Uitvallen, slecht starten maar goed lopen.

• Floris Schropp
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
26-09-2013 10:10 #935814 door Floris Schropp
Beantwoord door Floris Schropp in topic Uitvallen, slecht starten maar goed lopen.

Erik;221627 schreef : Zekeringskast links achter de accu misschien?

Dan zou de pomp ook niet lopen. Maar hij heeft geen injectie toch? Dan heb je dat kleine kastje ook niet toch?

Geen vonk - misschien is inderdaad je ontsteking weer defect. Kan gebeuren als er rare stroompaden zijn. Maar.. Meet eerst eens je TDC/BDP-sensor op het vliegwiel door. Ik weet niet of je die hebt vervangen, maar die kan ook problemen veroorzaken.
forum.volvo300club.nl/showpost.php?p=207469&postcount=10
Heb je eigenlijk wel gekeken of er een vonk is? een van de bougiekabels loshalen, en vlak bij het blok houden terwijl je probeert te starten. Eventueel haal je een bougie eruit, kun je het nog makkelijker zien.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
26-09-2013 10:17 #935815 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Uitvallen, slecht starten maar goed lopen.
BDP sensor heb ik niet vervangen. Zal die ook eens gaan zoeken en doormeten. Ik heb niet gekeken of ik een vonk heb, omdat hij dezelfde problemen vertoond als vorige keer toen hij niet wilde starten en ik toen ook meerdere malen gekeken heb of ik een vonk had. Zal het voor de zekerheid vanavond ook even doen. Vorige keer begon hij trouwens aan te slaan op 3 cilinders.. (alle lucht van de compressieslag en uitlaatslag in mijn gezicht via de bougie-opening :D)

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
26-09-2013 10:23 #935818 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Uitvallen, slecht starten maar goed lopen.
oh trouwens, ik heb inderdaad gewoon een carburateurversie.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
26-09-2013 11:51 #935822 door V300 register
Ik heb ook een handleiding gevonden waarin staat hoe je stap voor stap de Renix doormeet van de B19A. Dit vanavond gelijk maar proberen.

• 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
26-09-2013 13:12 #935827 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic Uitvallen, slecht starten maar goed lopen.
m.i. heeft doormeten van die elektrische componenten geen zin zolang de dashboardbedrading niet in originele staat is hersteld en niet duidelijk is of de zekeringkast nog z'n werk doet zoals zou moeten

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
26-09-2013 13:27 #935828 door V300 register

volvofiel;221642 schreef : m.i. heeft doormeten van die elektrische componenten geen zin zolang de dashboardbedrading niet in originele staat is hersteld en niet duidelijk is of de zekeringkast nog z'n werk doet zoals zou moeten

Eens. Mijn gedachtegang was dat ik op deze manier kan controleren of er ?berhaupt spanning op de bobine staat, of dat de bobine weer stuk is gegaan door een fout ergens in de bekabeling. Maar inderdaad misschien niet de meest handige volgorde.

Tegenvaller is wel dat ik vergeten ben dat ik pas om half 10 thuis ben vanavond en ik dus niet zoveel kon doen als ik gepland had :snif:

• E. van Oostveen
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
26-09-2013 13:50 #935832 door E. van Oostveen
Beantwoord door E. van Oostveen in topic Uitvallen, slecht starten maar goed lopen.
Ik doe nog maar een poging: Vliegwielsensor?

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
26-09-2013 13:55 #935833 door V300 register

Erik;221647 schreef : Ik doe nog maar een poging: Vliegwielsensor?

Powerflux noemde die inderdaad ook. Ga ik eens bekijken en doormeten :)

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
27-09-2013 01:55 #935855 door V300 register
voeding en massa van de ontstekingsunit controleren is zowieso een goede eerste stap. bedenk alleen wel dat je bij een 'intermittent' probleem een goede meting kunt doen, terwijl het tien tellen later niet meer werkt!

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
28-09-2013 15:58 #935888 door V300 register
Donderdagavond was ik toch nog later thuis dan verwacht en ik ben gister ziek geweest, vandaar dat ik vandaag pas weer verder ben gegaan.

Alles van de radio is weer origineel. Ben nu bezig met de zekeringenkast, deze is eruit. Ik heb alleen geen idee hoe ik deze los krijg, zodat ik het binnenwerk kan bekijken.

De BDP sensor heb ik ook gevonden, maar die zit vast met een torx en de ruimte die je hebt is zo klein dat je er met geen mogelijkheid een schroevendraaier of iets tussenkrijgt..

Verder trouwens nog geen verbeteringen in de iets n.a.v. het origineel maken van de radio.

Voor de zekerheid heb ik gecontroleerd of ik inderdaad echt geen vonk heb en die is inderdaad niet aanwezig.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC