Rijden met afgekoppelde luchtmassameter
- V300 register
- Verbannen
-
Wouter;249814 schreef : ik zie dat er achterin de injectoren ook nog zeefjes zitten. Zo te zien zat daar niet veel troep in? maar het was vooral aangekoekte brandstofresten waardoor ze niet meer goed werkten.
De zeefje waren wel flink verkleurd, maar volgens mij niet heel vuil. Ik heb ze nog in m'n gereedschapskist liggen en zal ze nog eens goed bekijken.
Wouter;249815 schreef : Waar heb je die revisiekit vandaan?
Ik heb je email net beantwoord, met daarin de link naar de eBay advertentie. Mochten er nog meer mensen geïnteresseerd zijn:
Wouter;249815 schreef : Eerlijk gezegd is dat te herleiden naar een correct functionerende drukregelaar... De brandstofdruk wordt door de regelaar constant gehouden ten opzichte van de druk in je inlaatspruitstuk.
Dank voor je nauwkeurige uitleg, niets om mij zorgen over te maken dus

Wouter;249822 schreef : Nog een 3e berichtje; de vermogenswinst van het verwijderen van PulsAir is 0, en op andere momenten is de aanwezigheid van het systeem ook niet merkbaar.
EGR is als het goed is ook niet actief bij volgas, maar heeft wel eerder de neiging om te vervuilen en daardoor problemen met het mooi lopen van de motor te geven.
Daarentegen is de milieuwinst van het aanwezig laten van PulsAir zeer duidelijk; het CO en HC percentage bij stationair en lage deellast wordt merkbaar verlaagd.
Mijn advies wat betreft PulsAir is dus ook simpel: laten zitten.
De EGR heb ik gisteren afgedopt door een metalen plaatje tussen het buisje op het inlaatspruitstuk te monteren. De Pulsair heb ik eventjes geprobeerd af te doppen, maar de motor ging er niet mooier van lopen. De membranen maken wel een typisch geluid, vergeleken met wanneer je 'm afdopt.
De pulsair laat ik dus nog mooi even zitten

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Gisteren met een kameraad de distributieriem vervangen. De datum waarop ie het laatst vervangen is was mij een beetje onbekend. Tevens ontbrak de onderste kap van de riem. Hij lag dus deels bloot, wat ik toch een risico vond tijdens het rijden (er zou maar een steentje tussen komen).
Wat bleek... de poelie van de krukas en ontsteking stonden goed, echter bleek te nokkenas verkeerd te staan, één tandje te vroeg.
Nieuwe riem erop, spanrol vervangen en de boel weer terug gemonteerd, deze keer wel op tijd.
Het resultaat is subliem! Heel wat pk's erbij... Nog nooit eerder kon ik 130 km/h rijden zònder dat de econometer deels in het rood staat. Ik ga bij de eerst volgende tank maar eens goed het verbruik berekenen.

Paar foto's van de dag:
Eerst de motorruimte flink schoongemaakt. Veel dasty, flink borstelen en goed afspoelen.
Motorkap eraf, sleutelt heel wat makkelijker
Even een 'break', wat wel nodig was met 25 graden in de volle zon

The result
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Albert Jan Algera (GAST)
- Nieuw lid
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.