Auto RDW laten keuren bij motorwissel?
- V300 register
- Verbannen
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Edit: Was dat alleen bij brommers dan?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Maar vraag blijft, ga je die auto dan herkeuren? Of waag je het er gewoon op
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
In principe mag je officieel nog niet eens een imitatiedemper onder je auto schroeven; dit staat namelijk niet in ??n lijn met betrekking tot het type-goedkeuring van de auto. Dit wordt echter gedoogd.
Bij de APK worden veel lagere eisen gesteld: De gegevens van het kenteken moeten namelijk overeenkomen met die van het voertuig. Wanneer bijvoorbeeld op het kenteken staat dat het voertuig 4 cilinders heeft, maar je heb er een 6-cilinder ingelegd dan zal je auto niet door de APK komen.
In mijn geval moet de auto gewoon door de APK komen. Over de turbo wordt bijvoorbeeld niets gezegd op het kentekenbewijs. Ook over de inhoud van de motor is niets te lezen. De uitlaat moet gassdicht zijn volgens de APK. Je mag er dus in principe een regenpijp onder hangen. Dat wordt dus goedgekeurd bij de APK. Wanneer Oom Agent je aanhoudt dan zul je een boete krijgen voor geluidshinder.
Lekker simpel al die regeltjes die langs elkaar heen lopen :yesyes:.
Het enige waar ik trouwens weer wel op moet letten: de CO-waarde. Maar ja, die is van een originele 343 zo ontiegelijk hoog, met een injectiemotor "KUN" je bijna niet zo hoog uitkomen .
Ook een leuk feit is dat ik de katalysator gewoon ertussenuit mag laten. Deze is voor de 343 namelijk niet verplicht: staat niet op het kenteken.
En tsja, het aantal trappelende paardjes, daar kan ik slechts naar gokken. Ik ben heel benieuwd; ik heb namelijk ook geen testbank tot m'n beschikking.......
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Dutchie;42680 schreef : Oke. Dus je zou wel door de APK heenkomen, maar als je wordt staande gehouden door de politie (omdat ze je motor willen bekijken), dan heb je wel een probleem? Of kan de verzekering daarover gaan zeuren ofzo?
Tsja, de politie zou weleens moeilijk kunnen gaan doen ja.
En de verzekering ook volgens mij. Wanneer de boel klaar is is 't beestje een beetje te vergelijken met een rappe GTI welke wordt bestuurd door een jong iemand. Een risicovolle combinatie verzekeringtechnisch gezien.
Maar ach: "wat niet weet, wat niet deert"
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Ovlov 3.6L;42679 schreef : Het probleem is dat de RDW zo'n wagen nooit goed zal keuren. Modificaties zijn toegestaan mits er originele onderdelen zijn gebruikt. Je mag dan maximaal 30pk aan vermogen meer hebben dan origineel. In mijn geval mag ik dus 64+30= 94pk hebben. Ik zit standaard met dit blok al op 125 pk. Dat wordt dus moeilijk :no_comment:.
In principe mag je officieel nog niet eens een imitatiedemper onder je auto schroeven; dit staat namelijk niet in ??n lijn met betrekking tot het type-goedkeuring van de auto. Dit wordt echter gedoogd.
Bij de APK worden veel lagere eisen gesteld: De gegevens van het kenteken moeten namelijk overeenkomen met die van het voertuig. Wanneer bijvoorbeeld op het kenteken staat dat het voertuig 4 cilinders heeft, maar je heb er een 6-cilinder ingelegd dan zal je auto niet door de APK komen.
In mijn geval moet de auto gewoon door de APK komen. Over de turbo wordt bijvoorbeeld niets gezegd op het kentekenbewijs. Ook over de inhoud van de motor is niets te lezen. De uitlaat moet gassdicht zijn volgens de APK. Je mag er dus in principe een regenpijp onder hangen. Dat wordt dus goedgekeurd bij de APK. Wanneer Oom Agent je aanhoudt dan zul je een boete krijgen voor geluidshinder.
Lekker simpel al die regeltjes die langs elkaar heen lopen :yesyes:.
Het enige waar ik trouwens weer wel op moet letten: de CO-waarde. Maar ja, die is van een originele 343 zo ontiegelijk hoog, met een injectiemotor "KUN" je bijna niet zo hoog uitkomen .
Ook een leuk feit is dat ik de katalysator gewoon ertussenuit mag laten. Deze is voor de 343 namelijk niet verplicht: staat niet op het kenteken.
En tsja, het aantal trappelende paardjes, daar kan ik slechts naar gokken. Ik ben heel benieuwd; ik heb namelijk ook geen testbank tot m'n beschikking.......
Je mag maximaal 40% vermogens toename hebben. Daarboven zou je een nieuwe keuring moeten aangaan. Maargoed, dat doe je niet uiteraard. Verzekering zal niet zo heel snel moeilijk doen. Immers: Met 100 pk mag je 120 op de snelweg, en met 600pk ook. Als je je daar aan houd, is er in principe niets aan de hand, lijkt me. Tenzij ze het in twijfel achten.
Aantal cilinders tellen ze met de nieuwe regels ook niet meer trouwens, werd me laatst verteld.
Ik zelf heb wel het voornemen om mn 16v zo origineel ogend mogelijk te maken. Volvo op 't kleppendeksel enzo, misschien zelfs B14.0s plaatje er terug op poppen...:+
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
plus
plus
[
Resulteerd toch echt tot een volledig ingevuld exemplaar van deze:
En denk je dat ik er netjes mee ga rijden?
Lekker driften en die turbo zo snel mogelijk roodgloeiend krijgen en het liefst dat ding om het stuurhuis heen laten smelten :+.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Doeke Dobma (GAST)
- Nieuw lid
- Berichten: 9
Pistonpen paultje;42686 schreef : een nieuwe keuring moeten aangaan. Maargoed, dat doe je niet uiteraard. Verzekering zal niet zo heel snel moeilijk doen. Immers: Met 100 pk mag je 120 op de snelweg, en met 600pk ook.
Dat is niet helemaal waar. Als je jonger bent dan 24 kun je in de regel een auto met meer dan 150 pk niet eens verzekeren, vanwege het risico. Zit ook wel wat in. Alleen werkt 150pk op 2 ton wel anders dan 150 pk op 950 kilo's:+
Dat vergeten ze dan weer...
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.