weber naar staande solex...

het is een beeetje het paard achter de wagen spannen natuurlijk.. maar het kan wel en dan heb je nog steeds je originele carburateur en uitlaat.
alleen zal de plaatsing van de carb. iets anders worden zodat het steuntje van het luchtfilterhuis niet meer 1 op 1 past.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD