Startprobleem 360 injectie
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
22-11-2015 17:01 #959467
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Startprobleem 360 injectie
foto heb ik in mijn telefoon, zometeen eens kijken of ik daarmee via de laptop naar het forum kan komen. 't zou de eerste keer zijn....
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
22-11-2015 17:09 #959468
door V300 register
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
22-11-2015 17:52 #959470
door V300 register
klinkt als een slechte verbinding binnen de connector bij een van de 2 dunne aansluitingen op de startmotor. Het lijkt erop dat je solenoid (aansturing van de startmotor) zijn massa NIET krijgt via de starter zelf, maar via de geel/zwarte draad. Even uitzoeken waar die naartoe loopt en of je daar een degelijke massa hebt.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
22-11-2015 18:09 #959471
door V300 register
Hoi Wouter, er zit geen geel/zwarte draad op. Aan de ene zijde een wat dikkere geel/blauwe vanaf het contactslot, aan de andere zijde 2 dunnere eveneens geel/blauwe in 1 stekkertje waarvan er volgens Haynes een naar de inspuitsysteem gaat, (kan ik niet zien onder het inlaatspruitstuk). Verder nog 1 dikke kabel van/naar de accu en een andere dikke, waarvan ik vermoed( ben niet onder de auto gaan liggen ivm regen) van/naar de dynamo. Verder geen aansluitingen.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
22-11-2015 18:49 #959472
door V300 register
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
22-11-2015 21:08 #959473
door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Startprobleem 360 injectie
de overwegend gele draad bij de startmotor is inderdaad voor de injectie, zodat de geweldig intelligente ecu (not) weet wanneer het koude startventiel (de 5e injector) in moet gaan spuiten, zit in die schakeling uiteraard weer een extra voorwaarde want bij warme motor en bij temperatuur boven x hoeft dat ook niet.
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
22-11-2015 21:09 #959474
door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Startprobleem 360 injectie
ik zou preventief het schuifje van de geel/blauwe draad vervangen, lost vaak dit soort problemen op.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
23-11-2015 00:09 #959476
door V300 register
Het klinkt mij in de oren alsof je toch ergens een massa probleem hebt. Heb je al eens geprobeerd om rechstreeks op de startmotor een massakabel te zetten naar de carrosserie?
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
29-11-2015 13:37 #959515
door V300 register
Afgelopen week startte de auto normaal en heb ik meteen een apk afspraak gemaakt. Op weg daarheen ( koud en mistig ) de ontwaseming voorruit op stand 3 en de ventilator stopte er meteen mee.
Uitkomst vd keuring: auto is goed, maar krijgt geen apk omdat de ventilator niet werkt........ "Tot binnenkort mijnheer.
Zucht", en weer naar huis.
Zekeringen zijn goed. Misschien opnieuw de kachelweerstand die vorig jaar gesoldeerd is.
Ik ga deze week het stekkertje vervangen aan de geel/blauwe draad en een massa-aansluiting maken direct op de carrosserie.
Weet iemand of er sleuteldagen in het verschiet liggen? Dat gesleutel in een regenachtige straat hangt me nu al de keel uit.
Ik hou jullie op de hoogte.
Uitkomst vd keuring: auto is goed, maar krijgt geen apk omdat de ventilator niet werkt........ "Tot binnenkort mijnheer.
Zucht", en weer naar huis.
Zekeringen zijn goed. Misschien opnieuw de kachelweerstand die vorig jaar gesoldeerd is.
Ik ga deze week het stekkertje vervangen aan de geel/blauwe draad en een massa-aansluiting maken direct op de carrosserie.
Weet iemand of er sleuteldagen in het verschiet liggen? Dat gesleutel in een regenachtige straat hangt me nu al de keel uit.
Ik hou jullie op de hoogte.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
29-11-2015 13:44 #959519
door V300 register
sleuteldag wordt pas weer in het voorjaar. TC'ers zijn warmbloedige dieren die niet lekker sleutelen als het koud is :+
Moderators: Mark Smeets