Een B14-3E en toch niet vooraan in de file.
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
01-11-2011 21:13 #631548
door V300 register
Wellicht is deze vraag al een keer gesteld maar ik durf het toch nog eenkeer.
Is het mogelijk om mijn B14-3E iets meer spierballen te geven. Ik heb niet over een ander blok. Ik wil juist mijn 3Ehouden. Deze zat immers origineel in de auto. Mijn 5-Bak deed al pijn dus ik ganiet nogmaals een concessie doen aan de originaliteit van mijn auto. ( zo zoekik nog een rechter 3drs deur met spijl uit 83) maar dit terzijde. Heeft iemandal eens zijn 1400 sterker gekregen zonder Turbo of iets degelijks?
Een B14-3E en toch niet vooraan in de file. is gemaakt door V300 register
Wellicht is deze vraag al een keer gesteld maar ik durf het toch nog eenkeer.
Is het mogelijk om mijn B14-3E iets meer spierballen te geven. Ik heb niet over een ander blok. Ik wil juist mijn 3Ehouden. Deze zat immers origineel in de auto. Mijn 5-Bak deed al pijn dus ik ganiet nogmaals een concessie doen aan de originaliteit van mijn auto. ( zo zoekik nog een rechter 3drs deur met spijl uit 83) maar dit terzijde. Heeft iemandal eens zijn 1400 sterker gekregen zonder Turbo of iets degelijks?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
01-11-2011 21:22 #890681
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Een B14-3E en toch niet vooraan in de file.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
01-11-2011 22:48 #890701
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Een B14-3E en toch niet vooraan in de file.
Maar die heeft wel een turbo
Voor een paar pk extra en nog een b14.3 houden, kun je een grotere diameter uitlaat nemen, sportluchtfilter, ontstekingsdelen vernieuwen, de twee draadjes naar de bendix omwisselen voor vroegere ontsteking, of je gaat dieper en zet er een andere nokkenas in. Ik meen dat Frits Hendrickx zijn b14.3 zo heeft opgevoerd.
Voor een paar pk extra en nog een b14.3 houden, kun je een grotere diameter uitlaat nemen, sportluchtfilter, ontstekingsdelen vernieuwen, de twee draadjes naar de bendix omwisselen voor vroegere ontsteking, of je gaat dieper en zet er een andere nokkenas in. Ik meen dat Frits Hendrickx zijn b14.3 zo heeft opgevoerd.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Mark Smeets
- Moderator
Minder
Meer
01-11-2011 23:00 #890704
door Mark Smeets
Beantwoord door Mark Smeets in topic Een B14-3E en toch niet vooraan in de file.
Feit blijft dat het nooit een sheurijzer zal worden, zonder grote ingrepen. Dan moet je toch al naar een 1.7....
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
01-11-2011 23:05 #890705
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Een B14-3E en toch niet vooraan in de file.
Ik moet echt eens leren lezen. Ik dacht dat er stond. het woord geen heb ik weer gemist natuurlijk.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
Minder
Meer
01-11-2011 23:09 #890706
door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Een B14-3E en toch niet vooraan in de file.
het lastige van het atmosferisch sterker maken van een 1.4 is dat je voor echt merkbare verschillen vrijwel direct concessies moet doen tav verbruik, loop van de motor etc (om over de grote deuk in de portemonnee nog maar te zwijgen:D).
het beste wat je kan doen als je een .3 iets wilt upgraden is hem ombouwen naar B14.4E, in jouw geval ombouwen naar Renix ontsteking, downpipe, inlaatspruitstuk, uitlaatspruitstuk, Weber 32DIR carburateur + koelwaterslangen, Weber luchtfilterhuis en dan ben je er onderhand al.
motor blijft verder hetzelfde, t is alleen maar schroefwerk en je heb er 8 pk bij waar je bij vlot invoegen etc zeer zeker veel plezier van gaat hebben.
het beste wat je kan doen als je een .3 iets wilt upgraden is hem ombouwen naar B14.4E, in jouw geval ombouwen naar Renix ontsteking, downpipe, inlaatspruitstuk, uitlaatspruitstuk, Weber 32DIR carburateur + koelwaterslangen, Weber luchtfilterhuis en dan ben je er onderhand al.
motor blijft verder hetzelfde, t is alleen maar schroefwerk en je heb er 8 pk bij waar je bij vlot invoegen etc zeer zeker veel plezier van gaat hebben.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
08-11-2011 10:42 #891141
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Een B14-3E en toch niet vooraan in de file.
is het niet zo dat jullie dit masaal doen. en dat ik de kans heb om over een jaar of vijf een heel unieke auto te hebben. met de enkele voorpijp
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- E. van Oostveen
- Nieuw lid
Minder
Meer
- Berichten: 7
08-11-2011 11:03 #891145
door E. van Oostveen
Beantwoord door E. van Oostveen in topic Een B14-3E en toch niet vooraan in de file.
Anders kun je er een 1700 blok in leggen. Dan heb je wel meer power en meestal is de motor nog zuiniger ook.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
08-11-2011 12:23 #891152
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Een B14-3E en toch niet vooraan in de file.
een 1700 had je niet in 1983 dus kan nooit in mijn auto gelegen hebben. komt er dus niet in.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
08-11-2011 13:03 #891162
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Een B14-3E en toch niet vooraan in de file.
een heel unieke auto, dat zal zeker.
wat vooral uniek zou zijn is een B14.3 z?nder gescheurd spruitstuk..
wat vooral uniek zou zijn is een B14.3 z?nder gescheurd spruitstuk..
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Moderators: Mark Smeets