Spaghetti spruitstuk voor 1.4
- Jeroen van Bodegom
- Nieuw lid
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Jeroen van Bodegom
- Nieuw lid
Dat moet nu officieel ook al. De vermogenstoename is nu al bijna 100% t.o.v origineel... Vanaf 50% is herkeuring verplicht wil je het legaal doen...volvofiel;65989 schreef : Je weet wel dat je dan met het busje naar de RDW moet voor een keuring?
Ze staan wel "regelmatig" op MP voor 150 euro... Een GTT met schade kost ook de wereld niet...
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- alex kokkeler (GAST)
- Nieuw lid
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- 16673-dummy
- Nieuw lid
- Berichten: 4
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Jeroen van Bodegom
- Nieuw lid
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Ik ben eigenlijk ook op zoek naar een spagetti uitlaatspruitstuk voor een b14 motor die nu in mijn daf 55 ligt,
Waar kan je zoiets nog krijgen of is er iets anders dat past bij een daf 4 in 1
Gr Ronald
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
En anders zelf maken.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
voor een gordiniblok kun je ze zo bestellen bij mecaparts.fr
Maar persoonlijk vind ik een gordiniblok zowel overkill voor je estafette, als zonde van een exclusief blok voor gebruik in een camper. Dat is meer iets voor een polyester autotje zoals een alpine 110; dan ga je pas ?cht vooruit de berg op!
vraagje; hoe kom je aan de 60 pk die je noemt voor de 1.4 ??
als je een doodnormale B14.4e hebt gepakt, en die met de spruitstukken en carburateur erbij overgezet hebt, normale uitlaat achter de voorpijp (voorpijp komt midden onder de aandrijfas uit), etc. dan zit je al aan ruim 70 pk...
heb zelf zo'n blokje met een open uitlaat, gladgeschuurd inlaatspruitstuk + overgangen vlak & glad gemaakt; sportfilter erop undsofort und so weiter; en dit blok hangt zo ontzettend lekker aan de gas; rijdt echt grandioos.
ik heb hem nooit op een rollenbank oid gehad, maar het voelt + klinkt duidelijk sneller dan een 'onbehandelde' 1400 in een soortgelijke auto.
m.a.w. met oog voor detail en afwerking kun je al een hele hoop winnen.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Ik heb zelf ook al eens gedacht aan een turboblok, in Frankrijk rijdt er een rond??..bizar, hier is de link : . Al hoor ik geen turbo fluiten en denk ik dat het en gekieteld alpine blok is van een oer 5je. Dat is een beetje overdreven natuurlijk maar wel vermakelijk.
Hoe kom ik aan de 60 peekaa, m?n gevoel zegt dat het niet veel meer is, Ik heb de uitlaat en het spruitstuk gebruikt van de oude 1289cc motor van de Estafette. Het Volvo blokje ademt dus door een ?rietje? en moet zijn uitlaatgassen ook kwijt via een ?rietje?. Als carburateur gebruik ik een Weber 34ict, in de hoop het benzine verbruik laag te houden, tevergeefs natuurlijk.
Ik hoop inderdaad door wat kleine aanpassingen de peekaas wat op te vijzelen. Luchtfilter verplaatsen zodat er meer koude lucht binnenkomt, 4 in 1 uitlaat of nog beter een 4-2-1 uitlaat. In en uitlaat poorten wat vergroten, 123 ignition erop en waarschijnlijk het inlaatspruitstuk aanpassen. Al met al kleine aanpassingen die het vakantiehuis weer wat sneller op plaats van bestemming moeten brengen.
Ik hou iedereen op de hoogte en als er nog tips zjn?????.hoor ik ze graag.
Gr Joost
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
(evt heb ik hier een uit en inlaatspruitstuk std van een b14.4 liggen)
dan kan het blok ook al meer ademen, ik meende (correct me if i'm wrong) dat op een blok van 70 pk het verschil tussen een specifiek spaghettiespruitstuk en een normaal spruitstuk hooguit een pk of 5 is, spaghettiespruitstukken komen pas het best tot hun recht als het maximale uit een blok gehaald word, en waarbij alle kleine beetjes een groot verschil gaan maken.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.