Motor tuning/afstel dag?
- V300 register
- Verbannen
Misschien lopen die cup auto?s weg omdat jij een van de weinigen bent die met een echt standaard B200 rijdt;) en je kunt nog wel genoeg strippen/gewicht kwijtraken.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Los van het boekje met afstellen, waar staat de documenatie waar jij het over hebt Ruben of is dat gelijk aan de vraagbaak?
Huidig wagenpark:|764Turbo *White-Rice* 86'|Volvo 360 88'|Volvo 360 Cup 86'|Volvo 144 72'|Volvo 242 77'|Volvo 744 86'|
Van familie in onderhoud|964 90'|964 94'|145 70'|945 95'|964 98'|
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Maarja, hij moet/wil hem wel road legal houden, tsja dan kan je een stuk minder strippen..
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
mrborrie;173623 schreef : Ik weeg nu ongeveer 1040KG
Los van het boekje met afstellen, waar staat de documenatie waar jij het over hebt Ruben of is dat gelijk aan de vraagbaak?
Poe, dacht ik dat ik met mijn 98 al een zwaargewicht was:p
Ik zal straks even kijken. Heb het pas nog met Jens gebruikt toen zijn 360 voor de apk moest.
Zelfs met een roadlegal 360 kun je er nog makkelijk 40kg (en meer) uit halen!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
de verstevigingen uit de motorkap en achterklep zie ik niet echt zitten. het luchthuis van de fan kan er eventueel wel uit en een pc fan terug zetten.
Of dat genoeg afwatert weet ik niet maar bijna iedereen heeft dat.
De hemel zou er ook nog uit kunnen dat is ook iets van 5 kilo aan lijm heb ik gehoord. maar die kilo's gaan mij niet helpen op het rechte end ik mis echt iets.
Huidig wagenpark:|764Turbo *White-Rice* 86'|Volvo 360 88'|Volvo 360 Cup 86'|Volvo 144 72'|Volvo 242 77'|Volvo 744 86'|
Van familie in onderhoud|964 90'|964 94'|145 70'|945 95'|964 98'|
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Daarnaast is je exit ook erg belangrijk, weet je ?berhaupt in hoeverre je exit in km's verschilt tov de andere rijders?
Ik snap dat je je motorkap en achterklep ed. netjes wilt houden, maar racen is racen, je gaat alleen winnen als je tot het bot gaat... Dus strippen die handel.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Inderdaad motorkap en kofferklep leegsnijden. Waarom niet. Kunt makkelijk genoeg een andere kap vinden als je hem weer showroom klaar wilt maken.
Reservewielbak verwijderen en er een plaat over zetten.
Velgkeuze kan ook gewicht omlaag halen.
Accu vervangen door een 30a accu of een race accu, dat scheelt zo 10kg.
Stel dat die hemel met lijm 5 KG weegt, dat zit wel net op de plek waar je het gewicht niet wilt hebben, hoog.
Je moet eens kijken of je je tank met schuim kunt vullen. Dan klotst de benzine niet zo heen en weer en kun je mogelijk met een halfvolle tank rijden ipv een volle tank. Scheelt ook zo weer 20kg.
Lichter vliegwiel, kan ook zo weer 5kg schelen.
Bij de meeste rijders kan er vaak ook nog wel wat af. Volgens mij gaat dat in jouw geval niet op;)
Minder gewicht= gratis vermogen, minder slijtage van banden, remmen, lager verbruik etc.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Waarom niet 4? De balk in je deur wordt vervangen door je rolkooi dus is in principe geen probleem..Ruben;173694 schreef : Als je het raam vastzet aan de onderkant en eventueel rondom vastkit, vervolgens de deur verder open-leeg snijdt kun je behoorlijk veel gewicht kwijtraken. Zijn toch 3 deuren die je leeg kunt halen.
Hier zijn de meeste rijders op terug gekomen (Op de voorklep) deze buigt (vouwt op) op het rechte end heel erg door ondanks extra motorkap vergrendelingen dus in mijn ogen een foute besparing.. Achterklep lijkt me een goed idee, want die krijgt niks te voorduren..Ruben;173694 schreef : Inderdaad motorkap en kofferklep leegsnijden. Waarom niet. Kunt makkelijk genoeg een andere kap vinden als je hem weer showroom klaar wilt maken.
Heb ik zelf ook gedaan, maar scheelt echt minimaal..Ruben;173694 schreef : Reservewielbak verwijderen en er een plaat over zetten.
Ik heb de standaard accu vervangen voor een gel accu uit een motor.. Scheelt niet alleen veel gewicht, maar bespaard je ook een beschermende box om je accu heen.Ruben;173694 schreef : Accu vervangen door een 30a accu of een race accu, dat scheelt zo 10kg.
Deze wijzigingen zijn niet toegestaan in de cup..Ruben;173694 schreef : Je moet eens kijken of je je tank met schuim kunt vullen. Dan klotst de benzine niet zo heen en weer en kun je mogelijk met een halfvolle tank rijden ipv een volle tank. Scheelt ook zo weer 20kg.
Lichter vliegwiel, kan ook zo weer 5kg schelen.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.