Uitvallen, slecht starten maar goed lopen.
- Floris Schropp
- Nieuw lid
-
Erik;221627 schreef : Zekeringskast links achter de accu misschien?
Dan zou de pomp ook niet lopen. Maar hij heeft geen injectie toch? Dan heb je dat kleine kastje ook niet toch?
Geen vonk - misschien is inderdaad je ontsteking weer defect. Kan gebeuren als er rare stroompaden zijn. Maar.. Meet eerst eens je TDC/BDP-sensor op het vliegwiel door. Ik weet niet of je die hebt vervangen, maar die kan ook problemen veroorzaken.
forum.volvo300club.nl/showpost.php?p=207469&postcount=10
Heb je eigenlijk wel gekeken of er een vonk is? een van de bougiekabels loshalen, en vlak bij het blok houden terwijl je probeert te starten. Eventueel haal je een bougie eruit, kun je het nog makkelijker zien.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-

- V300 register
- Verbannen
-
- V300 register
- Verbannen
-
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
- V300 register
- Verbannen
-
volvofiel;221642 schreef : m.i. heeft doormeten van die elektrische componenten geen zin zolang de dashboardbedrading niet in originele staat is hersteld en niet duidelijk is of de zekeringkast nog z'n werk doet zoals zou moeten
Eens. Mijn gedachtegang was dat ik op deze manier kan controleren of er ?berhaupt spanning op de bobine staat, of dat de bobine weer stuk is gegaan door een fout ergens in de bekabeling. Maar inderdaad misschien niet de meest handige volgorde.
Tegenvaller is wel dat ik vergeten ben dat ik pas om half 10 thuis ben vanavond en ik dus niet zoveel kon doen als ik gepland had :snif:
- E. van Oostveen
- Nieuw lid
-
- V300 register
- Verbannen
-
Erik;221647 schreef : Ik doe nog maar een poging: Vliegwielsensor?
Powerflux noemde die inderdaad ook. Ga ik eens bekijken en doormeten

- V300 register
- Verbannen
-
- V300 register
- Verbannen
-
Alles van de radio is weer origineel. Ben nu bezig met de zekeringenkast, deze is eruit. Ik heb alleen geen idee hoe ik deze los krijg, zodat ik het binnenwerk kan bekijken.
De BDP sensor heb ik ook gevonden, maar die zit vast met een torx en de ruimte die je hebt is zo klein dat je er met geen mogelijkheid een schroevendraaier of iets tussenkrijgt..
Verder trouwens nog geen verbeteringen in de iets n.a.v. het origineel maken van de radio.
Voor de zekerheid heb ik gecontroleerd of ik inderdaad echt geen vonk heb en die is inderdaad niet aanwezig.